Gå til innhold

Hvorfor er mannen min så sur? Langt innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Kan noen hjelpe meg å skjønne hva som skjer her? 

Vi har vært gift i snart åtte år og har ei søt jente på tre, og jeg er gravid i uke 21. Før slet jeg litt med angst, men det har vært stabilt nå og jeg har følt meg bra. Jeg har likevel følt meg som en sjøku pga magen som kom veldig tidlig. De siste tre ukene kjenner jeg at angsten har tatt seg opp igjen og jeg føler meg mye trist. Dette går utover sexlivet og jeg har snakket med mannen min om dette. Han har forståelse for det at jeg ikke orker hver dag, og at vi kanskje må ha hver tredje dag eller annenhver dag. Jeg har sagt jeg kan bli med ham i sengen, og jeg har fortalt ham at jeg trenger litt tid med ham på kveldene. Bare for å ha det litt hyggelig sammen. 

Men han gjør jo motsatt av alt jeg har sagt at jeg trenger. Hvis han er uenig, må han jo si nei? Han prioriterer alt annet, og er sur og tverr og sitter kun med mobilen. I går sa han at det er fordi at jeg er så "bitter". 

I går sa han at han skulle komme en tid og vi skulle spise middag sammen alle tre. Han tok ikke tiden seriøst, så jeg og barnet spiste sammen 

Vi planla å spise middag ute sammen idag fordi barnet vårt ville ha tid med pappaen sin, og han sa ikke engang ifra at han ble sen, og dermed måtte vi avlyse. Jeg hadde ikke planlagt middag pga planene, så sa jeg at jeg får se hva vi har, kan ikke garantere noe gourmet, men barnet og jeg ble enige om pannekaker. Mannen ble sur og sa at det ikke er ordentlig mat, og at jeg kunne bedre enn det.. Jeg fulgte oppskrift og de ble gode liksom.. Det har vært ordentlig mat alle dagene, i går lagde jeg thaimat fra bunnen. ... Jeg vippset han til en kebab. 

Jeg har forsøkt å være åpen med ham, jeg lager middag, vasker huset, lar ham holde på med bilfiksing all hans fritid, og alt jeg vil er å bare ha det gøy sammen og koselig. For det er slik jeg kan ha det bedre med meg selv. Men han er så sur blitt.. 

I går gråt jeg lenge på kvelden, han hadde ikke snakket til meg hele kvelden, og han kom og ville bli venner igjen, noe som var ok.. Og så sier han at jeg skal suge ham? Altså wtf.. Jeg sa nei da, fordi jeg virkelig ikke var i humøret etter en time med sipping og påfølgende hodepine.. 

Han sier han elsker meg, men det tror jeg ikke en dritt på nå. Jeg gjør så godt jeg kan, både for å fungere som mor og kone, men når alt bare er sur stemning blir jeg så lei.. 

Hvorfor er han sånn? Får bare lyst å ta med meg ungen å dra langt vekk, men sånt er vel ikke lov. 

Anonymkode: 91ab0...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Kan noen hjelpe meg å skjønne hva som skjer her? 

Vi har vært gift i snart åtte år og har ei søt jente på tre, og jeg er gravid i uke 21. Før slet jeg litt med angst, men det har vært stabilt nå og jeg har følt meg bra. Jeg har likevel følt meg som en sjøku pga magen som kom veldig tidlig. De siste tre ukene kjenner jeg at angsten har tatt seg opp igjen og jeg føler meg mye trist. Dette går utover sexlivet og jeg har snakket med mannen min om dette. Han har forståelse for det at jeg ikke orker hver dag, og at vi kanskje må ha hver tredje dag eller annenhver dag. Jeg har sagt jeg kan bli med ham i sengen, og jeg har fortalt ham at jeg trenger litt tid med ham på kveldene. Bare for å ha det litt hyggelig sammen. 

Men han gjør jo motsatt av alt jeg har sagt at jeg trenger. Hvis han er uenig, må han jo si nei? Han prioriterer alt annet, og er sur og tverr og sitter kun med mobilen. I går sa han at det er fordi at jeg er så "bitter". 

I går sa han at han skulle komme en tid og vi skulle spise middag sammen alle tre. Han tok ikke tiden seriøst, så jeg og barnet spiste sammen 

Vi planla å spise middag ute sammen idag fordi barnet vårt ville ha tid med pappaen sin, og han sa ikke engang ifra at han ble sen, og dermed måtte vi avlyse. Jeg hadde ikke planlagt middag pga planene, så sa jeg at jeg får se hva vi har, kan ikke garantere noe gourmet, men barnet og jeg ble enige om pannekaker. Mannen ble sur og sa at det ikke er ordentlig mat, og at jeg kunne bedre enn det.. Jeg fulgte oppskrift og de ble gode liksom.. Det har vært ordentlig mat alle dagene, i går lagde jeg thaimat fra bunnen. ... Jeg vippset han til en kebab. 

Jeg har forsøkt å være åpen med ham, jeg lager middag, vasker huset, lar ham holde på med bilfiksing all hans fritid, og alt jeg vil er å bare ha det gøy sammen og koselig. For det er slik jeg kan ha det bedre med meg selv. Men han er så sur blitt.. 

I går gråt jeg lenge på kvelden, han hadde ikke snakket til meg hele kvelden, og han kom og ville bli venner igjen, noe som var ok.. Og så sier han at jeg skal suge ham? Altså wtf.. Jeg sa nei da, fordi jeg virkelig ikke var i humøret etter en time med sipping og påfølgende hodepine.. 

Han sier han elsker meg, men det tror jeg ikke en dritt på nå. Jeg gjør så godt jeg kan, både for å fungere som mor og kone, men når alt bare er sur stemning blir jeg så lei.. 

Hvorfor er han sånn? Får bare lyst å ta med meg ungen å dra langt vekk, men sånt er vel ikke lov. 

Av og til trengs det. 

Anonymkode: f87d4...cc6

• Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til trengs det. 

Anonymkode: f87d4...cc6

Mener du at han har rett og at vi kanskje burde dra fra ham? At det er jeg som er problemet..? 

Skrevet

Hun mener vel heller at han høres ut som en utakknemlig dritt, og at han trenger en liten oppvåkning ved at du drar en tur vekk med barnet. Så kan han få være sur alene, og kanskje kjenne litt på at han savner deg. Og for guds skyld. Han ditchet middagsavtalen, du lagde pannekaker og var blid, han blir sur fordi middagen er for dårlig, og du vippser han til en kebab? Wtf! Du må sette deg i respekt asap. 

• Liker 43
Skrevet

Vippset du ham penger fordi han ikke var fornøyd med maten du hadde laget?? 

Du må ta deg sammen og stå opp for deg selv. Mannen høres ut som en bortskjemt, egoistisk og lite empatisk drittunge. 

• Liker 39
Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Vippset du ham penger fordi han ikke var fornøyd med maten du hadde laget?? 

Du må ta deg sammen og stå opp for deg selv. Mannen høres ut som en bortskjemt, egoistisk og lite empatisk drittunge. 

Ja altså, jeg gadd med vilje ikke lage nok pannekaker, så de er spist opp. Jeg frøs resten av røren og han får fikse middag selv. Så var ikke hyggelig ment altså... 

6 minutter siden, Maggi2 skrev:

Hun mener vel heller at han høres ut som en utakknemlig dritt, og at han trenger en liten oppvåkning ved at du drar en tur vekk med barnet. Så kan han få være sur alene, og kanskje kjenne litt på at han savner deg. Og for guds skyld. Han ditchet middagsavtalen, du lagde pannekaker og var blid, han blir sur fordi middagen er for dårlig, og du vippser han til en kebab? Wtf! Du må sette deg i respekt asap. 

Åja, ja det kan hende. Vurderer å ta en uke med ungen hos foreldre eller noe.. Orker ikke dette her. 

Jeg mente det ikke godt da jeg vippset pengene.. 

• Liker 2
Skrevet

Typisk en som angrer på familielivet, dessverre. Menn får unger så lett, ingen konsekvenstenkning over hvor krevende, utfordrende og til tider kjedelig det er.

Mange menn har det ikke i naturen å leve familielivet. 

Anonymkode: 8fc55...bba

• Liker 10
Gjest Lille Potet
Skrevet

Hvis du vil avslutte forholdet har du selvsagt lov til det. Du behøver ikke å forklare deg til noen. 

Han er umoden. Du bærer hans barn. Han skulle bært deg på gullstol. Du fortjener bedre.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk en som angrer på familielivet, dessverre. Menn får unger så lett, ingen konsekvenstenkning over hvor krevende, utfordrende og til tider kjedelig det er.

Mange menn har det ikke i naturen å leve familielivet. 

Anonymkode: 8fc55...bba

Da får han finne seg noen andre. Han er nok en familietype, men kanskje ikke med meg lenger? 

4 minutter siden, Lille Potet skrev:

Hvis du vil avslutte forholdet har du selvsagt lov til det. Du behøver ikke å forklare deg til noen. 

Han er umoden. Du bærer hans barn. Han skulle bært deg på gullstol. Du fortjener bedre.

Jeg vil bare ha det litt hyggelig, trenger ingenting fra ham. Orker bare ikke sånn sure miner. 

Skrevet

Får du hjelp for angsten? 

Anonymkode: 305b6...781

• Liker 1
Skrevet

Han virker selvopptatt og egoistisk. Du bærer hans barn og han oppfører seg som et sutrende barn. Du har det vondt og det må du si til han, ikke vippse han penger når han ikke er fornøyd med middagen. Du legger alt til rette for han ,men hva gjør han for deg? Viser han deg kjærlighet eller er han sur pga lite sex. Umoden mann.

Anonymkode: 8220e...261

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får du hjelp for angsten? 

Jeg har gått til samtaler hos legen, og fått medisin mot angst og depresjon som jeg skulle ta i forbindelse med Pms. Vi kom frem til at det var hormonelt, og jeg var ærlig og Sa i uke 12 at jeg føler meg bra. Og nå gjør jeg ikke det lenger.. Så ikke for øyeblikket. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått til samtaler hos legen, og fått medisin mot angst og depresjon som jeg skulle ta i forbindelse med Pms. Vi kom frem til at det var hormonelt, og jeg var ærlig og Sa i uke 12 at jeg føler meg bra. Og nå gjør jeg ikke det lenger.. Så ikke for øyeblikket. 

Uansett hva som skjer med forholdet ditt håper jeg du får litt hjelp. 

• Liker 1
Skrevet

Han der trenger å få seg en skikkelig oppvekker. Ta med deg barnet og dra inntil han skjerper seg mange hakk. Vondt også å oppleve sånne idioter når man er gravid og hormonell.

Som en annen her sa; han skulle bært deg på gullstol nå ❤️

Anonymkode: df3d9...bb7

• Liker 5
Skrevet

Uansett hva som skjer med forholdet ditt håper jeg du får litt hjelp. 

Ja, skal si ifra neste gang jeg er hos legen 🙂

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han virker selvopptatt og egoistisk. Du bærer hans barn og han oppfører seg som et sutrende barn. Du har det vondt og det må du si til han, ikke vippse han penger når han ikke er fornøyd med middagen. Du legger alt til rette for han ,men hva gjør han for deg? Viser han deg kjærlighet eller er han sur pga lite sex. Umoden mann.

Anonymkode: 8220e...261

For å være dønn ærlig, gjør han ingenting for oss. Han gir barnet tid når han kan, og det er veldig bra. Han er nok sur fordi jeg ikke orker den sexen hver dag, jeg klarer ikke ligge på ryggen og for å være ærlig, jeg blir ikke kåt på ham når det er dårlig stemning.. 

Skrevet

Han der trenger å få seg en skikkelig oppvekker. Ta med deg barnet og dra inntil han skjerper seg mange hakk. Vondt også å oppleve sånne idioter når man er gravid og hormonell.

Som en annen her sa; han skulle bært deg på gullstol nå ❤️

Anonymkode: df3d9...bb7

Får kanskje det.. Drite i alt av avtaler og bare dra. Han trenger ikke være ansvarlig for min lykke, men vi skal jo likspm være to om det her. Føler meg så dum som gikk med på en til.. 

• Liker 2
Skrevet

Det høres ut som en kombinasjon av hormoner fra din side og at han ikke takler graviditet + er litt "enkel" i tankemåten sin. Ting som kanskje før gikk helt greit å gjøre/snakke om fra hans side fungerer ikke sånn når man er gravid, og han blir sikkert sur/sutrete av det, mens du blir mer irritert og viser avsmak til ham?

Når du sier at du gjør ting uten å mene det godt, så høres det ut som en litt sånn kjip dynamikk der dere ikke kommer til enighet siden du fortsetter, så fortsetter han, og da fortsetter du .. ogsåvidere. Selvfølgelig burde han gi deg litt ekstra "albuerom" for å være sår, lei deg og deppa i graviditeten.. men mange menn fikser ikke det der i det HELE tatt, og det er sikkert greit å ta en skikkelig, rolig prat om det og kanskje noen dager fra hverandre også er helt innafor.

Er der selv, gravid, angstlidelse og depresjon, og mannen synes jeg er helt håpløs som gravid mens jeg føler han er ganske ubrukelig:P Vi er fra hverandre for øyeblikket og det er så deilig for oss begge! Blir godt når ting roer seg, ungen kommer og kroppen/livet kommer litt i lage igjen. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: fb25a...2a0

• Liker 2
Skrevet

For en sexfiksert og egoistisk mann! 

Anonymkode: ad16b...69f

• Liker 7
Skrevet

Han høres ut som et rasshøl poør du meg!

• Liker 3
Skrevet

Trolletråd

Anonymkode: e14b6...5aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...