AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Hei! Hva ser dere på som et normalt alkoholinntak? Blant mine venner er det blitt en vane at vi koser oss med alkohol (ofte til vi går på en snurr) når vi er sammen. Ellers får jeg ofte lyst på et glass vin eller to når jeg sitter hjemme. Jeg føler selv at folk generelt drikker for mye alkohol, meg selv inkludert. Blir bekymret for om dette med tiden kan føre til alkoholisme.. Skal sies at jeg nylig var gravid i to mnd og hadde ikke litt lyst på alkohol engang, men nå som jeg mistet så tar jeg meg gjerne et par glass noen ganger i uka. Anonymkode: a944b...884
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Før eller etter korona? #minst en enhet om dagen Anonymkode: 57f78...43f
Brunello Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Normalt alkoholinntak for meg er vin til maten i helgen og en og annen gang i uka. 1
Caroline1986 Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Alkoholisme er en tilstand av misbruk som man ikke bare uten videre havner i fordi man liker å ta seg en fest eller å drikke et par glass vin på kvelden. Dersom drikkingen din feks begynner å gå utover det sosiale livet ditt, du begynner å reparere, du dropper jobb fordi du er bakfull/full/fyllesjuk, du drikker for å regulere følelser, du blir stressa eller opplever panikk hvis du ikke har alkohol i huset osv. Så er det nok på tide å snakke med noen, men at man koser seg med vin eller sammen med gode venner er ikke farlig. Du kan jo eventuelt bekymre deg for feks leveren din, dette er jo noe du kan få sjekket hos lege. Jeg tar meg et glass vin nesten hver kveld, og en gang iblant en fest. Jeg tenker at det er normalt bruk, og ikke noe å bekymre seg for. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Å ta seg en fest 1-4 g i mnd. Drikker da 1-2 flasker vin. Drikker aldri i uka utenom reise og ferier. Syns jeg har et normalt alkoholforbruk. Anonymkode: 04088...0bf
Rynnsi Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Drikker kun alkohol på fest, 2 ganger i måneden ca.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg drikker ikke, men har venner som koser seg hver helg. Alkohol har aldri gitt meg noe, og gir meg ingen kos. Jeg blir alltid dårlig når jeg har drukket, selv etter et vinglass. Pratet med en dame som sa at det virket som om jeg ikke tålte alkohol, så da kuttet jeg det tvert. Følte at jeg hadde en god unnskylding til å si nei takk. Anonymkode: d959c...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå