Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt om alle de som går fra kone eller mann for noen andre, hvor den forlatte part aldri klarer å gi slipp på hatet. Jeg har hatt kollegaer, sjefer, venner og naboer som virkelig HATER den nye dama eller lignende. Jeg har ikke skjønt hva de har følt før nå. 

Jeg trodde virkelig han ELSKET meg. Jeg trodde jeg var bra nok, pen nok, at personligheten min veide opp feil og mangler. Han sa at ingen hadde fått han til å føle det jeg følte. Vi er begge 25, og begynner å bli voksne. Jeg er "klassisk pen", men ikke noe pyntedukke. Jeg burde kanskje pyntet meg mer, men jeg har alltid vært ukomfortabel med å være for dollete, jeg er mer guttejente.

Han fikk en ny jentevenn på instagram etter en guttetur, og jeg som aldri har vært spesielt sjalu stusset over hvorfor det hadde vært jenter på gutteturen, men sjekket henne ut og hun var så dollete med trutmunn i monitor og overdrevent mye sminke at jeg tenkte at dette ville ikke kjæresten min likt likevel. Han snakket ofte om at han ikke likte en gjeng han tidligere gikk på videregående med fordi de var så overfladiske. 

Han skulle på en fest utenbys, og jeg visste at denne jenta bodde der. Jeg fikk en dårlig magefølelse den kvelden, spesielt siden han måtte sove der. Dagene etter virket han rar og kald, og jeg så de ble venner på snapchat og facebook. Jeg konfronterte han, og han sa "kanskje vi bare skal være venner." Han som en måned tidligere hadde ligget ved siden av meg og sagt at han håpte vi ble hverandres siste, at han aldri hadde elsket noen så høyt, som var så sjalu hver gang jeg var på byen eller på fest, ville plutselig bare være venner. Jeg spurte rett ut om det var noen andre, han svarte tvetydig at det ikke handlet om det. 

Jeg ble helt knust, og oppdaget at han sov hos henne bare to uker etterpå. Jeg stalket henne, og hun virker så grunn, dum, personlighetsløs, men hun er jålete og jentene. 

Det som plager meg er hvor mye jeg HATER henne. Jeg syntes hun er forferdelig EKKEL, jeg blir fysisk kvalm når jeg ser henne, og jeg syntes hun er direkte stygg og uattraktiv. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg føler det sånn? Jeg orker ikke ha det sånn, jeg tar meg selv i å være et dårlig menneske som tenker nedsettende ting om noen jeg aldri har møtt. 

Jeg har en teori om at det er fordi jeg syntes hun er stygg og fæl, at jeg blir fornærmet over at jeg kunne bli byttet ut mot noe sånt, og at det er et mye tyngre slag i selvtilliten enn om han fant noen som var pen og virket som drømmedama hans. Jeg føler han "byttet meg ut mot hva som helst" bare fordi han fikk oppmerksomhet. I kombinasjon med sjalusi. Jeg har en trang til å fortelle han hvor ekkel han er som var på henne. Også er jeg sint fordi skulle han angre så vil jeg ikke være på noen som har vært på henne. 

Jeg hater henne, jeg får grøsninger og syntes hun er ekkel, og jeg hater henne nok fordi hun gjør at jeg aldri kan gå tilbake.

Etter to måneder virket det som han gikk lei, og han har sendt et par meldinger til meg, og selv om alt jeg ønsket meg er at han angret, så hater jeg henne fordi nå kan jeg aldri gå tilbake. 

Dere som har opplevd å bli sviktet på grunn av noen andre, hvordan kom dere forbi dette hatet? Jeg vil selvfølgelig ikke si noe om dette til eksen min, overfor han vil jeg late som ingenting og si at jeg har gått videre. Men dette spiser meg opp innvendig. 

Anonymkode: 4bb90...b5d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da exen min fant seg en ny jente som han lå meg rett etter meg knekte det meg helt fullstendig å jeg ble kvalm tanken på det også, men jo flere han får etterpå jo mer går det over 

den første er den vondeste

Anonymkode: c0772...ecd

• Liker 3
Skrevet

Å hate en annen kvinne for å tatt mannen din er som å drikke gift og håpe på at den giften dreper henne. Ikke lurt. Det er forferdelig vondt, men ta vare på deg selv❤️

• Liker 18
Skrevet

Jeg tror at nesten uansett hvordan eksens nye dame er, så oppleves det som "feil". Min erfaringer var motsatt, jeg er pyntejenta og eksen gikk videre med ei som er plain. I tillegg irriterte det meg at han fant ei fra bygda, for han har alltid sagt hvor viktig byen er for ham. 

Men det som svir er såklart at han slutta å elske meg, eller aldri gjorde det. Fordi jeg elska ham og satsa så mye på at det var sant at jeg var elska av ham. Det gjøres det hardt å gå videre, sjøl om jeg har ny kjæreste nå. Jeg åpner meg langsommere. Men jeg tar det i porsjoner. 

Anonymkode: 24050...1ac

• Liker 3
Skrevet

Du skriver ganske mye om hva du tenker om henne, men hva tenker du om eksen din på bakgrunn av det som har skjedd?

• Liker 14
Skrevet

Jeg tenker at uansett hvordan damen du ble forlatt for hadde vært, hadde det nok blitt galt uansett hvordan hun egentlig er, ser ut, eller hvilke kvaliteter hun har. Du er ikke der, at du ser det, i denne situasjonen. Du kjenner henne vel ikke heller, så alt du baserer deg på er synsing, med ditt knuste hjerte som grunnlag.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke henne du hater, du hater din egen usikkerhet. 

Veldig modent. 

Anonymkode: ede1e...fb0

• Liker 6
Skrevet

Han er en eks og da har den forrige kjæresten/konen ikke noe med om han finner seg en ny. Kvinne dere opp og rett ryggen.

Anonymkode: a6ac1...6f5

Gjest shash90
Skrevet

Men hva tenker du om det han mente? At han ikke likte sånne jenter, men handlingen hans var noe annet? Du blir ikke kvitt damer med fillers og botox, men du kan kvitte deg med menn som er dobbeltmoralske.

Jeg har et inntrykk av at menn som rakker ned på damer med fillers og botox er akkurat de samme mennene som velger de damene. Har fillers og botox selv. 

Har opplevd svik, men da tenkte jeg mer at den dama er heldig som ble valgt ut. Ble såret, men var verken sint på han eller henne. Klart det er bittert, men det er faktisk noe du ikke kan kontrollere. Og i mitt tilfelle så var det en flott mann som ikke hadde følelser, og det må man respektere. Du må bare tenke at ikke alle er ment for å være sammen. Ganske sikker på at du vil finne deg en annen som vil elske deg på ekte! 

Skrevet

Er HAN taperen du burde hate, ikke henne. Er HAN som gikk fra deg, ikke hun som tvang eksen din til noe. Han tok et valg. Uansett hvor mye du hadde dollet deg så ville han gått til henne siden du var blitt kjedelig og hun var spennende. 

Anonymkode: 38c04...7ab

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, -Titania- skrev:

Jeg tenker at uansett hvordan damen du ble forlatt for hadde vært, hadde det nok blitt galt uansett hvordan hun egentlig er, ser ut, eller hvilke kvaliteter hun har. Du er ikke der, at du ser det, i denne situasjonen. Du kjenner henne vel ikke heller, så alt du baserer deg på er synsing, med ditt knuste hjerte som grunnlag.

Dette

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, shash90 skrev:

Men hva tenker du om det han mente? At han ikke likte sånne jenter, men handlingen hans var noe annet? Du blir ikke kvitt damer med fillers og botox, men du kan kvitte deg med menn som er dobbeltmoralske.

Jeg har et inntrykk av at menn som rakker ned på damer med fillers og botox er akkurat de samme mennene som velger de damene. Har fillers og botox selv. 

Har opplevd svik, men da tenkte jeg mer at den dama er heldig som ble valgt ut. Ble såret, men var verken sint på han eller henne. Klart det er bittert, men det er faktisk noe du ikke kan kontrollere. Og i mitt tilfelle så var det en flott mann som ikke hadde følelser, og det må man respektere. Du må bare tenke at ikke alle er ment for å være sammen. Ganske sikker på at du vil finne deg en annen som vil elske deg på ekte! 

Han hadde ikke noe spesifikt i mot jenter som har verken fillers, botox eller mye sminke FORDI de hadde alt dette, men han hadde dårlige erfaringer med de og sa han syntes "sånt bare var overfladisk og drama".

Jeg har selv litt botox, men det vet han ikke.

Til alle som sier jeg hater feil person; jeg hater selvfølgelig han også. Hvordan kunne han svikte meg på denne måten? Men det hatet er mer rasjonelt. Det kommer og går i bølger. Det er hatet mot henne jeg ikke vet hvordan jeg skal prosessere og komme over. 

Man kan godt si jeg umoden og tar feil og blablabla, men det er en FØLELSE, jeg har ikke bestemt meg for å hate henne. Jeg hater henne fordi hun er årsaken til at han dumpet meg, fordi hun er grunnen til at jeg har det helt jævlig. Selv om det var hans valg. Hun iglet seg innpå han da vi fremdeles var sammen, og hun visste at han ikke var singel. Jeg hadde nok følt det litt annerledes dersom de møttes etter det ble slutt, for da hadde han ikke valgt henne over meg, men etter meg. 

• Liker 8
Skrevet

Det er lettere å rette hatet mot en du ikke kjenner, enn mot eksen som du kjenner godt. Du vet at han har mange gode sider, det vet du ikke om den nye. Og så har hun tatt den plassen du vil ha i hans liv. Jeg tror ikke du egentlig hater henne, men den påvirkningen hun har hatt på ditt liv. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at hatet du føler egentlig er rettet mot ham, fordi du hater at han liker ei Sånn dame. Og du er egentlig trygg nok i deg selv til å bli sint for at han ikke liker deg fordi du tør å være mer naturlig. Ikke la det gå utover henne, som du ikke vet noe om. Hun kan være hyggelig og morsom for alt du vet - det er han som er dritten, som har dyrket et bekjentskap bak din rygg. Men jeg forstår følelsen din veldig godt, bare husk at du ikke kjenner henne og at det er han som har vært crap. Hold hodet høyt og gå videre etter hvert. Du er gull verdt som du er, naturlig, sterk og fin.

Anonymkode: 0ee1c...f4c

Skrevet

Det er ikke noe rart om du er rasende på dem begge. Og det er ikke noe rart om det gjør usikker og lei deg og selvkritisk. Dere hadde en avtale og en plan om å dele drømmer og fremtiden. Som var du og han. Han sviktet deg, og tok bort drømmene og bilde du hadde av hvordan livet skulle bli. Og i tillegg så byttet han deg ut. Han respekterte deg ikke, og det gjorde ikke hun heller. Jeg skjønner du undrer deg mer over følelsene til henne enn til han, da de rett og slett er basert på mange spørsmålstegn og sammenligning. 

Det er greit å være sint, og uten at eg tror du tenker å handle på det på noen måte så prøv å tenke på din verdighet oppi det hele. Ikke handle på impulser på å ringe han, eller skjelle noen av de ut, eller snakk stygt om de. Ingen av de skal være i livet ditt. Og det er faktisk enklere for han å forholde seg til ditt sinne, enn din stillhet. Det vil også hjelpe deg i å bli kvitt de vonde følelsene, om du ikke dyrker de eller gir de næring ved å spille de ut. Følelsene er der av en grunn. Du var glad i han, og tro mot han og mot dere. Det kan du ta med deg til ditt neste forhold, i motsetting til han:) 

Anonymkode: 3dcf7...544

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig angrer han forresten. Dere hadde det vel fint sammen og elsket hverandre nok. Og han lot seg rive med av ei dame han møtte ganske tilfeldig. Alle mennesker kan bli betatt av andre mens de er i forhold, men man hiver seg ikke på hver minste betatthet eller lille forelskelse likevel. Dette hadde han visst, dersom han var moden nok. Det kan faktisk også hende at du ville blitt enda mer lei deg dersom du selv bedømte nye dama til eksen som kjempefin i dine øyne. Da hadde det nok svidd mer, og du kunne ha følt deg dårlig. At han nå sender meldinger til deg selv om han er sammen med henne er varsellamper i massevis, tenker jeg. Han bare gjør som han føler for. Dyrker en relasjon til henne bak din rygg, og nå, når han er lei, tar han kontakt med deg bak hennes rygg. Jeg synes absolutt du bør fokusere mer på at oppførselen hans er skikkelig dårlig og vinglete.

Anonymkode: 0ee1c...f4c

• Liker 3
Skrevet

Vil anbefale deg å ikke stalke verken han eller henne, og å bruke tiden din til noe positivt. Finn på noe koselig med familie eller venner, gå en tur, dra på trening osv. Når disse tankene kommer, distraher deg selv.

Dette er en vond følelse som bunner i sorgen av å ha blitt sveket og forlatt. Du må jobbe for å håndtere disse vonde følelsene. Prat med gode venner, oppsøk eventuelt profesjonell hjelp. Prøv å gi slipp på bitterheten, for den vil bare spise deg selv opp. Stor klem!

Anonymkode: 7440f...298

• Liker 3
Gjest shash90
Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde ikke noe spesifikt i mot jenter som har verken fillers, botox eller mye sminke FORDI de hadde alt dette, men han hadde dårlige erfaringer med de og sa han syntes "sånt bare var overfladisk og drama".

Jeg har selv litt botox, men det vet han ikke.

Til alle som sier jeg hater feil person; jeg hater selvfølgelig han også. Hvordan kunne han svikte meg på denne måten? Men det hatet er mer rasjonelt. Det kommer og går i bølger. Det er hatet mot henne jeg ikke vet hvordan jeg skal prosessere og komme over. 

Man kan godt si jeg umoden og tar feil og blablabla, men det er en FØLELSE, jeg har ikke bestemt meg for å hate henne. Jeg hater henne fordi hun er årsaken til at han dumpet meg, fordi hun er grunnen til at jeg har det helt jævlig. Selv om det var hans valg. Hun iglet seg innpå han da vi fremdeles var sammen, og hun visste at han ikke var singel. Jeg hadde nok følt det litt annerledes dersom de møttes etter det ble slutt, for da hadde han ikke valgt henne over meg, men etter meg. 

Jeg forstår deg. Men tenk heller at hun inngår et forhold med en fyr som var opptatt. Hvis hun hadde vært smart så legger man ikke an på en mann i et forhold og resultatet blir at han forlater dama. Han er jo ikke til å stole på! Det er ingenting som tilsier at han ikke vil gjøre det samme mot henne også. Begge de to har handlet feil etter min mening, men det er mest hans feil. Du vil ikke ha en sånn mann! La henne få han. 

Du er nok bare sint for at du har blitt sviktet. De to er ikke verdt din energi og tid. Vet at det er lettere sagt enn gjort, men du må bare ta deg sammen og heve deg over de. Det er kun du som taper på at du fokuserer på de to. Fremtiden din er viktigere, fokuser på det du får gjort noe med. 

Endret av shash90
Skrevet

Mange av dere damer må jobbe med dette hatet mot exens nye dame. Han har gått videre og det må dere også på en voksen og ikke barnehage aktig måte. Kvinner sliter med å tenke rasjonelt spessielt hvis mannen har forlatt henne. Derfor velger mange menn å vente helt til dama tar valget selv fordi de er så styrt av følelser og klikker i vinkel. For et drama.. 

Anonymkode: c1eef...4de

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...