Lamalama Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Er veldig i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre om dagen. En jobb jeg ønsker meg er nettopp blitt lyst ut og jeg ønsker å søke på den. Jobben er en jobb med arbeidsoppgaver jeg vet passer meg godt og det er nærmere der jeg bor. Føler annonsen er skrevet til meg da alt de søker er noe jeg har både utdanning, kurs og erfaring i. Vanligvis ville jeg ikke ha vært i tvil, men søkt med en gang. Saken er bare det at vi prøver å få barn. Har allerede vært gravid en gang, men mistet. Vi vil fortsette å prøve og håper å bli gravide innen kort tid(men det er det jo aldri noen garanti for). Bør jeg pga dette la være å søke og heller bli i den jobben jeg har nå? Jeg mistrives med deler av denne jobben(men noen oppgaver er veldig bra), men har tidligere tenkt at jeg fint kan ha denne jobben en stund, da den er lett å kombinere med småbarnslivet. Men kjenner det er tungt å tenke at jeg skal ha denne jobben i mange år fremover dersom det ikke blir barn. Hva ville dere gjort i en tilsvarende situasjon? Ville dere søkt på drømmejobben eller er det dårlig gjort overfor den nye arbeidsgiveren(dersom man får jobben) når man vet at man kanskje skal i permisjon innen kort stund dersom man blir gravid. Er så i tvil hva som er riktig å gjøre... 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Søk og få barn, arbeidsgiver har ikke noe med om du planlegger å bli gravid eller er gravid. Ikke sett livet på vent, men såklart ikke si opp fast jobb før du har fått ny! Man vet aldri hvordan livet blir, så det kan bli lenge å vente om du skal få barn først, før du realiserer jobbdrømmen Anonymkode: 3685d...c19 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #3 Skrevet 23. oktober 2020 Søk! 1) Enhver arbeidsgiver vet at en kvinnelig ansatt i «rett alder» kan bli gravid 2) Hvis arbeidsgiver virkelig vil ha en søker (og er lure nok til å tenke langsiktig) har en fødselspermisjon ingen ting å si 3) Du vet aldri hvor lang tid det vil ta å bli gravid. Ikke planlegg livet ditt rundt det. Anonymkode: a4116...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #4 Skrevet 23. oktober 2020 Sjefen min sa en gang til meg at det beste er om en nyansatt blir gravid. En nyansatt er mer erstattelig med en vikar, og man vet at man har en ansatt som kommer tilbake etter permisjon. De fleste voksne kvinner får barn uansett, og har du vært i jobben i 5 år og f.eks. har mye ansvar og mange saker er det vanskeligere å erstatte deg, enn om du er ganske fersk og ikke har så mye ansvar enda. Vikar må de jo finne uansett om det er denne uka eller om 5 år. Anonymkode: c62b0...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 Så lenge du har jobben før du er 12uker på vei så har du full rett på foreldrepenger så no stress hvis det er safe og du vet du har jobben og at ikke korona kjører den nye jobben konk og du er siste ansatte person som ryker først. Anonymkode: 99444...8f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå