AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg har lyst til å skifte karriere, langt unna feltet jeg jobber i nå. Min store interesse og hobby er helse og livsstil, så naturlig som mulig! Kunne tenkt meg en utdanning gjennom www.tunmed.no, men det koster jo tid og mye penger. Jeg er vant til relativt god inntekt, så det vil bli en overgang å bli student eventuelt. I tillegg til hektisk familieliv med to små. Noen som har kastet seg ut i det og skiftet vei? Livet er så kort og jeg vil holde på med noe som jeg synes er skikkelig spennende og givende. Anonymkode: 00a50...1cc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Jepp, jeg er over 30, to barn, hus, bil, hund, mann 😅 Sa opp jobben i fjor for å studere. Lever på studielån, heldigvis tilbys det ekstra lån for oss over 30, så vi klarer oss greit. Livet er for kort til å bli værende i en jobb man ikke trivs i. Anonymkode: 23978...1ac
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst til å skifte karriere, langt unna feltet jeg jobber i nå. Min store interesse og hobby er helse og livsstil, så naturlig som mulig! Kunne tenkt meg en utdanning gjennom www.tunmed.no, men det koster jo tid og mye penger. Jeg er vant til relativt god inntekt, så det vil bli en overgang å bli student eventuelt. I tillegg til hektisk familieliv med to små. Noen som har kastet seg ut i det og skiftet vei? Livet er så kort og jeg vil holde på med noe som jeg synes er skikkelig spennende og givende. Anonymkode: 00a50...1cc been there done that, absolutt verdt det takket være ekstra studielån. Men når du utdanner deg i voksen alder er det ENDA viktiger eå vite at du utdanner deg til et yrke som det faktisk er mulig å få jobb i. Anonymkode: 5a8bc...a26 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Sa opp jobben i sommer, samme yrke i 20 år. Nå skal jeg ta studiekompetanse på 1 år for deretter å studere i 3 etter det. Vi som famile går med 30 000 PR mnd i nettoinntekt, men tror det skal gå fint alikevel. Har stor buffer, skal heller ikke ta opp studielån:) Anonymkode: 9ff43...bdd
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp, jeg er over 30, to barn, hus, bil, hund, mann 😅 Sa opp jobben i fjor for å studere. Lever på studielån, heldigvis tilbys det ekstra lån for oss over 30, så vi klarer oss greit. Livet er for kort til å bli værende i en jobb man ikke trivs i. Anonymkode: 23978...1ac Spennende, lykke til! 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: been there done that, absolutt verdt det takket være ekstra studielån. Men når du utdanner deg i voksen alder er det ENDA viktiger eå vite at du utdanner deg til et yrke som det faktisk er mulig å få jobb i. Anonymkode: 5a8bc...a26 Det var det da.. Drømmen min og veien dit vil være «risky buisness» for å si det sånn. Men jeg er lærerutdannet så jeg håper og tror jeg enkelt kan gå tilbake dit. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa opp jobben i sommer, samme yrke i 20 år. Nå skal jeg ta studiekompetanse på 1 år for deretter å studere i 3 etter det. Vi som famile går med 30 000 PR mnd i nettoinntekt, men tror det skal gå fint alikevel. Har stor buffer, skal heller ikke ta opp studielån:) Anonymkode: 9ff43...bdd Lykke til. Så sporty at du søker forandring etter så mange år. Anonymkode: 00a50...1cc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 For en skole. Soneterapi, urtemedisin, hårmineralanalyse... Har du tenkt å gjøre karriere av å lure folk? Anonymkode: cc909...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Har du sjekket om utdanningen du ønsker finnes på en offentlig høyskole eller universitet? Anonymkode: 7a30f...103
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en skole. Soneterapi, urtemedisin, hårmineralanalyse... Har du tenkt å gjøre karriere av å lure folk? Anonymkode: cc909...6aa Det var dine ord.. ☺️ Når det er sagt er det ingen av de du nevner jeg vurderer. Anonymkode: 00a50...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var dine ord.. ☺️ Når det er sagt er det ingen av de du nevner jeg vurderer. Anonymkode: 00a50...1cc Nei, men du bør tenke litt på ryktet til skolen likevel. Selv om du ikke har gått noen av de linjene, kan de som leser cv'en din se navnet på skolen og tenke "Jasså, hun har gått på sånn kvakksalver hippie-skole hun, neiellerstakk". Jeg ville vært veldig forsiktig med å si opp jobb og brukte mye penger på en utdannelse som ikke nødvendigvis gir deg en jobb etterpå. En ting er å ta en etterutdanning som gir deg jobb, men om det ikke gjør det, er det masse penger ut av vinduet.. Moren min omskolerte seg i voksen alder, og ble mye mer fornøyd med livet sitt; men; hun utdannet seg til noe som ga sikker jobb og god inntekt.. Anonymkode: 7211b...0cc
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Velg for all del en ordentlig skole og utdanning. Hvis du for eksempel vil studere ernæring, velg klinisk ernæring slik at du får autorisasjon. Anonymkode: 5a1be...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 Definer voksen alder ? 25? 35? 50? Tenk hvor mange år du har igjen i arbeidslivet og vurder ut ifra det. Tror ikke jeg hadde orka hvis jeg hadde 7-8 år igjen feks. Anonymkode: c0bf2...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå