AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg klarer ikke dette her mer, jeg elsker min samboer så ekstremt høyt, men den siste tiden så føler jeg at vi ikke har noe sammen i det hele tatt. Eneste vi gjør sammen er kanskje å spise middag. Men når maten er spist går samboeren til ett annet rom og sitter der med telefonen sin, selv om jeg ikke er ferdig med maten. Om jeg sier at jeg går å legger meg da skal samboer sitte opp litt lenger, men om jeg vill sitte oppe så går samboer å legger seg. Idag kom jeg hjem litt tidligere fra jobb og tenkte, kan jo ta litt hjemmekontor så får vi tid sammen, men nei da. Jeg tar meg en tur ut jeg, spurte skal du på jobb nå? Ble stille en liten stund før jeg fikk til svar, nei skal bare på ett kjøpesenter. Og jeg har tatt det opp, spurte er det noe i veien? Nei, alt er bra. Så jeg tror ikke jeg orker dette her mer, føler også at det skjules noe. Anonymkode: 05234...7e2 3
M71 Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Slutt å tenk. Bare gå. Det er tydelig at han er helt ferdig med deg. Det vil gjøre vondt, men det går over etter en stund. 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Eksen min ville slå opp, men var for feig til å si det. Han fryste meg ut til jeg presset han til å ta samtalen. Da viste det seg at han hadde vært utro også (det fikk jeg høre fra andre) Anonymkode: 014ed...482 4
PM75 Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Hva med å utfordre han med å si at det virker som om han presser deg til å gjøre det slutt, slik at han slipper å ta det ansvaret selv? 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Eksen min gjorde dette... Presset meg til det ekstreme slik at jeg skulle gjøre det slutt. Det var ren tortur. Aldri mer. Anonymkode: 28374...5e0 2
ella_b Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er akkurat som samboeren din noen ganger. Samtlige punkt. Jeg elsker mannen min, er ikke utro og har aldri vært det, men jeg er en type person som trenger veldig mye "space". Og han er sånn som trenger mye bekreftelse. Før ble han veldig lei og urolig da jeg ville være alene, så han presset seg på, noe som igjen stresset meg slik at jeg begynte å røve til meg all alenetid jeg klarte (gå til sengs på ulike tidspunkt, handle alene osv). Etterhvert aksepterte han at jeg bare er sånn og ikke har tenkt meg noen steder, så han klarte å gi meg litt pusterom og da ble også jeg mye flinkere til å gjøre ting sammen fordi jeg fikk overskudd. Sier ikke at alt er ok i akkurat dit forhold eller at du ikke burde slå opp, for det vet du bedre selv, men noen folk bare er litt sånn. Uten at det er noe direkte galt. 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, ella_b skrev: Jeg er akkurat som samboeren din noen ganger. Samtlige punkt. Jeg elsker mannen min, er ikke utro og har aldri vært det, men jeg er en type person som trenger veldig mye "space". Og han er sånn som trenger mye bekreftelse. Før ble han veldig lei og urolig da jeg ville være alene, så han presset seg på, noe som igjen stresset meg slik at jeg begynte å røve til meg all alenetid jeg klarte (gå til sengs på ulike tidspunkt, handle alene osv). Etterhvert aksepterte han at jeg bare er sånn og ikke har tenkt meg noen steder, så han klarte å gi meg litt pusterom og da ble også jeg mye flinkere til å gjøre ting sammen fordi jeg fikk overskudd. Sier ikke at alt er ok i akkurat dit forhold eller at du ikke burde slå opp, for det vet du bedre selv, men noen folk bare er litt sånn. Uten at det er noe direkte galt. Ja, men du tok det vel opp med ham? Her vil jo ikke mannen kommunisere. Anonymkode: d19ba...cef 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Tror jeg hadde innstilt meg på å bli singel,med den oppførselen han viser der.. Hadde reist ut om kveldene hvis jeg var deg. Vært med venner, gått en tur, funnet på noe kjekt. Så gått og lagt meg. Ikke vis han at du har noen forventning om at han skal være med deg, eller å legge seg samtidig med deg. I kveld kan du f.eks ta deg en liten spakveld på badet(musikk, ansiktsmaske, hårmaske, kroppspeeling o.l). Pynt deg litt ekstra de kommende dagene. Se om du klarer å få fram en eller annen reaksjon fra ham. Om det ikke kommer noe i løpet av en uke eller to, så gjør du det slutt. Forhåpentligvis føler du deg mentalt og fysisk mer forbredt på det også. 🤗✨ Anonymkode: 1ff08...e72 4
ella_b Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men du tok det vel opp med ham? Her vil jo ikke mannen kommunisere. Anonymkode: d19ba...cef Jeg var ærlig i utgangspunktet om hvordan jeg var som person, men han aksepterte det ikke. I hvert fall ikke da behovet mitt for å være alene faktisk dukket opp og han måtte forholde seg til det. Da jeg følte at han pushet meg ville jeg heller ikke kommunisere, bare trekke meg unna. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 53 minutter siden, ella_b skrev: Jeg var ærlig i utgangspunktet om hvordan jeg var som person, men han aksepterte det ikke. I hvert fall ikke da behovet mitt for å være alene faktisk dukket opp og han måtte forholde seg til det. Da jeg følte at han pushet meg ville jeg heller ikke kommunisere, bare trekke meg unna. Det kan nok være vanskelig å forstå. Jeg er der litt med kjæresten. Jeg begynner langsomt å forstå hvor stort behovet hans for aleinetid er. Det virker bissart på meg fordi tidligere kjærester har klagd pga behovet MITT for aleinetid. Men heldigvis har jeg mye å aktivisere meg med. Jeg vet ikke hvordan vi skal gjøre det når vi flytter sammen, men jeg har tenkt at bl.a. to soverom er nyttig. Jeg prøver å ha en regel på at han godt kan være avvise mine initiativ, og jeg skal ikke mase på ham, men at han må være tydelig. Jeg hater kanskje eller vage svar. Vil han være aleine vil jeg også legge mine planer. Anonymkode: d19ba...cef 4
Pia Sofia Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 2 timer siden, M71 skrev: Slutt å tenk. Bare gå. Det er tydelig at han er helt ferdig med deg. Det vil gjøre vondt, men det går over etter en stund. Dette.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eksen min gjorde dette... Presset meg til det ekstreme slik at jeg skulle gjøre det slutt. Det var ren tortur. Aldri mer. Anonymkode: 28374...5e0 Min eks også. Feigt er det. Anonymkode: b7cfc...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 3 hours ago, PM75 said: Hva med å utfordre han med å si at det virker som om han presser deg til å gjøre det slutt, slik at han slipper å ta det ansvaret selv? Kanskje det ikke er så dumt. Anonymkode: 05234...7e2 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Tror jeg hadde innstilt meg på å bli singel,med den oppførselen han viser der.. Hadde reist ut om kveldene hvis jeg var deg. Vært med venner, gått en tur, funnet på noe kjekt. Så gått og lagt meg. Ikke vis han at du har noen forventning om at han skal være med deg, eller å legge seg samtidig med deg. I kveld kan du f.eks ta deg en liten spakveld på badet(musikk, ansiktsmaske, hårmaske, kroppspeeling o.l). Pynt deg litt ekstra de kommende dagene. Se om du klarer å få fram en eller annen reaksjon fra ham. Om det ikke kommer noe i løpet av en uke eller to, så gjør du det slutt. Forhåpentligvis føler du deg mentalt og fysisk mer forbredt på det også. 🤗✨ Anonymkode: 1ff08...e72 Tenkt tanken, late som jeg ikke bryr meg, kun fokusere på meg selv. Om samboer da reagerer på en måte så sier jeg bare at jeg gjør som deg, fokuserer på meg selv. Anonymkode: 05234...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 Følg magefølelsen, ikke pin deg selv mer. Tror du er ferdigtenkt egentlig? Bare få det overstått, slik at livet kan gå videre. Anonymkode: e6e2c...71f 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #16 Skrevet 22. oktober 2020 Hvis det er sant at han gjør dette fordi at han vil at du skal slå opp så er min beste tanke for deg å bare ghoste han. Med mindre dere bor i en leilighet som er din/eier leilighet sammen. Leier dere sammen (der du står på kontrakt) så si den opp. Flytt ut en dag han er på jobb og blokker han fra alle SOME. Samt tlfnr. Jeg strevde lenge med eksen min, da han ditchet meg rett som det var og viste liten interesse. Så jeg valgte en dag å blokkere han og aldri ta kontakt med han igjen. Det var bra for meg at jeg gjorde fordi 3 mnd etterpå møtte jeg en mann som jeg nå har vært sammen med i 11 år, giftet oss og fått flere barn. det finnes bedre menn der ute, det høres ut som at du bare sløser bort tiden din på en mann som ikke er deg verdig. Anonymkode: 799fc...6d1 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis det er sant at han gjør dette fordi at han vil at du skal slå opp så er min beste tanke for deg å bare ghoste han. Med mindre dere bor i en leilighet som er din/eier leilighet sammen. Leier dere sammen (der du står på kontrakt) så si den opp. Flytt ut en dag han er på jobb og blokker han fra alle SOME. Samt tlfnr. Jeg strevde lenge med eksen min, da han ditchet meg rett som det var og viste liten interesse. Så jeg valgte en dag å blokkere han og aldri ta kontakt med han igjen. Det var bra for meg at jeg gjorde fordi 3 mnd etterpå møtte jeg en mann som jeg nå har vært sammen med i 11 år, giftet oss og fått flere barn. det finnes bedre menn der ute, det høres ut som at du bare sløser bort tiden din på en mann som ikke er deg verdig. Anonymkode: 799fc...6d1 Leier nå, men det er kun jeg som står på kontrakten. Anonymkode: 05234...7e2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg hadde helt ærlig tatt denne samtalen med ham, ikke bare forduftet eller blokkert ham. Sett deg ned med ham og fortell ham akkurat det du har skrevet i hovedinnlegget ditt. Det er bare han som kan gi deg et svar på hvorfor han oppfører seg på denne måten. Vær tydelig på at du velger å gå ut av forholdet hvis ting ikke endrer seg. Personlig ville jeg ha hatt et svar fra min partner, før jeg avsluttet mitt forhold med vedkommende. Anonymkode: 3f8d7...932 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #19 Skrevet 23. oktober 2020 Mulig jeg oppfører meg barnslig nå, men har begynt å gjøre det samme. Se hvordan det er. Gjør ting for meg selv, setter meg i ett annet rom, på PC, eller mobil. Tenker rett og slett mer på meg selv. Så skal vi se om det kommer en reaksjon i det hele tatt. Anonymkode: 05234...7e2
M71 Skrevet 23. oktober 2020 #20 Skrevet 23. oktober 2020 Skjønner deg godt, men det er bare en utsettelse. Tenk på hva som gjør deg glad uten han og jobb med det Ikke grav deg ned i tunge tanker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå