Gå til innhold

Økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ca 20 000 til overs i måneden etter regninger og sparing, og det bruker vi som regel opp.

Begynte å tenke på om det er mye eller lite for en familie på 4 å bruke i måneden? Synes det høres mye ut, men er det egentlig det? 

Anonymkode: 553c7...688

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres villt mye ut, om det er etter regninger og sparing. Hva i alle dager bruker dere de pengene på? 

Vi er en familie på tre, og vi er ikke i nærheten av å bruke så mye engang - selv om vi har god økonomi og går enda mer i overskudd enn dere. Da setter vi bare de pengene også inn i fond/annen sparing. 

Anonymkode: a4f78...162

• Liker 1
Skrevet

Hvis de 20 000 skal gå til transport, mat, klær, kino, ferier osv er det ikke villt mye. 

Anonymkode: 0c05e...164

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo se på sifo sitt referansebudsjett, der ser du hva de regner som normalt nøkternt forbruk. 

Anonymkode: a4f78...162

Skrevet

Spørs helt hva dere bruker kr på det. Vi bruker endel på reiser og spise ute og gjør det istedenfor å spare alle kronene. Det er jo et valg vi tar. I dag har jeg kjøpt inn masse tapas mat, kjøpt 2 portvin til 400kr og øl. 

Anonymkode: 26c58...217

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de 20 000 skal gå til transport, mat, klær, kino, ferier osv er det ikke villt mye. 

Anonymkode: 0c05e...164

Du trenger jo ikke ferie og klær hver mnd. Jeg synes det er usannsynlig mye,men så har jeg ikke så mange tusen over 20.000 inn i mnd

Skrevet

Det bruker jeg fint alene på en mnd. Vet ikke hva mannen min bruker, men på en hen familie så er ikke det enormt 

Anonymkode: 7ad3b...327

Skrevet

Det er mye 

Anonymkode: b10b6...420

Skrevet

Etter faste utgifter og mat har vi ca 25 000+.

Det er ikke mye, og vi tjener ikke veldig godt.

Anonymkode: e3fef...83b

Skrevet

YOLO

Anonymkode: f571e...bab

Skrevet

Vi er en familie på 4, 5 og vi har ca 25 000 til overs etter faste utgifter og sparing. Dette skal dekke transport, mat, klær, fritidsaktiviteter, frisør, kino/underholdning, medisin, gaver, resturant/kafe, reising ol. Jeg synes selv det virker som veldig mye, men det "forsvinner" hver måned.

Anonymkode: db801...db2

Skrevet

Vi har ca 23000 igjen etter faste utgifter og mat. Disse 23000 skal da dekke;

-drivstoff/transport, fritidsaktiviteter, klær, tannlege/helse, bil, fritidsreiser + sparing i fond.

Det er ikke så veldig mye, og vi må tenke over hva vi skal bruke pengene på. Men alle de viktigste utgifter som huslån, forsikring, strøm bhg/sfo, off.utgifter og mat er dekket. Da har vi iallfall mat, varme og tak over hodet😁

Anonymkode: 242e6...b74

Skrevet

Jeg er alene med to barn (hele økonomiske ansvaret for de). Jeg has 20000 igjen etter alle regninger og faste utgifter. Bruker de opp hver måned. 

Anonymkode: 0bce4...bff

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter faste utgifter og mat har vi ca 25 000+.

Det er ikke mye, og vi tjener ikke veldig godt.

Anonymkode: e3fef...83b

Selvsagt er det mye 

Anonymkode: b10b6...420

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...