AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er ikke særlig stor fan av klut. Jeg bruker heller mer penger på kjøkken spray og tørkerull! Har nå flyttet sammen med typen og han bruker klut 🤢 Jeg kunne gått med på å bruke klut om det var en helt ny klut for hver gang jeg vasket over kjøkkenbenken og vasket de på 60 eller 90 grader. Men slik er ikke rutinene til typen nei... Han kjøper disse billig klutene på butikken, de som er enten blå, hvit og rosa. Han bruker samme kluten i en hel uke!! Ikke bruker han såpe heller, bare vann. Etter en hel uke så kastet han den og begynner å bruke en ny. Siden han bruker den hver dag, og opp til flere ganger om dagen, så er den alltid blaut. Jeg føler det er sinnsykt bakterie bombe. I tillegg mener han den SKAL henge over krana på vasken. Han gidder IKKE henge den opp noe annet sted, da han liker at kluten er tilgjengelig. Jeg får helt fnatt av den kluten, for han slenger den over vasken slik at om jeg skal ta meg vann, så henger den i veien der hvor vannstrålen kommer ut. Jeg nekter drikke klut vann, så da må jeg ta på den fryktelige ekle kluten for å flytte den. Han bruker den samme kluten hele uken til hele kjøkkenet, på platene, på benken, om det er brød smuler, blod fra kjøtt, pålegg søl, han vasker vasken med den (neddi kummen!!) og drar hele den blaute kluten over kjøkkenbenken dagen etter 🤢 Den kluten lukter skikkelig ekkelt på slutten av uka. Nå på pur F så kaster jeg den dritt kluten hver dag, og dette har blitt en ting vi krangler om. Jeg handler inn spray og tørkepapir jeg bruker, han handler nye kluter hele tiden og har begynt å gjemme de nye tørre klutene,..., F*en så teit opplegg!! Jeg kan heller ikke vaske de billig klutene, da går de jo i oppløsning. Har kjøpt inn dyre ordentlige kluter til han som kan vaskes, men nei, de liker han ikke! «Liker ikke konsistensen på stoffet!» sier han Har prøvd forklare han om bakterier, men han viser meg da kluten og sier «det er bare brød smuler!» Jeg forklarer at det er mye bakterier vi ikke ser, som fra melke søl og kjøtt søl osv. Men nei, da syntes han jeg er hysterisk. Og det er mye søl i huset, siden han har barnehage barn på 50% og han tørker opp søl på matbordet etter dem med samme klut. Mye melke søl og skinkeost søl. Middagsrester søl, som er forventet av to barnehagebarn. Skal han vaske badet, så bruker han faen meg 1 klut på hele badet også. Heldigvis bruker han da såpe, blandet ut i en vaskebøtte. Først over vasken, så over do, for å SÅ vaske dusjen med samma kluten han brukte til å vaske doen! Han dypper den ekle do kluten neddi vaskebøtta, for å SÅ gå over dusjen med samme vann!! Jeg blir gal! Han skjønner IKKE hva bakterier er! Frister kjøpe et sett som kan vise HVOR mye bakterier den kluten hans har, dag for dag! Hvor kjøper jeg dette?? Anonymkode: 26ddf...a47
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Aldri tenkt over at klut er så ekkelt, vokst opp med klut, og bruker klut selv. Henger over krana til og med. Vasker og skyller den selvfølgelig hver gang den er brukt. 1 uke synes jeg heller ikke er lenge, kommer an på hva den er brukt på. Spray og papir, er det så miljøvennlig da? Anonymkode: e927f...b49 16
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Er dere ofte syke? Anonymkode: 1ddcd...5ab 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Hvorfor tenner du på en så imbesil gris? Når han ikke skjønner at en sånn klut er skitten, hva da med rumpa og kukken hans? Anonymkode: ecddb...25e 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg bruker klut selv. Bruker spray, og skyller kluten godt etterpå før jeg henger den opp på en knagg bak vasken. Men nå er det verste man finner på kjøkkenbenken min smuler og saft fra grønnsaker/salat etter kutting. Om dere ofte har blod fra kjøtt smurt utover kjøkkenbenken, så er jo det veldig ekkelt. Her må dere ordne med et kompromiss. Blod tørkes opp med papir. Han kan bruke klut, men da skal han også bruke spray, og skylle kluten godt etterpå. Kjøp en sånn liten knagg med lim bakpå som dere kan sette på veggen bak vasken, og heng opp kluten der etter bruk. Høres helt tullete å bruke papir hver eneste gang du vasker over kjøkkenbenken. Anonymkode: 43f0c...6dc 1
Mjart Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg vasker disse rosa, blå og hvite klutene på 90 grader, så det går helt fint 🙂 bruker en klut i en dag. 🙂 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri tenkt over at klut er så ekkelt, vokst opp med klut, og bruker klut selv. Henger over krana til og med. Vasker og skyller den selvfølgelig hver gang den er brukt. 1 uke synes jeg heller ikke er lenge, kommer an på hva den er brukt på. Spray og papir, er det så miljøvennlig da? Anonymkode: e927f...b49 Nei jeg er helt enig at det ikke er miljøvennlig. Men om han hadde gjort dette for miljø vennlige årsaker, så hadde jeg lett blitt med på klut, om det var en ordentlig klut jeg kunne vasket! Hans metode å kaste kluten, er heller ikke akkurat miljøvennlig ts Anonymkode: 26ddf...a47
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere ofte syke? Anonymkode: 1ddcd...5ab Jeg har blitt oftere syk ja, men en av ungene er alltid litt syke, mageproblemer eller snufsete, så jeg tror jeg også driver å tilvenner meg nye bakterier med at det er småbarn i hus jeg går nok igjennom mange små barn forkjølelser, siden jeg ikke er vandt til de virusene de har ts Anonymkode: 26ddf...a47
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenner du på en så imbesil gris? Når han ikke skjønner at en sånn klut er skitten, hva da med rumpa og kukken hans? Anonymkode: ecddb...25e Jeg var rett og slett ikke klar over dette med klut vanene hans 😩 Han sa han vasker ofte, og da regnet jeg jo med at han faktisk vasket, og ikke smurte bakterier overalt! ts Anonymkode: 26ddf...a47
burgut Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 Synes du høres litt hysterisk ut,ja. Han vasker jo i det minste,det er jo mer enn veldig mange andre kvinner opplever her. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, burgut skrev: Synes du høres litt hysterisk ut,ja. Han vasker jo i det minste,det er jo mer enn veldig mange andre kvinner opplever her. Jeg føler ikke det han driver med er vasking 😩 jeg føler det er å dra bakterier rundt i en sirkel, særlig på slutten av uka ts Anonymkode: 26ddf...a47 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 Kan du ikke bare hive kluten til vask annen hver dag slik som de fleste andre mennesker gjør? Jeg skjønner at en ukes gammel klut er ekkelt. De stinker jo etter noen dager, men jeg ser ikke problemet med å hive de til vask. Anonymkode: 5531d...2f6 3
Gjest loveli Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 26ddf...a47 Han er en gris. Jeg hadde kastet klutene hans til vask hver dag, minst. Og vasket på minst 60° sammen med andre kluter og håndklær. Endret 22. oktober 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 Kanskje det er derfor det er best å overlate all vasking, renhold og matlaging til kvinner. De fleste menn skjønner seg ikke på slikt. Anonymkode: ecddb...25e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #16 Skrevet 22. oktober 2020 Når man bor sammen kan vel du bare kaste kluten til vask? Anonymkode: 37480...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 Det er når jeg leser på KG jeg skjønner at jeg er et medisinsk mirakel siden jeg fortsatt er i live.... Anonymkode: 82045...784 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 Bruker de samme rosa billigklutene, fordi jeg elsker dem. Men ny klut hver dag😱 og vasker på min 60 grader. Dette hørtes i overkant ekkelt ut. Men har sluttet å bli overrasket på hvor lite hygieniske og hvor inni granskauen ekkle noen folk er. Noen oppbevarer tom kluten OPPI vasken🤢🤮 Anonymkode: aebc7...6f1 2
candykiss Skrevet 22. oktober 2020 #19 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er som deg Ts bruker kjøkkenspray og papir, er heller ikke særlig fan av klut synes det er ekkelt å vaske rundt på smuler og annet dritt. Om man søler på fks komfyren vasker med klut og skyller i vann forsvinner ikke dritten fordet.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #20 Skrevet 22. oktober 2020 Dere må begge skjerpe dere, Ts. Din metode, det skal du ha, er den verste av de to. Du bruker papir, som er altfor skjørt til å evne ta opp rester og ikke miljøvennlig i det hele. I tillegg bruker du vaskemiddel i sprayflaske, selv om dette er 2020 og Gud og hvermannsen og bestemora deres har fått med seg at det er skadelig for helsa. Pluss; ikke miljøvennlig i det hele. Stryk til deg. Blir neppe rent, bare forurenser og ødelegger helsa. Helt poengløst. Typen din er ikke mye bedre. Selv om han får pluss for å ikke ødelegge helsa si med spray så får han stort minus for mikrofiberkluter (i 2020 - leser dere nyheter, Ts?) som han verken såper inn eller gjennbruker. Det dere må gjøre er enkelt: 1. Skaff noe gammelt lin. Gjerne bestemors linduk. Bruk som filler (eller «klut») 2. Kjøp helt vanlig såpe. 3. vask med såpe og klut og vær ansvarlige mennesker. Anonymkode: 11a1f...966 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå