AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Når to mennesker har en uoverenstemmelse i et forhold så er det realistisk sett to alternativer. Det blir litt sinneutbrudd og aggressiv diskusjon, eller at en av partene velger å holde kjeft for å unngå førstnevnte. Deretter kan det hende at vedkommende velger å holde kjeft over flere dager. Hvis begge blir sinte så kan kjølighet være gjensidig fra begges side de neste få dagene. Hvilke foretrekker dere damer og hvorfor? Jada jada, vet at "modne" mennesker snakker "modent" med hverandre om sine problemer og yada yada. I den virkelige verdenen skjer dog slikt sjeldent. De fleste par flyr, i ny og ne, i tottene på hverandre. Det er uunngåelig. Jørgen Anonymkode: 67131...62b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilke foretrekker dere damer og hvorfor? Ingen av delene. Klarer han ikke oppføre seg skikkelig selv om vi er uenige så vil jeg ikke ha ham! Anonymkode: 2d975...b15 17
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av delene. Klarer han ikke oppføre seg skikkelig selv om vi er uenige så vil jeg ikke ha ham! Anonymkode: 2d975...b15 Så du har aldri skreket eller snakket sint til din bedre halvdel? Jada, det tror jeg så gjerne på. Jørgen Anonymkode: 67131...62b 5
Gjest Lille Potet Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Det er mye bedre med kjefting. Silent treatment ser jeg på som psykisk mishandling.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, Lille Potet skrev: Det er mye bedre med kjefting. Silent treatment ser jeg på som psykisk mishandling. Absolutt! Det er det 😕 Anonymkode: bcede...fb9 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når to mennesker har en uoverenstemmelse i et forhold så er det realistisk sett to alternativer. Det blir litt sinneutbrudd og aggressiv diskusjon, eller at en av partene velger å holde kjeft for å unngå førstnevnte. Deretter kan det hende at vedkommende velger å holde kjeft over flere dager. Hvis begge blir sinte så kan kjølighet være gjensidig fra begges side de neste få dagene. Hvilke foretrekker dere damer og hvorfor? Jada jada, vet at "modne" mennesker snakker "modent" med hverandre om sine problemer og yada yada. I den virkelige verdenen skjer dog slikt sjeldent. De fleste par flyr, i ny og ne, i tottene på hverandre. Det er uunngåelig. Jørgen Anonymkode: 67131...62b Hos oss funker det stort sett som at han iblant klikker eller evt er passiv-agressiv, og jeg som sier hardt og tydelig hvordan jeg vil ha det i forholdet. Så jeg er hverken passiv eller krangler. Han tenner på/blir beroliga av at jeg er streng og viser sjøltillit. Jeg blir også iblant kald-sint på ham over ting han gjør, og det funker på samme måten. Det er noe med dynamikken som funker for oss. Jeg våger å stole mer på den jo lenger vi er sammen. Han sier ting rett ut og tåler stort sett det samme i retur. Men jeg er kaldere enn ham som sint, mer fokusert. Eksene hans pleide å krangle med ham, ignorere eller bli passiv-agressiv. Som bare trigga ham og senka forholdet. Og jeg har vært på ulike måter med ekser. Men her er jeg bare på denne måten. Anonymkode: 0bcd7...226 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Litt bedre med kjapp høylytt diskusjon og bli ferdig med det. Silent treatment takler jeg ikke. Anonymkode: bc682...e96 11
~ m a u d e ~ Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Silent treatment, uten tvil. Ønsker ikke bruke et minutt mer av livet mitt på verken skriking, eksplosjoner eller passiv aggresjon. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du har aldri skreket eller snakket sint til din bedre halvdel? Jada, det tror jeg så gjerne på. Jørgen Anonymkode: 67131...62b Slik jeg oppfatter folk her,så har de færreste gjort noe slikt... Jeg er dog litt enig i at jeg ikke foretrekker noen av kommunkasjonsformene du foreslår,men det som er fakta er at jeg har en tendens til å bli irritert og heve stemmen,mens han velger å ta the silent treatment. Jeg taklet virkelig dårlig den silent treatmenten,men er så vant til det nå at jeg ignorerer det og det har ikke lenger noen effekt. Derfor gidder heller ikke han å være sur i dagesvis. Jeg har også klart å roe meg med skrikingen når jeg blir irritert. Jeg er heller ikke glad i at han gjør det samme,blir irritert og sint i stemmen. Da avslutter jeg og går. Egentlig foretrekker jeg at han trekker seg litt unna så jeg får roet meg (slik han gjorde før,men da ble jeg bare desperat og gikk etter han og krevde et svar,som jeg ikke fikk,og det hele eskalerte). Men jeg liker ikke at han er sur i timesvis. Da blir det bare dårlig stemning for alle i huset. Etter mange år med prøving og feiling,har vi nå funnet det som funker for oss. Blir vi litt for irriterte,avslutter en av oss diskusjonen for denne gang og tar en liten pause fra hverandre. Er vi på stuen,er det ofte han som går ned på rommet,er vi på rommet er det som oftest jeg som går opp i stuen. Anonymkode: 70f53...6aa 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 10 minutter siden, Lille Potet skrev: Det er mye bedre med kjefting. Silent treatment ser jeg på som psykisk mishandling. Kjefting er jo ikke akkurat så hyggelig heller da. Ikke alle takler å bli ropt til og kjeftet på. Det er nå litt psykisk mishandling det også,bare med ord og tone. Anonymkode: 70f53...6aa 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjefting er jo ikke akkurat så hyggelig heller da. Ikke alle takler å bli ropt til og kjeftet på. Det er nå litt psykisk mishandling det også,bare med ord og tone. Anonymkode: 70f53...6aa Ja, det er kjefting som er psykisk vold, ikke stillhet. Det er bare å se på en hvilken som helst oversikt over psykisk vold. Anonymkode: 86b47...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 Med mannlige dramaqueens må du rett og slett bare innta en veldig kald og likegyldig holdning. Si klart ifra om egne behov og ikke foretrekke en mine hvis vedkommende blir opphisset. Når kun de er den som blir opphisset gang på gang bør det gå opp ett lys for dem. Svært få mennesker er verdt å hisse seg opp over. De er ikke så viktige at de bør få deg i dårlig humør. Ikke gi noen den makta, ingen fortjener den. Anonymkode: 2edb2...87f 3
RoH Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er kjefting som er psykisk vold, ikke stillhet. Det er bare å se på en hvilken som helst oversikt over psykisk vold. Anonymkode: 86b47...5c7 Tullprat, å ikke svare / bli svart er avvisning. Dette er et svært sterkt virkemiddel 7
Patronus Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg kan være eksplosiv og kjefte, springer dramatisk ut og furter/tenker i noen timer, forså og snakke rolig om det som skjedde etterpå. Kjæresten er utrolig flink til å forholde seg rolig, uansett hvor opphetet det blir, men hun har hatt sine utbrudd hun også. Vi har nå etablert en ''pauseknapp'', hvor jeg får muligheten til å roe meg ned før det går til eksplosjonspunktet. Dette har i grunn fungert fint. Vokste opp i et hjem med en mor som var eksplosiv, men også gav silent treatment. Skulle jeg valgt en av dem, ville det nok vært sinneutbrudd, da silent treatment bare sårer veldig. Man får ikke muligheten til å ordne opp, og det blir generelt bare et ubehag i hele hjemmet av det. 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, RoH skrev: Tullprat, å ikke svare / bli svart er avvisning. Dette er et svært sterkt virkemiddel Nei, det er minst like sterkt virkemiddel å løpe etter og kreve svar. Det er lov å være lei seg, trekke seg tilbake. Om man ikke ønsker være sammen da, da kan man gjøre det slutt. Anonymkode: 86b47...5c7 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #16 Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er kjefting som er psykisk vold, ikke stillhet. Det er bare å se på en hvilken som helst oversikt over psykisk vold. Anonymkode: 86b47...5c7 Å ignorere og være mutt og nekte å snakke i dagesvis er da også en uforholdsmessig kraftig reaksjon på en uoverensstemmelse, og vil også kunne være skadelig for motparten, som blir «tvunget» til en form for underkastelse. Av disse alternativene foretrekker jeg en person som kjefter fremfor en langsint, stum diva. Anonymkode: 4c6bd...ce1 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av disse alternativene foretrekker jeg en person som kjefter fremfor en langsint, stum diva. Ja, jeg har inntrykk av at det er foretrukket metode her inne 🙄 Anonymkode: 86b47...5c7 2
justme2019 Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 Bedre å kjefte, så bli ferdig med det enn å gå dagesvis uten å si noe. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #19 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, justme2019 skrev: Bedre å kjefte, så bli ferdig med det enn å gå dagesvis uten å si noe. Ja, så lenge man faktisk blir ferdig med det da. To av eksene min kunne tvære og tvære på ting, jeg trodde jeg skulle klikke. Anonymkode: 0bcd7...226 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #20 Skrevet 22. oktober 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du har aldri skreket eller snakket sint til din bedre halvdel? Jada, det tror jeg så gjerne på. Jørgen Anonymkode: 67131...62b Du spør: Sitat Hvilke foretrekker dere damer og hvorfor? Jeg svarer: Ingen av delene. Hvis du lurer på om jeg noensinne har skreket til samboer, burde du formulere spørsmålet annerledes. Anonymkode: 2d975...b15 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå