Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er forholdet deres uken før mensen, når det er PMS ? Tar dere hensyn til hverandre? Trenger tips...

Anonymkode: 2ee15...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er forholdet deres uken før mensen, når det er PMS ? Tar dere hensyn til hverandre? Trenger tips...

Anonymkode: 2ee15...cb8

Det er et reint helvete med krangling og at jeg nærmest forlater han😅 Akkurat nå har jeg pms og vi har kranglet i 3 dager. 

Anonymkode: 2e796...b2a

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er et reint helvete med krangling og at jeg nærmest forlater han😅 Akkurat nå har jeg pms og vi har kranglet i 3 dager. 

Du er voldelig mao.

Anonymkode: 0764b...863

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er voldelig mao.

Anonymkode: 0764b...863

I alle dager. Jeg har aldri brukt vold

• Liker 7
Skrevet

Det er jævlig. Prøver å styre det, men noen ganger kommer det en sur kommentar ellet 1000. Jeg leter etter noe å krangle om. Så uka før mensen jobber jeg som regel kveld på jobb. Da slipper jeg kveldsstresset med fire unger og en mann som ikke evner å rydde opp før ungene faktisk er i seng. Jeg er litt manisk ryddig i PMS uka da alt er kaos i hodet 🙈 Går på lykkepiller i de verste periodene. 

Anonymkode: e3b73...ca4

• Liker 2
Skrevet

En uke? Jeg har PMDD, kraftig form for PMS og som oftest varer det i 2 uker før mensen...er helt jævlig

Anonymkode: a5a1a...fa3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En uke? Jeg har PMDD, kraftig form for PMS og som oftest varer det i 2 uker før mensen...er helt jævlig

To uker her også, men uken før er verst. Har begynt på antidepressive men disse må visst tas hele tiden for å funke. Har i teorien bare to gode uker i måneden 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jævlig. Prøver å styre det, men noen ganger kommer det en sur kommentar ellet 1000. Jeg leter etter noe å krangle om. Så uka før mensen jobber jeg som regel kveld på jobb. Da slipper jeg kveldsstresset med fire unger og en mann som ikke evner å rydde opp før ungene faktisk er i seng. Jeg er litt manisk ryddig i PMS uka da alt er kaos i hodet 🙈 Går på lykkepiller i de verste periodene. 

Anonymkode: e3b73...ca4

Hvor mange dager/uker går du på disse ?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg holder HELT kjeft for jeg vet jeg hadde ikke reagert sånn eller sånn ellers. Takk gud bor vi ikke sammen så jeg kan grine i dusjen alene. Satans drit  

Anonymkode: e7a33...fbc

• Liker 3
Skrevet

Har PMS, det merkes. Men jeg tar to ibux, drikker te, fyller varmeflaska og lange varme dusjer mens jeg planlegger store prosjekter det aldri blir noe av. Gubben aksepterer det, kjøper tamponger for meg, sitter i sofaen og ser på oppussingen jeg planlegger mens han nikker. Jeg blir litt kranglete, men han er så jævla pedagogisk og rolig det tar aldri av. Så jeg unnskylder meg etterpå, han gir meg en klem og sier "det går bra, bare to dager igjen". 

Eneste som mangler er at han kjøper sjokolade, men det kan jeg spise i smug 😁

Anonymkode: 9cf22...b21

• Liker 11
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå var det jo ikke det som var spørsmålet, var det vel?

Anonymkode: 25a87...7bd

Skrevet

De første mange årene var det et mareritt. Både for meg og ham. Og da jeg endelig begynte å få litt kontroll, ble datteren vår tenåring. Vi er synkroniserte og mannen min rømte huset - av en eller annen grunn. 🤣

Mannen min lærte tidlig i å ligge litt lavt i terrenget når jeg er PMS. Heldigvis har jeg lært å styre meg litt sånn at det ikke går altfor mye ut over ham. Men det glipper både titt og ofte. 😢

Men. Jeg har faktisk lært å bruke PMS-sinnet mitt til noe konstruktivt. Og det er jo ikke så dumt. 😏

• Liker 3
Skrevet

Tar helt klart hensyn. Både jeg og han. Det slet fælt på forholdet det første året, så jeg bestemte meg for å ta grep. 

Jeg har gått i terapi, prøvd ut mange forskjellige p-piller for å se om noen kan gjøre det bedre. (Fant en type som faktisk gjorde det mye bedre) 

Jeg har også brukt mye skriveterapi, meditasjon, lært meg å jobbe med tankene mine. 

PMS er helt jævlig, men det er mulig å dempe plagene, men det kommer ikke gratis. :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg er et troll tre dager i måneden, men jeg innser det selv og holder meg stort sett i skinnet uten å være direkte ufyselig. Men blir lei meg og innesluttet og sikker på at jeg bør slå opp med kjæresten, gi bort unga og gå i kloster... Kjæresten er tålmodig, forståelsesfull og trøstende. Så det går jo greit. Med iskrem. 

Anonymkode: be618...242

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er et troll tre dager i måneden, men jeg innser det selv og holder meg stort sett i skinnet uten å være direkte ufyselig. Men blir lei meg og innesluttet og sikker på at jeg bør slå opp med kjæresten, gi bort unga og gå i kloster... Kjæresten er tålmodig, forståelsesfull og trøstende. Så det går jo greit. Med iskrem. 

Anonymkode: be618...242

Høres kjent ut. Men har du noen gang faktisk slått opp? Prøver å forstå hvorfor følelsene for partner blir så drastisk endret når man har pms de dagene 

Skrevet

Bruker Fontex 1/2 tbl mot pms, har fått det såååå mye bedre! ❤️

Anonymkode: 7c51d...141

Skrevet
57 minutter siden, Fioljenta skrev:

De første mange årene var det et mareritt. Både for meg og ham. Og da jeg endelig begynte å få litt kontroll, ble datteren vår tenåring. Vi er synkroniserte og mannen min rømte huset - av en eller annen grunn. 🤣

Mannen min lærte tidlig i å ligge litt lavt i terrenget når jeg er PMS. Heldigvis har jeg lært å styre meg litt sånn at det ikke går altfor mye ut over ham. Men det glipper både titt og ofte. 😢

Men. Jeg har faktisk lært å bruke PMS-sinnet mitt til noe konstruktivt. Og det er jo ikke så dumt. 😏

For å si det slik - det er to år mellom meg og søsteren min - jeg synes synd på pappa da vi var i tenårene...3 stykker med pms omtrent samtidig...

Anonymkode: b60c5...084

• Liker 2
Skrevet

Til alle pms medsøstre vil jeg anbefale vanndrivende, jeg googlet, tok så kontakt med lege og fikk det, d hjelper meg. Men man må betale full pris for de, men gull verdt!!! ❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 96237...f2c

Skrevet

Her har vi begge pms ganske samtidig, blir litt bjeffing på ting. Men heldigvis ikke på hverandre! 

Skrevet

Hvordan vet mann om en har pms? Er det ikke noe alle med mensen har? 

Anonymkode: 8f3f7...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...