AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er så lei. Hver eneste dag kommer han hjem og klager over at han er sliten og trøtt. Jeg har prøvd å be ham gå til legen, prøvd å oppmuntre ham til å spise sunnere, og til å trene, men han er like forbanna sliten. Jeg kan leve med at han legger seg på sofaen, men den klaginga med en gang han kommer inn døra begynner å gå meg på nervene. Vi er begge i full jobb, min jobb krever innimellom at jeg begynner før 7 om morgenen, og da kommer jeg ikke hjem før jobben er gjort, klokken kan ofte bli 18-19 før jeg er hjemme, da har han hvilt seg hjemme siden 16, men det er selvsagt fremdeles fryktelig synd på ham. Noe jeg kan si i et blidt tonefall som kan få ham til å slutte? Jeg begynner å bli så frustrert at jeg er redd for at jeg kan komme til å si fra på en veldig sinna måte. Eventuelt vurderer jeg å kutte alt av rødt kjøtt, pasta etc, og bare lage middager med fisk, lyst kjøtt og grønnsaker, og når han klager si at det er fordi jeg er bekymret for helsa hans, siden han alltid er så sliten. Kanskje han lærer da? Anonymkode: 50c0b...681
Pentagon Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Hvorfor er det ille at du skal bli litt sint hvis du har vært så tålmodig og behjelpelig så lenge? Kanskje han trenger at du blir sint? Livet er bare en gang, vil han virkelig kaste det bort på sofaen? Han må da vel selv også føle det er trist å være en sånn slabbedass? 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Så hyggelig å bli møtt med en mann som sprer glede og positivitet istedenfor å dra ned sine nærmeste i syt og klaging. Noen har en sterkt innlært vane hvor de klager på alt. Personlig foretrekker jeg folk som alltid forsøker å se det positive i alt, og når de er slitne sier "åh, så sliten jeg er. Kom, så legger vi oss ned på sofaen og koser oss med en film!" Foretrekker også folk som tar vare på seg selv. Om man er så sliten at man syter og klager hver dag, men aldri gjør noe med det, så er det jo ens egen feil. Jeg har en søster som bodde med en slik mann. Alt var bare kjipt og slitsomt. Hun kom hjem og var i godt humør og hadde lyst til å sette på musikk og kose seg. Så kom han hjem og klaga om hvor sliten han var og da falt humøret hennes også. Hun ble lei og gikk fra ham, og fant seg noen som trekker opp humøret hennes istedenfor å stadig trekke det ned. Anonymkode: 72d8d...14f 2
Ytdhd Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Det er helt klart viktig å spise sunt, både for helsen sin del, og også med tanke på energinivå. Synes det å lage nesten utelukkende sunne middager fremover høres ut som en god idè På sikt synes jeg du burde vurdere forholdet, hvis han ikke er villig i det hele tatt til å gjøre en endring slik at han kan få mer energi. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Takk for svar, dere. Jeg mistet tålmodigheten i helga og sa fra til ham på en noe krass måte. Vi er egentlig ganske konfliktsky begge to, så det satt litt langt inne Heldigvis skjønte han poenget med en gang, og lover å skjerpe seg. Jeg ser et par av dere ymter om å gå fra sytepaven, men han er alt i alt et varp, sånn bortsett fra klaginga som han nå skal slutte med. Han er tvillingsjelen min, min beste venn, og sexy i tillegg, så jeg tenker at jeg beholder ham ❤️ jeg har sikkert også noen irriterende sider, regner jeg med, så en helt perfekt mann hadde vært litt for mye å leve opp til 😉 Anonymkode: 50c0b...681 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Her i huset ble vi enige om å slutte å klage over at vi var slitne. Det hjalp når vi måtte bruke andre ord. "jeg er trøtt fordi det var lite søvn i natt" "tung i beina fordi jeg trente i går" "vært en stressende dag på jobben". Det å bare være sliten, den samme sliten som i går og dagen før det, ble rett og slett ikke klagegrunnlag. Da ble det og lettere å bidra for den andre! "æsj, så kjipt, skal vi ta en enkel middag?" "gå og legg deg litt så legger jeg ungene i kveld" osv. Det må selvsagt gå begge veier! Anonymkode: 5d175...91b 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Her klaget mannen når han kom hjem fra offshore. Jeg sa han fikk 2- maks 3 dager å klage også ville jeg ikke høre mer. Sa til han «Du må huske på at når du er borte har jeg ungene og huset helt alene samt 100% jobb. Jeg kunne lett ha valgt jobb i 2 uker og fri 4 uker istedenfor.» Tror det gikk litt opp for han hvor mye jeg gjør når han er borte. Han klager ikke stort nå og gjør mer rundt huset. Før kunne han sove halve dagen og ligge på sofaen resten av dagen. Mens jeg holdt på med ungene, middag og husarbeid i tillegg til jobb fra 7-15. Anonymkode: 80c72...df4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå