Flamegirl Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) I kjølvannet av Bøhlers overgang til SP er jeg nysgjerrig på hva dere tenker er de største forskjellene (utover at SP er "et bondeparti" og imot sentralisering). Bøhler skrev dette på Facebook: "Jeg har ikke noe behov for å si negative ting om mitt gamle parti, og står fullt og helt for mine sosialdemokratiske grunnverdier. Men SP har i de seinere årene blitt mer og mer til et folkekjært grasrotparti med økende oppslutning blant småkårsfolk og vanlige arbeidsfolk landet rundt". Er dere enig i dette? Hva er hovedforskjellene på AP og SP - i dag, ikke for tjue år siden? Hovedsakelig ideologisk? Og støtter/forstår dere Bøhlers overgang? Endret 23. oktober 2020 av Flamegirl La til sitat 1
CAPS LOCK Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Norges forhold til EU er et av de aller viktigste politiske spørsmålene, og her er Arbeiderpartiet og Senterpartiet svært uenige. Arbeiderpartiet er for norsk medlemskap i EU mens Senterpartiet er sterkt imot 1
Flamegirl Skrevet 23. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2020 14 timer siden, CAPS LOCK skrev: Norges forhold til EU er et av de aller viktigste politiske spørsmålene, og her er Arbeiderpartiet og Senterpartiet svært uenige. Arbeiderpartiet er for norsk medlemskap i EU mens Senterpartiet er sterkt imot Stemmer. De er også svært uenige om hva som skal gjøres med ulven. Hva tenker du om Bøhlers overgang? Ser du andre store ideologiske forskjeller i partiene?
GrønnNellik68 Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 Foretrekker Senterpartiet som er litt mer for hele Norge ikke bare Østlandet som de fleste partier er.
PetterKanin Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 SP er generelt sett lirt mer fornuftige, mundre grad av klimahysteri, mindre tilhenger av den frie asylpolitikken etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå