AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg og samboeren har hvert sammen i snart 10 år har et barn sammen. Mannen er arbeidsledig og er på jobbsøk! Han sover langt ut på dagen, og når han står opp hjelper han ikke med barnet. Jeg gjør alt i huset for oss og følge meg veldig alene. Vi har snakket om det og har hatt flere diskusjoner men det hjelper ikke. Han følge seg angripet hvergang jeg nevner dette. Jeg har bare fått nok av alle diskusjonene med han, han sier jeg gjør han deppreimert og det ikke frister han å gjøre en dritt suger energien hans 🤦♀️ Nå har jeg bare fått nok og vil gå ifra han... Grunn nok til å slå opp? Anonymkode: 3d5ab...14f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Menn sliter ofte når de mister jobben. Det blir bedre. Jeg synes det høres ut som du vil gi opp litt tidlig. Dere har ett barn sammen, tenk litt på barnet. Og når man bor lenge sammen må man forvente at det blir noen livskriser... Anonymkode: ab19a...4bc 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Prøv familievernkontoret. Man kan ikke bare «slå opp» når man har hjem og barn sammen. Hvor gammle er dere? Anonymkode: d3e60...578 3
Nymerïa Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) Jeg hadde gjort det slutt. Med beskjed om at jeg skulle revurdere etter en pause om han tok seg sammen. Men så har jeg ikke valgt en mann som anser det som hjelp å ta seg av sitt eget barn i utgangspunktet. Endret 22. oktober 2020 av NymeriaRhoynar 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Er du hjemme hele dagen også, siden både du og ungen er der når han omsider står opp? Anonymkode: b8320...003 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Felles hjem, felles barn = felles ansvar. Arbeidsledighet eller ei. Bestill time på familievernkontoret snarest og få hjelp, dere må dit uansett dersom dere går fra hverandre. En ting er hvordan man har det, er noe annet hvordan man tar det. Han må velge å gjøre det beste ut av en dårlig situasjon, ikke legge seg ned. Noen kriser i et samliv må man regne med, men søk hjelp, man skal ikke behøve å gå gjennom det alene. Anonymkode: 3085e...c7f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 5 timer siden, NymeriaRhoynar skrev: Jeg hadde gjort det slutt. Med beskjed om at jeg skulle revurdere etter en pause om han tok seg sammen. Men så har jeg ikke valgt en mann som anser det som hjelp å ta seg av sitt eget barn i utgangspunktet. Heller ikke en du elsker, tydeligvis.. Anonymkode: 7d97a...a09
Nymerïa Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Heller ikke en du elsker, tydeligvis.. Anonymkode: 7d97a...a09 Nei, det kan nok godt være at jeg ikke hadde elsket en mann som hadde gitt meg følelsen av å bli brukt. Det er få ting som dreper følelsene mine så effektivt som det. Og jeg hadde følt meg brukt hvis jeg var TS. En annen sak er at jeg neppe hadde elsket en mann som anså det å ta seg av sitt eget barn som hjelp i utgangspunktet. Jeg kan godta en del som andre kanskje ikke ville ha godtatt, men å ta vare på sine egne barn som en selvfølge er en så grunnleggende verdi i min verden at samboeren til TS hadde falt gjennom ganske tidlig.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Søk hjelp, han kan være deprimert.. Anonymkode: c971a...e93 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 Hvor lenge har dette vart og hvordan var han før han mistet jobben? For om dette skjedde når han mistet jobben er det ikke unormalt at menn kan bli deprimert og føle seg ubrukelig.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Han følge seg angripet hvergang jeg nevner dette. Jeg har bare fått nok av alle diskusjonene med han, han sier jeg gjør han deppreimert og det ikke frister han å gjøre en dritt suger energien hans 🤦♀️ Si at å måtte gjøre alt alene gjør deg deprimert og at det suger energien ut av deg, og at du også skulle ønske at du kunne "ikke gjøre en dritt" fordi det fristet, og skylde på han. Voksne drittunger er særdeles usjarmerende. Er han deprimert, så kan han pelle seg til psykologen i stedet for å ligge i sengen og klage over TS. Anonymkode: 50454...83d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Kommer an på hvor lenge situasjonen har vært slik. Om han har vært arbeidsledig (evt også deprimert) over tid uten å være villig til å ta tak/søke hjelp, ville ikke jeg blitt i et slikt forhold. Anonymkode: b09f4...a1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå