AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er nyutdannet, og prøver å finne en jobb innen feltet mitt. Søker på alt som kan være det minste relevant. På de som er minst relevant får jeg ikke intervju. På de mest relevante får jeg intervju, men blir alltid utklasset av noen som har mer erfaring, selv på entry level stillinger. Jeg har gjort alt jeg kan for at CVen skal se bra ut. Tatt kurs, gjort gratis-oppdrag for å få erfaring og lignende. Forbereder meg også godt til intervjuet. Vet ikke helt hva jeg vil med det her, men fint å høre fra andre i lignende situasjon. Anonymkode: 4372b...1c1
Taluno Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Har du prøvd spørre der du har vært på intervju om hva som er årsaken til at de går videre med andre kandidater, om det kun er erfaring eller om det er noe mer? Det er helt greit å spørre om det når man har vært på intervju Dersom du kommer på intervju på relevante stillinger, så vil det si at CV'en din i stor grad er attraktiv og ikke trengs gjøres noe særlig med for de stillingene. Manglende erfaring er det vanskelig å gjøre noe med, man må bare vente på at noen er villig til å ta sjansen på en nyutdannet. Søke lavere stillinger, kortere vikariater, registrere seg hos alle mulige vikarbyråer og bemanningsselskaper, og fortsette søke på alt man kan... Nå vet jeg ikke hva du er utdannet innenfor, men markedet nå er fryktelig vanskelig, og det var nettopp en artikkel i media om at nyutdannede stiller mye svakere hos flere bedrifter i år enn tidligere. https://www.nrk.no/norge/dystre-tall-for-unge-arbeidssokere_-_-det-eneste-var-a-starte-egen-bedrift-1.15200134 Jeg kom meg selv inn i bransjen min som nyutdannet med bachelor ved å søke ett kort vikariat hvor dem var ute etter fagbrev, altså lavere utdanningsnivå enn jeg hadde, og en passe uinteressant jobb. Fikk forlenget med nok ett kort vikariat, og så åpnet det seg ett lengre vikariat i en stilling som var relevant for utdanningen min, og da hadde jeg allerede fått vist ledelsen hvem jeg var, og fikk vikariatet. Vikariatet gikk ut, men da hadde jeg ett års erfaring i bransjen og kom raskt ny og fast jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå