AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg har bachelorgrad i regnskap og revisjon, og noe regnskapserfaring. Målet er å jobbe i økonomiavdelingen hos en større bedrift, men først ønsker jeg å lære regnskap og bli skikkelig god på det, derfor tenker jeg at regnskap og autorisasjonen der kan være vegen å gå. Det er mange ulike byrå her i området og jobber lyses ut jevnlig. Hvordan er det å jobbe i et regnskapsbyrå? Miljø, arbeidspress mm. Og er det stor forskjell på et byrå med få vs mange ansatte? Jeg er nokså digital av meg, men har skjønt at det er mye på gamlemåten enda, med papir og permer. Hvor mye er det faktisk av det og kan man dels velge selv? Håper noen vil dele erfaringer.😊 Anonymkode: be8ea...352
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg tenker at regnskapsfører kan være en god yrke i framtiden, med gode muligheter for hjemmearbeid og nesten 100% digital, men akkurat nå opplever jeg at ikke alle kunder er endringsvilje, og det er en hindring for oss. Vi har fortsatt mye papir på kontoret vår, ikke fordi vi vil, men fordi ikke alle kunder vil bytte rutinene sine. Vet ikke hvordan det er på andre kontorer. Anonymkode: 7cad2...153
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 Takk for svar Jeg hadde faktisk trodd det var motsatt, at kundene gjerne vil ha det enklere, men at regnskapsbransjen er litt for tung og treig. Flere med erfaringer? Er bransjen kvinnedominert? Det ene byrået jeg sjekka hjemnesiden på hadde kun damer, det er også de som lyser ut stillinger oftest.. Anonymkode: be8ea...352 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 Svigerinnen min jobber for regnskapsbyrå og hun hater hvert sekund av det fordi alle minutter skal settes på kunder. Hun kan ikke gå på toalettet uten å måtte føre tiden på en kunde og det er konstant stress. Anonymkode: e45e6...bad 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 Hvis du har det i nærheten ville jeg prøvd å få jobb hos noen som fører i PowerOffice Go. Det er heldigitalt og et relativt enkelt system. Min erfaring er at regnskapssystemet man benytter har stor innvirkning på om man benytter permer, eller har digitale bilag. I området jeg bor er ikke regnskapskontorene kvinnedominerte. Anonymkode: fc8b2...6fa
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 18.55, AnonymBruker skrev: Svigerinnen min jobber for regnskapsbyrå og hun hater hvert sekund av det fordi alle minutter skal settes på kunder. Hun kan ikke gå på toalettet uten å måtte føre tiden på en kunde og det er konstant stress. Anonymkode: e45e6...bad Huff, det høres kjedelig ut, men sånn er det kanskje for de fleste bransjer hvor man fakturerer timer? Konsulenter, arkitekter mm.? 🤔 Ser for meg at det kan bli stressende om det er mye press på fakturering av timer. Anonymkode: be8ea...352
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 På 25.10.2020 den 19.10, AnonymBruker skrev: Hvis du har det i nærheten ville jeg prøvd å få jobb hos noen som fører i PowerOffice Go. Det er heldigitalt og et relativt enkelt system. Min erfaring er at regnskapssystemet man benytter har stor innvirkning på om man benytter permer, eller har digitale bilag. I området jeg bor er ikke regnskapskontorene kvinnedominerte. Anonymkode: fc8b2...6fa Har lest om både Poweroffice Go og Tripletex. Det ser mye mer spennende ut å bruke disse skybaserte systemene enn å sortere bilag og punche inn tall. Tror det må bli vegen min. Anonymkode: be8ea...352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå