Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 (endret) Hei! Katten min har en urinveisinfeksjon + flueegg og larver i baken og har derfor vært hos dyrlege idag og igår for å få hjelp til å bli frisk igjen.. Men nå har han sovet 10 timer etter at jeg hentet han.. det er fremdeles ingen kontakt.. han puster og smatter men øynene er vidåpne og han reagerer ikke ellers. Noen som har erfaring med katt og bedøvelse. Endret 29. juli 2005 av Jasmin
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #2 Skrevet 29. juli 2005 Hm...nå vet ikke jeg hva slags bedøvelse katten din fikk, eller hva slags behandling den fikk. Katten min fikk bedøvelse da han ble kastrert, og han sov vel i 3 timer tenker jeg. Dumt at ikke dyrlegen sa noe om hvor lenge han kom til å sove, så hadde du sluppet å bekymre deg...
sixx Skrevet 29. juli 2005 #3 Skrevet 29. juli 2005 Ikke at det gir deg noe svar, men fikk du med noe å smøre på øynene hans?
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 De smurte øynene hans hos dyrlegen. De skulle barbere han og ta ut endel larver..så han trengte nok tung bedøvelse.
sixx Skrevet 29. juli 2005 #5 Skrevet 29. juli 2005 Oki....fint at de er smurt. Har du prøvd å få kontakt med den?
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye. Han er jo fortsatt syk, infeksjonen i kroppen hans kan være medvirkende årsak til at bedøvelsen sitter i såpass lenge vet du. Det er viktig at han ligger på en varm og trygg plass. Reagerer han hvis du koser med han?
sixx Skrevet 29. juli 2005 #7 Skrevet 29. juli 2005 Les litt ned på denne siden....så kan du få sove godt i natt.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #8 Skrevet 29. juli 2005 Ja jeg er borte hos han og stryker på han hele tiden...han reagerer ikke..han er helt vekk.. men pust går som normalt. Han ligger i romtemeratur (23 grader) i buret med et sterilt underlag over og under i tilfelle lekkasje i tilegg har jeg lagt en en stor bomullscardigan over han fordi han var litt kald. Jeg har ikke turt sette på ekstra varmeovn i tilfelle det vil dehydrere han.. og han skulle ikke ha det for varmt eller for kaldt.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #9 Skrevet 29. juli 2005 Les litt ned på denne siden....så kan du få sove godt i natt. ← Ja takk Jeg leste den.. betryggende ja.. er 11 timer nå .. jeg har prøvd forsiktig hjelpe han og blunke da
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #10 Skrevet 30. juli 2005 En ting du bør passe på når katten våkner... Da den forrige katten min våknet av narkose etter å ha blitt kreftoperert, var hun ganske sulten og tørst, etter å ha sovet lenge. Først spiste hun opp hele matskålen, så prøvde hun å drikke opp alt vannet, men det endte med at maten havna i vannglasset før hun kom så langt... Så bare gi den litt av gangen av mat og drikke, så den ikke forspiser seg.
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2005 #11 Skrevet 30. juli 2005 Den har begynt reagere nå.. våkner litt etter litt.. nei han får ikke mat før imorgen tidlig.. han får vann ... har kjøpt bløtfor han skal få da ..med masse næring fra dyrlegen.. nå er bare problemet hvor han skal plasseres for natten
Brunhilde Skrevet 30. juli 2005 #13 Skrevet 30. juli 2005 finnes det smertestillende til katt? ← Ja, men det fås bare på resept fra veterinær. Vær oppmerksom på at alt annet av smertestillende er ekstremt giftig for katt! Håper det går bedre med pusen din nå - de larvene er noe #&$$%"skap!
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2005 #15 Skrevet 30. juli 2005 Takk for svar... Ja.. jeg er livredd at ikke alle er borte.. men nå har han fått to typer antiparasitt middel av dyrlegen , pluss at de har barbert baken hans og plukka ut egg og larver..brrrrrrr... Han er fremdeles slått ut av bedøvelsen, men han gråter høyt flere ganger.. Jeg tror jeg skal ringe vetrinæren og få respet på smertestillende til han.. dakkar lille gutten min ;/
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2005 #16 Skrevet 30. juli 2005 uff ja, best å ringe før de går hjem for dagen. stakkars pusen.
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2005 #17 Skrevet 31. juli 2005 (endret) Hei igjen! Jeg ringte dyrlegen og spurte , men vakthavende sa at han bare måtte få hvile seg og at han allerede hadde fått smertestillende. Han hadde ikke så mye smerter igår og virket kvikkere.. Men så i natt døde han desverre Så sorgen er stor akkurat nå. Vi føler oss ganske maktesløse. Han ble 9 år gammel, Takk for alle som har gitt gode råd i denne tråden! Endret 31. juli 2005 av Jasmin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå