Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks ta sykepleie 1. år et studiested og bytte til ny skole 2. og 3. året dersom det er ledig plass? Er jo alltid en del som slutter...

Anonymkode: b5258...6e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke så lett. Alle skoler har sitt eget studieforløp og korresponderer ikke med hverandre. Vet om mange som har forsøkt, men alle har fått avslag på bakgrunn av dette. De fleste skoler har også bevisst tatt inn alt for mange studenter første året med visshet om at mange slutter etterhvert, så selv om mange slutter er det gjerne fortsatt ikke ledige plasser.

Anonymkode: 3a95e...131

• Liker 3
Skrevet

Du må søke gjennom samordna opptak og så søke om fritak for fag etter at du har takket ja til plassen.

Anonymkode: 9563c...3c8

Skrevet

Ja, jeg gjorde dette fordi jeg ikke kom inn i Oslo første året. Ingen problem. 

Anonymkode: ec24e...213

Skrevet

Det kommer veldig ann på. På det studiet jeg går lar det seg ikke gjøre, da det er ingen andre skoler med samme linje som kjører samme undervisningsopplegg. 🙂

Så du må neste høre med emneansvarlig eller noen på skolen din. 🙂

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjorde dette fordi jeg ikke kom inn i Oslo første året. Ingen problem. 

Anonymkode: ec24e...213

Takk. Redd jeg ikke har hat gode nok karakterer til å komme inn på 1. valget, så jeg håper jeg kan bytte skole etter 1. året:) Til den som er nærmest.

Skrevet

Jeg søkte overføring etter 2.året på "lærerskolen", fra Tromsø til Oslo. Men dette var tidlig 2000-tallet :) Det gikk bra. Men var to fag som gikk over de to først årene, så tviler på at det hadde vært så lett etter 1.året.

Anonymkode: b1989...477

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feks ta sykepleie 1. år et studiested og bytte til ny skole 2. og 3. året dersom det er ledig plass? Er jo alltid en del som slutter...

Det er ingen automatikk i dette, du må undersøke med skolen du ønsker å bytte til

Anonymkode: ff6a7...e17

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...