Gå til innhold

Du som ikke har vært arbeidsaktiv gjennom flere år, men nå er i jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler du dette? Jeg har pga sykdom ikke vært i jobb gjennom en årrekke. Nå er jeg friskmeldt, og ute i jobb igjen for første gang på lenge.. Jeg føler jeg takler overgangen dårlig, i form av at jeg er utslitt og ikke yter som forventet. Burde egentlig vært overlykkelig, men den følelsen har begynt å flate ut. Blir det bedre? Er dette bare noe jeg må vende meg til? Tips mottas med takk.. 

Anonymkode: e25f2...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar jo litt tid før å komme tilbake til gamle vaner.

Anonymkode: 9cb6d...3b4

• Liker 1
Skrevet

Det er i alle fall normalt å være utslitt de første ukene/månedene i ny jobb, er mye å lære :) Slik hadde jeg det i alle fall når jeg var helt frisk. Jobbet, kom hjem, lagde mat, ble på sofaen. Gikk over etterhvert :) 

Vær snill med deg selv i denne perioden, slapp godt av etter jobb og pass på å gjøre små ting som gjør deg glad, f.eks liten gåtur eller lese eller se film eller noe. 

Anonymkode: 6198e...45d

Skrevet

Det blir bedre, bare gi det tid:)

Anonymkode: 16c07...ed1

Skrevet

Helt normalt å være utslitt i ny jobb, gi det noen måneder så går det bedre :)

Anonymkode: c1381...1f2

Skrevet

Jeg var arbeidsledig i to år, og har pådratt meg sosial angst pga det. Nå i høst begynte jeg på skole og fikk meg jobb annenhver helg, og alt skjedde den ssmme uken. Jeg er utslitt. Men skolen er verst, en klasse på ca. 20 elever, det er slitsomt for psyken. Jobben derimot er jeg fornøyd med, men sliter med lite søvn mellom vaktene. Og lite søvn, forsterker angsten. Jeg er jo vant til å sitte hjemme hver dag å styre min egen hverdag, og nå er det fullt kjør og aldri noe fri. Jeg har vurdert å slutte på skolen, men må jo prøve å holde ut. Men pga angsten, skulle jeg gjerne gjort mye mer hjemmefra, for det å være rundt så mange mennesker hver dag, sliter meg ut mer enn selve skolearbeidet. Så jeg føler med deg.

Anonymkode: ce527...004

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var arbeidsledig i to år, og har pådratt meg sosial angst pga det. Nå i høst begynte jeg på skole og fikk meg jobb annenhver helg, og alt skjedde den ssmme uken. Jeg er utslitt. Men skolen er verst, en klasse på ca. 20 elever, det er slitsomt for psyken. Jobben derimot er jeg fornøyd med, men sliter med lite søvn mellom vaktene. Og lite søvn, forsterker angsten. Jeg er jo vant til å sitte hjemme hver dag å styre min egen hverdag, og nå er det fullt kjør og aldri noe fri. Jeg har vurdert å slutte på skolen, men må jo prøve å holde ut. Men pga angsten, skulle jeg gjerne gjort mye mer hjemmefra, for det å være rundt så mange mennesker hver dag, sliter meg ut mer enn selve skolearbeidet. Så jeg føler med deg.

Anonymkode: ce527...004

Kan du lese hjemme eller er det typ vgs? Synes ikke du skal slutte på skolen, men obligatorisk oppmøte hver dag blir kanskje litt mye ? 😕

Anonymkode: 734b0...b23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...