Gå til innhold

Fakta: Så lenge varer et samleie og så lenge ønsker kvinnen at det skal vare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trengs ikke, da jeg alt vet svaret. 

Skrevet
1 minutt siden, Druid said:

Det er en betal -artikkel. Så det er vanskelig å kommentere. Det er nok med konklusjonen.

Men jeg legger merke til at igjen er fokuset på kvinners ønsker. I tilfelle noen fortsatt lurte på hvem som la premissene ... 🙂 

Sikkert fordi samleiet slutter når mannen kommer. Men kan fortsette etter at kvinnen kommer.

Anonymkode: d78b6...932

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi samleiet slutter når mannen kommer. Men kan fortsette etter at kvinnen kommer.

Anonymkode: d78b6...932

Det er nok litt mer komplekst. 

I gamle dager målte man at ett gjennomsnitlig samleie varte i under 5 minutter, og man problematiserte at det var for kort til at kvinner kunne få orgasme. I tillegg ble det lagt på bordet dokumentasjon på hvor få kvinner som fikk vaginalorgasme av samleie. 

Resultatet var selvfølgelig at "menn" som i statistisk gruppe, i stor grad prøvde å løse dette. Målet nå ble naturlig nok å holde ut så lenge at hun fikk vaginalorgasme,og helst multiple orgasmer, siden dette var dokumentert en mulighet,  og siden dette nå var milepælen på at man som mann var egnet i senga. (Ja, vi tendenserer til å konkurere om de mest idiotiske ting, selv mot oss selv)

Nå hører jeg flere og flere som poengterer at samleie ikke bør vare for lenge, og en nedtoning av vaginalorgasme og verdien av multiple orgasmer.

Det perspektivet man ikke får fram, er at mye av årsaken til at menn prøver å gjøre det så godt som mulig i senga, ikke bare handler om å tilfredstille kvinnen, men om  å få opp frekvensen: ideen er at hvis kvinnen opplever en fantastisk sex, vil hun ønske å ha det oftere.  Og på denne måten i større grad ta initiativ til sex og vise seksuell lyst på mannen. 

Problemet der er 70- talls myten om at kvinners og menns seksualitet er den samme; i det bildet jobber du ikke mot holdninger verdier eller motivasjon, men mot biologi. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...