Gå til innhold

Endelig jobbintervju! ..men så ble jeg forkjølet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk endelig mitt første intervju i relevant fast jobb etter over en måned med stille telefon. Intervjuet er i dag og jeg har fått ekstrem forkjølelse 😭
Snørren renner voldsomt og føler meg ikke helt bra. Det drypper dråper på bordet liksom. Tenkte jeg skulle kjøpe en slik nesespray på apoteket, aldri prøvd før så vet ikke hvordan det fungerer. 

jeg tenkte pga Corona så bør jeg ringe inn og si at jeg er syk men vi alle vet at jeg da ikke har sjans. Vet ikke hva jeg skal gjøre 😭😭

Anonymkode: 433ac...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette bør de ikke holde mot deg. Foreslå å ta det på telefon, og at dersom de er interessert kan du kalles inn senere når du er frisk

• Liker 4
Skrevet

Man kan ta intervju på skype eller lignende. Ring nå slik at det blir tid å ordne det

Anonymkode: f9e71...90c

• Liker 10
Skrevet

Slapp av, du kan bare utsette intervjuet :) 

• Liker 2
Gjest _Crocs_
Skrevet

Du skal hvertfall ikke dra på noe apotek. Du må være hjemme ved symptomer. Ring de og foreslå møte på Skype, teams, zoom eller hva som er lettest for de. Det er Ikke unormalt om dagen å ha digitalt intervju. 

Skrevet

Be dem om utsettelse eller Skype/Teams. Jeg trodde de fleste jobbintervjuer foregikk digitalt nå. Uansett, hvis de synes du er interessant, så lar de deg ta det senere :)

Anonymkode: e79bb...268

• Liker 8
Skrevet

Du må selvsagt ringe og forklare situasjonen. Det absolutt verste du kan gjøre er å troppe opp med forkjølelse. 

Anonymkode: 4ba05...e8a

• Liker 5
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk endelig mitt første intervju i relevant fast jobb etter over en måned med stille telefon. Intervjuet er i dag og jeg har fått ekstrem forkjølelse 😭
Snørren renner voldsomt og føler meg ikke helt bra. Det drypper dråper på bordet liksom. Tenkte jeg skulle kjøpe en slik nesespray på apoteket, aldri prøvd før så vet ikke hvordan det fungerer. 

jeg tenkte pga Corona så bør jeg ringe inn og si at jeg er syk men vi alle vet at jeg da ikke har sjans. Vet ikke hva jeg skal gjøre 😭😭

Ring og spør om det er mulig å ta det over skype siden du er forkjøla og ikke vil risikere noe i korona men gjerne vil gjennomføre intervjuet da du har sett frem til det.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ring og si som det er og foreslå en digital møte.

Tenker de setter pris på at du er løsningsorientert på å få gjennomført intervjuet allikevel og at du tar ansvar for å ikke møte opp forkjølet.

Og lykke til🤗.

Endret av LittDiva
  • Liker 3
Skrevet

Mannen min har hatt mange jobbintervjuer på zoom i våres. Ikke start med å dra en forkjølelse til arbeidsgiver. Det blir ikke tatt imot positivt. Prøv å få til intervju på videokonferanse!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta en telefon og forklar. De vil nok heller sette pris på at du er ærlig enn noe annet. De tilbyr da kanskje mulighet for intervju over skype ol. :) 

Anonymkode: b6ee1...7b8

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må selvsagt ringe og forklare situasjonen. Det absolutt verste du kan gjøre er å troppe opp med forkjølelse. 

Anonymkode: 4ba05...e8a

Enig!!!

Anonymkode: e0404...b19

Skrevet

Har akkurat intervjuet folk til ledig stilling der jeg jobber. De som hadde symptomer av de vi valgte ut fikk ta intervju på teams, det fungerte helt fint!

Anonymkode: 6e7e2...bb4

Skrevet

Det er tull at du ikke har sjans hvis du utsetter. Alle forstår at man skal være hjemme når man er syk nå! Er du innkalt til intervju er du en aktuell kandidat for dem som de ikke vil gå glipp av å snakke med. Ville prøvd å unngå intervju på telefon/skype. Det er vanskeligere å få vist sine fordeler digitalt er min erfaring.

Anonymkode: 4f817...316

Skrevet

Du har ikke sjans på jobb om du kommer forkjøla på intervju iallefall. 

Anonymkode: 67141...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...