AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg støtter min mor i hennes skilsmisse med min far, og det er mye jeg reagerer på. Min far har skuffet meg stort hele livet. Etter mye psykisk og fysisk vold har jeg klart å tilgi han, men relasjonen føles falsk. Mor og far har nå skiltes etter mye styr! Min far har vist seg å ha en annen kvinne fra Spania i 7 år bak ryggen til min mor. Han har løyet oss i ansiktet som en familie i lang tid, og jeg kjenner på en sterk og vond skuffelse. Verst av alt synes jeg synd på min mor som har blitt behandlet som søppel under hele ekteskapet. Når pappa til slutt ble tatt for å ha en annen kvinne da den andre kvinnen ringte mor, klarte han så vidt å innrømme det.. Han beklaget seg ikke, hadde ingen tegn til dårlig samvittighet og var overhode ille ydmyk! Far har opp i alt lurt moren min til å skrive under en kontrakt om skjevfordeling av hus og eiendeler de har sammen. Kontrakten er håndskrevet og tydelig urimelig. Men mor skrev under rett før hun havnet på psykiatrisk avdeling etter et selvmordsforsøk Min far har vært urimelig og latt min mor få en liten leilighet, mens han sitter igjen med en gigantisk hytte, bil, stort hus, og feriehus i Spania osv. Jeg er sjokkert og lei meg over hvordan fars grådighet har tatt overhånd. Nå har jeg fått nok, og jeg er sint! Jeg har koblet inn en advokat som skal bistå mor. Men mor og jeg er redd. Vi er redde for far, som er tidenes mest ustabile og mest aggressive person. Hva om han oppsøker mor å bli voldelig samt truer henne da han nekter å gi ifra seg det hun har krav på! Han har bare uker etter skilsmissen fått sin mye frue på besøk fra Spania, og han åpnet ikke døren til meg når jeg banket på døren hans forrige uke. Han svarer heller ikke på telefoner fra meg da jeg føler jeg har gjort noe galt. Selv var han på bursdagen til sønnen min for 1 måned siden, og da latet han som ingenting.. Han har vel fått seg ny familie nå tenker jeg, og alt av penger og arv går vel til hans nye frue og hennes barn. Han behandler meg og min søster som luft og det gjør så vondt. Vi har vært så tolmodige med han, men nå har jeg vondt. Mest av alt vil jeg kvitte meg med svinet og fortelle alle hvem monsteret er! Anonymkode: c5700...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Ts her. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men synes så synd på min mor som har blitt behandlet som søppel i lang tid. Prøver å støtte henne, men hun er tydelig skadet etter ekteskapet. Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Vil ikke tidspunktet for kontrakten vise at hun kanskje var utiregnelig. Hun ble jo innlagt i den perioden.. Anonymkode: 0fc58...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Dette hørest ikke godt ut. Det hørest ikke ut som noe et samvittighetsfult og omsorgsfullt menneske ville gjort. I retten ville han nok ikke kommet seg unna med dette. Du gjør nok rett i å skaffe advokat. Vær sterk. Anonymkode: d5b53...fe0 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke tidspunktet for kontrakten vise at hun kanskje var utiregnelig. Hun ble jo innlagt i den perioden.. Anonymkode: 0fc58...a3b Jo, du sier noe det og jeg tenkte faktisk det samme. Men han er så flink til å prate for seg, og han hadde flere vitner som var tilstede under kontrakten! Advokaten synes fordelingen er kvalm fra far sin side, og mener det er tydelig urimelighet og sykelig grådighet fra hans side. Men mor har uansett skrevet under.. Håper selvfølgelig at hun får rett på alt hun skal ha til slutt! Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hørest ikke godt ut. Det hørest ikke ut som noe et samvittighetsfult og omsorgsfullt menneske ville gjort. I retten ville han nok ikke kommet seg unna med dette. Du gjør nok rett i å skaffe advokat. Vær sterk. Anonymkode: d5b53...fe0 Ja, det har vært tøft for oss som familie å oppleve dette. I tillegg er vi en familie med god økonomi så det er ikke småpenger og småtterier som skal deles i mellom de. Min far mener han eier alt, og mor har bare vært tilstede. Han ser ikke at hennes innsats for familien, jobb og arv har bidratt til regninger og annet men det er feil. Jeg husker selv at mammas arv etter hennes familie ble brukt til å betale arbeidere, gjeld og annet! Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke tidspunktet for kontrakten vise at hun kanskje var utiregnelig. Hun ble jo innlagt i den perioden.. Anonymkode: 0fc58...a3b Jeg håper det Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Psykopatene blant oss! Anonymkode: c5700...f6d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Hva tenker dere? Det er vel ikke vanlig at den ene parten blir lurt i skilsmisseoppgjør og i tillegg ført bak lyset i mange år. En hel familie er splittet etter dette😢 Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker dere? Det er vel ikke vanlig at den ene parten blir lurt i skilsmisseoppgjør og i tillegg ført bak lyset i mange år. En hel familie er splittet etter dette😢 Anonymkode: c5700...f6d Det er desverre veldig vanlig Anonymkode: 59070...ea3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Utrolig stygt. Gaslighting fra din fars side. Veldig bra at dere har hyret asvokat! Tror nok moren din får et bedre oppgjør enn det hun har fått til nå. Ville vurdert å avslutte kontakten med din far. Du har uansett arverett (siden du nevner dette) etter arveloven. Selv om far skriver testament har etterkommerne arverett på 2/3 av formuen. Eks om far hadde 3 mill ved død og dere er 2 søsken arver dere 1 mill hver hvor den siste mill (dersom testamente er skrevet) utstedes til den/de testamenteres til. Men så lenge far er i live kan han gjøre som han måtte ønske med formuen sin. Det beste er å ikke være økonomisk avhengig av far. Og om han ikke ønsker kontakt eller behandler dere på dette viset er det heller bedre å ikke ha eller oppsøke denne kontakten. Anonymkode: 5dff5...345 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er desverre veldig vanlig Anonymkode: 59070...ea3 Er virkelig så ille!!! Har mange jeg kjenner som har skilt seg, men å direkte lure sen andre parten i en sårbar situasjon og samt ha vært utro i mange år uten dårlig samvittighet er utrolig! Livet er brutalt må jeg si😢 Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utrolig stygt. Gaslighting fra din fars side. Veldig bra at dere har hyret asvokat! Tror nok moren din får et bedre oppgjør enn det hun har fått til nå. Ville vurdert å avslutte kontakten med din far. Du har uansett arverett (siden du nevner dette) etter arveloven. Selv om far skriver testament har etterkommerne arverett på 2/3 av formuen. Eks om far hadde 3 mill ved død og dere er 2 søsken arver dere 1 mill hver hvor den siste mill (dersom testamente er skrevet) utstedes til den/de testamenteres til. Men så lenge far er i live kan han gjøre som han måtte ønske med formuen sin. Det beste er å ikke være økonomisk avhengig av far. Og om han ikke ønsker kontakt eller behandler dere på dette viset er det heller bedre å ikke ha eller oppsøke denne kontakten. Anonymkode: 5dff5...345 Gaslighting? Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gaslighting? Anonymkode: c5700...f6d "Vi snakker om gaslighting, den mest subtile og etsende form for mishandling. Begrepet “gaslighting” er ikke tilfeldig. Det kommer fra en film kalt “Gasslys,” der hovedpersonen får kona til å tro at hun blir gal og bør se en psykolog. Hans manipulering har en hensikt: å stjele hennes formue." Anonymkode: 5dff5...345
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 Min mor er redd for hva min far vil finne på? Jeg vet at all form for kommunikasjon skal gå gjennom advokat, men han har aldri respektert lovverket. Hva om han kommer på døren å truer henne? Advokaten sa at besøksforbud kan bli innvilget om far tar kontakt og er truende, men da har jo skaden allerede skjedd.. Jeg har tatt avstand til han da jeg har det bedre uten han. Jeg skal ikke invitere han til bursdager, dåp eller noe. Han er ute av livet mitt etter han ignorerte med helt samt behandlet oss som søppel! Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Skrevet 24. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: "Vi snakker om gaslighting, den mest subtile og etsende form for mishandling. Begrepet “gaslighting” er ikke tilfeldig. Det kommer fra en film kalt “Gasslys,” der hovedpersonen får kona til å tro at hun blir gal og bør se en psykolog. Hans manipulering har en hensikt: å stjele hennes formue." Anonymkode: 5dff5...345 Wow, leste meg opp nå. Helt utrolig! Alt stemmer. Den dagen hans nye frue kom til Norge slettet han sin opprinnelige familie på dagen og det var som å skru på en bryter! Anonymkode: c5700...f6d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #18 Skrevet 24. oktober 2020 Noen som vet hva som skjer om far gifter seg på nytt? Da vil igjen mye av «våre» penger gå til hennes familie? Far har kanskje 15 millioner som mamma skal ha som tilhører familien om ikke mer.. Om min mor trekker tilbake advokaten da vil sikkert pengene forsvinne og fordufte til hans nye kone? Anonymkode: c5700...f6d
MollyJones Skrevet 24. oktober 2020 #19 Skrevet 24. oktober 2020 Har din far bedrevet psykisk terror mot din mor? Fysisk vold? Snakk med advokaten - om man annmelder han for dette, får voldsalarm etc og så krever kontrakten opphørt pga at den ble skrevet under av en person som var redd for konsekvensene av å ikke gjøre det? Ellers får dere jobbe med å akseptere saken - å leve uten å være redd i hverdagen må være verdt uendelig med penger!
jabx Skrevet 24. oktober 2020 #20 Skrevet 24. oktober 2020 På 23.10.2020 den 9.05, AnonymBruker skrev: Jeg støtter min mor i hennes skilsmisse med min far, og det er mye jeg reagerer på. Min far har skuffet meg stort hele livet. Etter mye psykisk og fysisk vold har jeg klart å tilgi han, men relasjonen føles falsk. Mor og far har nå skiltes etter mye styr! Min far har vist seg å ha en annen kvinne fra Spania i 7 år bak ryggen til min mor. Han har løyet oss i ansiktet som en familie i lang tid, og jeg kjenner på en sterk og vond skuffelse. Verst av alt synes jeg synd på min mor som har blitt behandlet som søppel under hele ekteskapet. Når pappa til slutt ble tatt for å ha en annen kvinne da den andre kvinnen ringte mor, klarte han så vidt å innrømme det.. Han beklaget seg ikke, hadde ingen tegn til dårlig samvittighet og var overhode ille ydmyk! Far har opp i alt lurt moren min til å skrive under en kontrakt om skjevfordeling av hus og eiendeler de har sammen. Kontrakten er håndskrevet og tydelig urimelig. Men mor skrev under rett før hun havnet på psykiatrisk avdeling etter et selvmordsforsøk Min far har vært urimelig og latt min mor få en liten leilighet, mens han sitter igjen med en gigantisk hytte, bil, stort hus, og feriehus i Spania osv. Jeg er sjokkert og lei meg over hvordan fars grådighet har tatt overhånd. Nå har jeg fått nok, og jeg er sint! Jeg har koblet inn en advokat som skal bistå mor. Men mor og jeg er redd. Vi er redde for far, som er tidenes mest ustabile og mest aggressive person. Hva om han oppsøker mor å bli voldelig samt truer henne da han nekter å gi ifra seg det hun har krav på! Han har bare uker etter skilsmissen fått sin mye frue på besøk fra Spania, og han åpnet ikke døren til meg når jeg banket på døren hans forrige uke. Han svarer heller ikke på telefoner fra meg da jeg føler jeg har gjort noe galt. Selv var han på bursdagen til sønnen min for 1 måned siden, og da latet han som ingenting.. Han har vel fått seg ny familie nå tenker jeg, og alt av penger og arv går vel til hans nye frue og hennes barn. Han behandler meg og min søster som luft og det gjør så vondt. Vi har vært så tolmodige med han, men nå har jeg vondt. Mest av alt vil jeg kvitte meg med svinet og fortelle alle hvem monsteret er! Anonymkode: c5700...f6d Han har mishandlet dere i alle år, og så er du skuffet og overrasket over at han har hatt andre bak ryggen på din mor? Jaja. Uansett, politianmeld. Spesielt hvis moren din føler seg truet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå