Gå til innhold

Gått ned i vekt, men hvordan gå ned de siste kiloene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått ned ca 11kg på et år. Nå veier jeg rundt 75kg. Kiloene har forsvunnet relativt raskt (mesteparten gikk jeg ned på 3mnd). Men nå synes jeg det er vanskeligere. 

Har dere noen råd? Spiser sunt, ligger i kaloriunderskudd og teller kalorier i app. Går også daglige turer. 

Målet er 65kg.

Anonymkode: ee82e...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De siste kg er i allefall trege hos meg. Jeg tror vi kan ha forskjellige ønsker på vekt enn kroppen har. Altså, så lenge bmi er unaturlig høy for kroppen går man greit ned, og så finner kroppen trivselsvekten som er høyere enn den vi vil ha. Siden du trener lite kan det være naturlig å legge inn hardere trening om det er mulig, eller øke intensiteten og slikt. Du kan kanskje legge inn litt fjellturer, svømming, sykling i tillegg til tur. Da får du forbrenne flere kalorier og kanskje få mer muskler. Ellers man bare være tålmodig og spise riktig. Du kan kanskje prøve å kutte noen av karbohydratene? 

Anonymkode: 39fbd...1e0

Skrevet

Er ikke lett nei. Jeg har maks gått ned 500 gram på en uke, og har lange platåer på 2, av og til 3 mnd. Gått ned 3 kg fra januar til nå, har hele tiden vært normalvektig :)

Et stort problem for meg er at jeg ikke kan være i fysisk aktivitet pga sykdom, vet det hadde gått raskere om jeg kunne ha trent (tidligere erfaring, tabata/intervalløkter er dønn effektivt). Jeg tenker at vekt ned er vekt ned, og jeg har vært veldig stabil når jeg først går ned. Maks 0,5 kg svinger vekta. Så selv om det går tregt, så føler jeg det er sunt for min kropp. Er egentlig fornøyd nå som buksene passer igjen, men håper å komme ned 1-2 kg til.

Jeg må egentlig bare være streng med godteri (forsiktig med megder og kun i helger), og spesielt middagsporsjoner. Det er så få marginer for meg at spiser jeg litt snacks og for mye middag en uke, så ser jeg ikke noe på vekta. Telte kalorier noen uker for å få oversikt, men jeg liker ikke å gjøre det. 

Nedover kommer det til å gå TS, bare å være tålmodig :)

Anonymkode: 57c48...034

Skrevet

Jeg veier 60 kilo (BMI 21,5) og ønsker å veie 58 kilo. Men det krever ekstremt mye av meg å gå ned de to siste kiloene - og holde meg der. Jeg har gått ned et par ganger men spretter opp igjen etter noen måneder. Jeg forbrenner ca. 1650 kalorier de dagene jeg ikke trener, så marginene er veldig små. Mine ikke-vitenskapelige erfaring viser meg at for å holde vekten på 60 kilo må jeg trene ca. 30 min 5 ganger i uken, og for å holde vekten på 58 må jeg trene 45 minutter 6 dager i uken. Jeg kunne selvsagt talt kalorier og spist mindre hver dag resten av livet i stedet, men det fungerer dårlig for meg. 

Anonymkode: 07206...bdc

Skrevet

Du må belage deg på at det går saktere, samtidig som du må ha stålkontroll på kaloriinntaket.

Anonymkode: 60334...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...