Gå til innhold

Nei til narkotika

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I en jungel ymse bånd ( kreft, fattigdom osv.) har jeg funnet "mitt bånd". Norsk Narkotikapolitiforening sitt blå bånd som viser at du tar avstand fra narkotika.

www.brydeg.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja de er flinke til å ta avstand. politiet politianmelder jo alle de ser.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
ja de er flinke til å ta avstand. politiet politianmelder jo alle de ser.

Det er ingen som ser hva du støtter allikevel. Hovedsaken er at man kjøper et armbånd og viser til hele verden hvor flink man er til å støtte veldedige formål.

Gjest Gjest
Skrevet
I en jungel ymse bånd ( kreft, fattigdom osv.) har jeg funnet "mitt bånd". Norsk Narkotikapolitiforening sitt blå bånd som viser at du tar avstand fra narkotika.

www.brydeg.no

Fint :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Tja, nå er ikke jeg noe særlig for den narkotikaploitikken som føres i dag i Norge, men jeg er definitivt imot narkotika, så jeg kunne sikkert kjøpt et slikt armbånd.

Skrevet
Det er ingen som ser hva du støtter allikevel. Hovedsaken er at man kjøper et armbånd og viser til hele verden hvor flink man er til å støtte veldedige formål.

Jepp. Og jo flere armbånd du kjøper, jo snillere fremstår du som.

Egentlig er de armbåndene litt for subtile. Man burde heller selge t-skjorter med påskriften: "JEG HAR GITT PENGER, JEG ER SNILL".

:sjarmor:

Skrevet (endret)

www.brydeg.no

Nå ville antageligvis legalisering medføre større lykke enn fortsatt forbud. Så jeg ser ikke helt poenget med denne kristenkonservative ”bry deg” greia. De fleste problemer narkomane møter i hverdagen skyldes faktisk forbudet mot narkotika. Når så forbudet ikke er i stand til å avskaffe narkotikaproblematikken kan man saktens spørre hva som er vitsen med å ”bry seg”. Da selvfølgelig i betydningen forbud.

Endret av Bønna
Skrevet

Forbudet er jo inntekt for politiet, hvem andre i norge er det som TJENER penger på ulovlig narkotika?

Skrevet
Forbudet er jo inntekt for politiet, hvem andre i norge er det som TJENER penger på ulovlig narkotika?

Jeg kan tenke meg noen kriminelle elementer som tjener rått på forbudet, ja. :)

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg og så de armbåndene der. Og siden jeg jobber en del frivillig mot narkotika tenkte jeg at jeg skulle kjøpe et. Men da jeg kom inn på web siden deres, så jeg at man bare kan kjøpe de i 10-pakninger. Og hva skal jeg vel med 10 armbånd??? Hadde de solgt et og ett hadde ejg kjøpt med en gang

Skrevet

www.brydeg.no

Er forsåvidt også mot narkotika, men må si jeg heller vil gi penger til kreftforskningen eller de som sulter i Niger - mulig jeg har rare prioriteringer.

Skrevet
Jeg og så de armbåndene der. Og siden jeg jobber en del frivillig mot narkotika tenkte jeg at jeg skulle kjøpe et. Men da jeg kom inn på web siden deres, så jeg at man bare kan kjøpe de i 10-pakninger. Og hva skal jeg vel med 10 armbånd??? Hadde de solgt et og ett hadde ejg kjøpt med en gang

Du får kjøpt de på Rimi til 25 kr per stk.

Gjest forbannet
Skrevet
Tja, nå er ikke jeg noe særlig for den narkotikaploitikken som føres i dag i Norge, men jeg er definitivt imot narkotika, så jeg kunne sikkert kjøpt et slikt armbånd.

hvilken narkopolitikk?? Det er jo ingen!!

Gjest Gjesta
Skrevet
Nå ville antageligvis legalisering medføre større lykke enn fortsatt forbud. Så jeg ser ikke helt poenget med denne kristenkonservative ”bry deg” greia. De fleste problemer narkomane møter i hverdagen skyldes faktisk forbudet mot narkotika. Når så forbudet ikke er i stand til å avskaffe narkotikaproblematikken kan man saktens spørre hva som er vitsen med å ”bry seg”. Da selvfølgelig i betydningen forbud.

Er du for eller imot legalisering, Bønna?

Syns du det er greit å bruke eller at andre bruker narkotika, eller ser du helst at all narkoen fjernes fra Norge?

Skrevet
Er du for eller imot legalisering, Bønna?

Syns du det er greit å bruke eller at andre bruker narkotika, eller ser du helst at all narkoen fjernes fra Norge?

Jeg er for legalisering. Folk ønsker å ruse seg, uavhengig hva du eller andre måtte mene om det. Forbud hadde kanskje hatt noe for seg hvis det faktisk fjerna narkotikaen, men det gjør det jo ikke. Når så de fleste problemer narkomane møter i hverdagen skyldes forbudet, ser jeg ikke helt poenget med fortsatt forbud. Da er det faktisk de narkomane som må lide for forbudets prinsipp.

Husk også at det var forbudet mot alkohol som la grunnlaget for mafiaen i Usa. Trenger vi virkelig en mafia i Norge?

Opprett Dopmonopolet! :sjarmor:

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes det virker naivt å tro at det kan bli slutt på narkotikamisbruk ved at man oppfordrer ungdommer til å si nei. Det har man gjort så lenge nå, og hvilken nytte har det hatt? Brukes det mindre narkotika nå enn før? Tror ikke det nei...

Jeg tror at man må ta helt andre virkemidler i bruk, tenke stort og internasjonalt. Man må ta de store organisasjonene som dyrker, fremstiller og selger, ikke de små som står på hjørnet og selger småtterier.

Det finnes for mange mennesker som mener at de som bruker narkotika er svake tapere som ikke vet bedre. Dette er feil. Narkotika blir brukt i alle samfunnslag. Og når selv meget intelligente og oppegående mennesker bruker narkotika bør det gå opp et lys for dem som skal bekjempe dette. Å endre holdninger er veldig idealistisk og politisk korrekt, men har liten nytteverdi i denne kampen. Man må akseptere at problemet har lite å gjøre med holdninger, men mye å gjøre med at det finnes haier og store organisasjoner som tjener store penger på narkotika. Det er på det nivået det må kjempes.

Derfor støtter jeg ikke små organisasjoner som bare driver holdningsskapende arbeid. Narkotikabekjempelsen må opp på et høyere nivå.

Det er flott å kjøpe armbånd og vise at man ikke bruker narkotika, men jeg har ingen tro på at det hjelper for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...