AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #1 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg skal flytte snart å få det meste nytt av møbler. Problemet er mest at jeg blir så besatt av EN ting! Med klær for eksempel, så liker jeg et merke, og kjøper alt av det merke, for så å plutselig bare : hva feiler det meg? Dette merket er ikke så bra…. Så sitter jeg der da, med mange klær jeg er lei av. Nå gjør det meg ikke noe når det gjelder småting man kan samle på, men dette er da ikke ett pluss når man skal kjøpe møbler til et hus…. Hvordan vet jeg at jeg faktisk liker stilen jeg liker, og ikke bare er helt besatt av EN ting? Akkurat nå liker jeg veldig godt terracotta fargen og rattan møbler. Likte det før det var trendy og fann det vanskelig å få tak i før, men nå er det overalt… Blir jeg lei? Dette er VANSKELIG! Jeg er 30 år, aner ikke hvorfor jeg ikke kjenner meg selv bedre -_- Glad jeg aldri har tatt tatovering.😅 Anonymkode: 0f687...bc3 1
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2020 #2 Skrevet 23. oktober 2020 Kjenner meg igjen i det der altså! Jeg hadde også en hang-up på terracotta en stund, men nå er jeg lei. Jeg har løst det med å ha nøytrale farger i møbler (grått, hvitt og eik), og heller bruke interiør som er enkelt (og billigere) å bytte ut i farger du liker. Rattanmøbler er dødsfint, det hadde jeg ikke blitt lei av i mitt hus, med eikeparkett og hvite vegger. Bare så synd jeg har en mann som må ha medbestemmelsesrett også...
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 En grei løsning er å kjøpe relativt nøytrale møbler og heller tilpasse fargene på veggene etter humøret. Møbler er dyrt og maling er billig. Anonymkode: 0a4a1...f22 1
Drizzt Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 (endret) Du har skrevet svaret selv. Blir du besatt av noe, så er det bare å velge det bort Du kan starte med å tenke - liker jeg lyse eller mørke farger, liker jeg rene linjer eller mer eksotiske, liker jeg å ha mange ting rundt meg eller så få som mulig, osv. Et tips - ikke følg trender. Trender kommer og går og hvis du skal bytte alt av møbler og farger hjemme etter trender, kommer du til å bruke MASSE penger. Kjøp noe som varer og helst mer nøytralt. Jeg har en skjenk fra Bohus som jeg kjøpte for 12-13 år siden og er fortsatt like ''forelsket'' i den som da jeg kjøpte den. Før jeg kjøpte den dro jeg på butikken og så på den mange ganger for å forsikre meg at jeg virkelig liker den og at det ikke var impulskjøp fordi den var ikke akkurat billig. Samme med sofaen vi kjøpte for 10 år siden - like stor fan den dag i dag tross at den er blitt litt slitt etter mye bruk og 3 barn. 😄 Jeg bruker tid på å forsikre meg at jeg liker noe godt nok og lenge nok før jeg kjøper den. Spesielt når det gjelder møbler og ting som koster en del penger. La deg inspirere på nettet, velg deg noen favoritter, se på dem flere ganger i løpet av noen uker og hvis du fortsatt liker dem like godt, så er det kanskje riktig kjøp. Endret 23. oktober 2020 av Drizzt 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Ikke kjøp alle møbler på en gang og tenk lenge over hvert kjøp. Er det noe du får veldig dilla på så kjøp en liten ting som pute etc, for du kommer til å bli lei. Anonymkode: 0133e...44b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå