AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #21 Del Skrevet 31. oktober 2020 Er 34. Har ikke hytte, og har ikke lyst på hytte. Har en del familie med hytter og det er jo det beste, da kan vi dra på hyttetur, men slippe vedlikehold og sånn. Anonymkode: 48d74...8b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 31. oktober 2020 #22 Del Skrevet 31. oktober 2020 Er 67 nå. Arvet hytte som ligger i fjellet da vi var i 30-årsalderen. Den er blitt brukt i påsken, men sjelden ellers. Grunnen er at vi bor fritt til ved sjøen, og liker oss bedre i hagen og i båten, enn på hytta. Dersom jeg hadde bodd i en by eller tett i boligfelt, blokk e.l. ville jeg helt sikkert satt større pris på hytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #23 Del Skrevet 1. november 2020 På 23.10.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på: - Hvor finner man hyttetomter? - Hvor gammel er du og hvor gammel var du da du kjøpte/bygde hytte? - Hva har du i lån og hva er inntekten deres? - Hva kostet det å bygge/kjøpe hytte? Anonymkode: 14707...154 Jeg har eid en del av familiehytta siden jeg var 23, så kjøpte jeg en egen hytte da jeg var 26 i tillegg. Jeg har inntekt på 600k og et lån på 1.2 millioner på huset. Jeg ser at her i fylket jeg bor så blir en god del annonsert på Facebook, bekjentskaper og skilting langs veien. For min del koster den ene hytta minimalt annet enn litt beising og kjøre opp ved med scooter. Den andre hytten blir å kostes på en del i oppgraderinger, samt sette opp et anneks/badstue til ca 150k. Begge hyttene er uten strøm og vann og langt fra folkeskikk, så prisene er noe annet enn der folk sitter i hyttefelt med palass. Anonymkode: b5788...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 1. november 2020 #24 Del Skrevet 1. november 2020 På 23.10.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev: Drømmer om hytte på hjemstedet mitt (jeg har ingen å være hos der lenger. Foreldrene mine er døde) Men per nå har vi ikke råd. Vi er rett under 30, har to små barn og fulle jobber, men vi har huslån osv også. Vi har ca 2 mill i lån. Iom at jeg ikke fikk kjøpt barndomshjemmet (og det hadde blitt for stort som hytte uansett) drømmer jeg nå om å bygge ei hytte. Men jeg finner ikke hyttetomter noe sted? (Tanken var å kjøpe tomt nå og bygge senere) Jeg lurer på: - Hvor finner man hyttetomter? - Hvor gammel er du og hvor gammel var du da du kjøpte/bygde hytte? - Hva har du i lån og hva er inntekten deres? - Hva kostet det å bygge/kjøpe hytte? Er på luftslottstadiet men du verden jeg skulle gjerne vunnet 6 mill i lotto Anonymkode: 14707...154 Hva betyr alder da 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 1. november 2020 #25 Del Skrevet 1. november 2020 - Hvor finner man hyttetomter? Vi kjøpte hytte som ikke var annonsert på finn, kun på skilt i området vi ønsket å være. Han hadde også mange tomter til salgs, men der og da ble det for dyrt å bygge for oss. - Hvor gammel er du og hvor gammel var du da du kjøpte/bygde hytte? Vi var 28 og 30, er 30 og 32 nå. - Hva har du i lån og hva er inntekten deres? Vi har ikke lån på hytta. Har vel rundt 2,7 igjen på huset. Samlet inntekt på rundt 1,5mill per nå. - Hva kostet det å bygge/kjøpe hytte? Vi kjøpte hytta for 1,7mill. Har lagt ut rundt 200.000kr i oppussing. Planlegger å bygge litt på (ekstra soverom, størregang, kanskje et toalett), har budsjettert rundt 250.000 for påbygget. I området vi har hytte får du ferdig planert tomt og en rimelig standard hytte på ca 90kvm til rundt 3,5 millioner. Tomtene ligger ferdig planert til ca 1,2mill (Referansepris fra familiemedlemmer som nettopp har bygget ny). Vi bruker hytta ca annenhver helg hele året, og tilbringer sommerferie, påskeferie og juleferie der. Vi synes den er vel verdt pengene og ville ikke byttet det bort mot aldri så mange netter på hotell. Mine foreldre har hytte i samme område som vi kunne brukt fritt, men siden de benytter den like mye som oss, ønsket vi vår egen. Har hytte på fjellet, så det er fantastiske forhold sommer som vinter. Ellers kommer utgifter som brøyting, kommunale utgifter, strøm, internett og forsikring i tillegg, men det er ikke så ille priser på disse tingene der vi holder til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #26 Del Skrevet 1. november 2020 Kvinne 53 år. Jeg har fjellhytte. Enkel standard, uten strøm og vann, men fikk installert solcelle (12V) i sommer. Ca 1/2 km fra vei, ingen synbare hytter i nærheten. Hytta ble bygget av mine besteforeldre og jeg overtok den for 25 år siden. Noen år etter jeg overtok ble det bygget ut til dobbel størrelse, til ca 60 m2. Koster meg ikke mye, forsikring og litt i kommunale utgifter. Går selvsagt litt penger hvis jeg velger å oppgradere/fornye. Solcelleanlegget var ikke billig, neste prosjekt er cindarella på gass og nytt kjøkken 😊 Koser meg veldig på hytta. En av de få stedene jeg virkelig kjenner skuldrene senker seg. Anonymkode: 0b0f4...f05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #27 Del Skrevet 2. november 2020 Vi er 34 og 35. Kjøpte hytte for to år siden (var 31 og 33). Da hadde vi 1 barn, nå har vi 2. Total inntekt på nesten 1,2 mill. Har samlet lån på litt under 1,5 mill (bolig- og hyttelån) + 400 000 i studielån (til sammen), altså litt ukder 1,9 mill totalt. Vi betalte 1,75 mill + omkostninger for ei hytta på ca 36 kvm i med en del TG 3 på festetomt. Hytta er et langtidsprosjekt for oss, og vi planlegger å gjøre bittelitt om gang og kose oss der. Tanta mi bygde ny hytte for ca 6 år siden. Hun kom tilfeldigvis over en annonse i lokalavisa der det stod at hyttetomter var til salgs. Hun kontaktet et lite, lokalt byggefirma/tømrer som også videformidlet/solgte tomter (de hadde avtale med de som bygger ut/utvikler hytteområdet). Tanten min valgte den rimeligste tomta, en skyggefull liten tomt som da kostet ca 250 000. Hun betalte ca 1,8 mill for ei hytta på ca 45 kvm (utvendig mål, og inkludert utebod). Innvendige er hytta kanskje på 38 kvm + hems. Normal standard, smarte løsninger og høy kvalitet på snekkerarbeidet. Hun fikk mye for pengene. I tillegg kommer alt av interiør, og jeg tipper hun har brukt 70 000 eller mer (bl.a. målsydde liftgardiner og sofaputer, lamper, herdet glass bak stekeovn og vask, møbler fra lokal møbelsnekker m.m.) Skal dere bygge selv, bør dere tenke hva det koster å bygge hver kvadratmeter, f.eks. 30 000. Kvadratmeterprisen vil variere med standard og egeninnsats, men er omtrent som ved hus. En hytte på 100 kvm koster fort 3 millioner eller mer. I tillegg kommer interiør. Anonymkode: 29b36...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå