AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Hei! Andre som har opplevd å få ufullstendig resultat pga ikke nok DNA i prøven? Jeg fikk akkurat beskjed om at jeg må ta prøven på nytt. Leser at det oftere hender hvis man er overvektig, men jeg er i nedre del av BMI. Dette var Panorama og den ble tatt 9+5. Hvis du har opplevd dette - fikk du svar på prøve nr 2 og hva var i så fall svaret? Er så redd for at noe er galt. Anonymkode: 1a008...98d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Det skjedde hos oss, og vi måtte ta ny prøve. Neste prøve viste at alt var normalt. Dessverre har vi litt utfordringer med barnet vårt da hun når noen milepæler litt sent, og det er mistanke om en kromosonfeil som vi ikke har funnet ennå (det er ikke mye galt, men såpass at ppt er inne i bildet). Jeg tenker ofte på om det var det som gjorde vi fikk ufullstendig svar på nipt, men det vil jeg aldri få svar på. Anonymkode: 4c442...260
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 9+5 er jo veldig tidlig, da. Vi fikk beskjed om å vente til minst 10+0, gjerne 11+0, nettopp for å unngå det problemet dere har nå. Mengden DNA i mors blod er veldig liten så tidlig. Anonymkode: 18623...5bb
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Det betyr ikke annet enn nøyaltig3det de sier: de har ikke fått nok dna.. det er ikke tegn på at noe er galt. Anonymkode: afe61...1e4 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Som AB over sier, det betyr ikke noe annet enn at testen ble tatt tidlig, var kontaminert (letthendt med denne typen DNA test) og at det må gjøres på nytt. De har ikke nok/prøven er ikke ren nok eller tilstrekkelig nok for å avgjøre - det betyr absolutt ikke at det er noe galt og at de vil "dobbeltsjekke", de må rett og slett begynne prosessen på nytt bare:) Anonymkode: 20a81...fcb
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Samme skjedde to ganger med en venninne, det var ikke nok av babyene’s blod i mors blod, og hun måtte vente til uke 15 for å få resultatene. Da var resultatene helt fine og hun har ett stykk frisk ettåring og nr 2 på vei. Anonymkode: 2f514...f71
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Helt normalt. Tok nipt selv i uke 11 og hadde ikke mye DNA i blodet. Det var nok til å se at barnet er friskt, men de kunne ikke finne ut av kjønn. Det sto i brevet at det måtte være minst 4% DNA i blodet for å kunne utføre analysen. Ved mindre enn 4% må man ta testen på nytt. Jeg hadde 4,4%. Anonymkode: d8601...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Skjedde meg, og jeg ringte labben I Sverige fordi jeg ble så redd. Men de kunne absolutt berolige meg med at det var pga mengden DNA i blodet, ikke fordi de var usikre. De kunne se at det virket til at alt så bra ut, men for å tilfredsstille de strenge kravene til at de kan avgi svar så måtte jeg ta ny prøve. Nå er hun 10 mnd og virker iallefall til å være frisk 🙂 Anonymkode: 5118e...1a3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 Måtte dere da punge ut dobbelt opp om testen ble utført utenlands? Anonymkode: bf3d2...af7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 Tusen takk for alle svar! Panorama kan taes fra 9+0, så vi trodde vi var på den sikre siden da vi ventet til 9+5. Fikk svar fra klinikken nå at det var 4,2% DNA i prøven og at det var akkurat i grenseland. Krysser alt vi har for at prøve to blir bedre! Til AB over: Det koster ingenting ekstra å ta ny prøve og man får refundert pengene (minus tusen kr for klinikkens utgifter) dersom prøve to også blir ufullstendig. (Ultralydklinikken DK) TS Anonymkode: 1a008...98d 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 Lurer også på dette. Er det altså bedre å vente med å ta panorama-testen til uke 10-11,selv om det står at den kan tas des uke 9+0? Anonymkode: ffdf4...a52
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 Hvordan gikk det med deg trådstarter? Fikk du svar etter prøve nr 2? Anonymkode: ffdf4...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå