Gå til innhold

babyspark i magen - liker det ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg ganske alene om det, men er i uke 21 nå og jeg kjenner spark i magen utrolig godt! Det gjør ikke vondt, men jeg synes det er kjempe ubehagelig! 

Er det flere som synes det samme? Blir liksom ikke glad av å kjenne spark, men heller.. vet ikke helt den riktige ordet for det. Blanding av ubehag og irritasjon??

Anonymkode: f8824...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, kjenner meg igjen jeg. Er også 21 uker og kjenner sparkene veldig godt. Synes det er skikkelig ekkelt egentlig. 

Men er veldig glad for at hun sparker, sånn utenom. Blir hun for rolig for lenge begynner jeg å lure på om noe er galt.

Anonymkode: 03274...f3c

Skrevet

Hikkingen var værst  for meg , som en kløe som ikke slutter. Og det var sykt vondt når baby sparket på innsiden av navlen! 

Anonymkode: fed48...4b4

Skrevet

Vel verre skal det bli 😅

Anonymkode: d32ac...09a

• Liker 6
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene! Får bare med meg mødre som blir kjempe glad for å føle spark og synes det bare er gøy.. og jeg kjenner meg ikke noe igjen i det. 

TS

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt å høre at jeg ikke er alene! Får bare med meg mødre som blir kjempe glad for å føle spark og synes det bare er gøy.. og jeg kjenner meg ikke noe igjen i det. 

TS

Graviditet blir generelt romantisert, og så blir det lett en forventningskrasj når man er der selv. Jeg er bare i uka 14, så har ikke begynt å kjenne spark enda, men synes generelt at graviditet er lite gøy. Gleder meg til å kjenne spark, men det overrasker meg ikke om jeg tenker det samme som deg når det skjer 😂 Jeg synes generelt at tanken på at det befinner seg en miniatyrbaby i magen min er nesten litt ekkelt å forholde meg til 😂

Anonymkode: 2a6b5...d35

• Liker 3
Skrevet

Noen ganger synes jeg det er kjekt å kjenne sparkene, andre ganger er det ubehagelig, ekkelt, og/eller drittirriterende. 

Sparking og romstering om natten når jeg sliter med å sove fra før, er ikke favoritten... 

Anonymkode: 64f04...a90

Skrevet

Haha, bare vent til babyen er fullt utvokst (ift at han/hun kan komme ut) og sparker. Det er sykt det! Føles ut som om babyen ommøblerer inni magen. Er det rareste jeg har kjent i mitt liv. Hadde en sykt aktiv liten krabat også 😄 

Anonymkode: 040ec...daa

Skrevet

Neida, kjenner meg igjen jeg. Er også 21 uker og kjenner sparkene veldig godt. Synes det er skikkelig ekkelt egentlig. 

Men er veldig glad for at hun sparker, sånn utenom. Blir hun for rolig for lenge begynner jeg å lure på om noe er galt.

Anonymkode: 03274...f3c

Skrevet

Bare vent til du ser babyen romstrere i magen 😂 Det var sykt det! Når du både ser og kjenner når ett kne eller en albue "ruller" inni der, det var skikkelig ekkelt første gang 🙈 såg ut som noe fra en alien film 🙈😂 

Skrevet

Nå er mine 23 og 14, men husker godt med første mann. Da jeg begynte å kjenne så syntes jeg også at det var en ekkel følelse. Da var det ikke ordentlige spark enda, bare innvendig "skraping" mot "veggen". Den var ubehagelig og ekkel følelse. Da ordentlige bevegelser kom så var det deilig følelse etterhvert. 

Anonymkode: 0f9f5...62d

Skrevet

Jeg syntes det var koselig i blant og irriterende i blant. 

Anonymkode: 288e9...987

Skrevet

Kan godt forstå at noen synes det er ekkelt og ubehagelig. Selv synes jeg det er koselig, men jeg synes jo det er merkelig og rart når hun sparker nedover mot underlivet mitt, f.eks, så jeg kan godt forstå at andre synes det bare er ubehagelig :) 

Du får nok bare prøve å venne deg til det, er jo et godt stykke igjen og det blir jo ikke akkurat mindre bevegelser og færre spark i tiden fremover (forhåpentligvis), så prøv og tenk på at bevegelsene du kjenner er et tegn på at babyen du bærer på har det bra. Kanskje det gjør det litt enklere? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...