AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er fryktelig glad i nyttårsaften. Pleier dra til Drøbak, for der er det hvert år et skikkelig stort og fint rakett show! i fjor var det også et stort show i Ås kl 18, (egentlig for de mindre barna, men jeg var selvfølgelig der😂) I Drøbak (og sikkert mange andre tettsteder) pleier det å bli veldig fullt av folk. Ofte står man i store grupper i 30 min for å se på showet. Hvordan skal myndighetene klare kontrollere dette? Skal man bare få lov til på den dagen å være i sin egen kommune/fylke? Da hadde jeg blitt trist, for her jeg bor er det ikke noe show, bare egne stusslige private «raketter». Kan de denne dagen (Om smitte trykket er høyt) benekte offentlige show pga pågang av folk? Eller blir det som 17 mai, at det er «greit» bare denne ene dagen? Nyttårsaften er kanskje ikke like viktig dag som 17 mai.... Anonymkode: 25a5b...526
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Nå var det vel ikke greit med store forsamlinger 17 mai heller - vanlig 17 mai feiring ble jo avlyst i år. Vi pleier å være 3 vennepar som feirer sammen, og ungdommen vår har vært med. Men det blir ikke slik i år, vi er da over 10 personer, så sånn som regelen er her foreløpig, er ikke det lov. Så i år tipper jeg det blir kun oss 4 i familien. Yngstemann kommer hjem fra studier langt unna, skal være hjemme hele jula, og datteren som bor like ved skal også være hos oss hele jula, og også nyttårsaften. Så da blir det mann og våre 2 'barn' og meg som feirer nyttår sammen. Vil tippe slike show med fyrverkeri ikke blir noe av i år, og det er jammen like greit. Det er da ikke verdt mer smitte bare for å stå i samla flokk å se på fyrverkei. Anonymkode: 6d355...3eb 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Flere julemarkeder har jo allerede begynt å bli avlyst pga korona. Det samme gjelder også tenning av julegater. Godt mulig det skjer med nyttårsaften også. Myndighetene kan selvsagt kontrollere det litt lettere ved at du og jeg tar ansvar for egen helse og unngår slike folkemengder! Anonymkode: cec68...71a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Den blir lame Anonymkode: ee6e6...687 3
Xanadus Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fryktelig glad i nyttårsaften. Pleier dra til Drøbak, for der er det hvert år et skikkelig stort og fint rakett show! i fjor var det også et stort show i Ås kl 18, (egentlig for de mindre barna, men jeg var selvfølgelig der😂) I Drøbak (og sikkert mange andre tettsteder) pleier det å bli veldig fullt av folk. Ofte står man i store grupper i 30 min for å se på showet. Hvordan skal myndighetene klare kontrollere dette? Skal man bare få lov til på den dagen å være i sin egen kommune/fylke? Da hadde jeg blitt trist, for her jeg bor er det ikke noe show, bare egne stusslige private «raketter». Kan de denne dagen (Om smitte trykket er høyt) benekte offentlige show pga pågang av folk? Eller blir det som 17 mai, at det er «greit» bare denne ene dagen? Nyttårsaften er kanskje ikke like viktig dag som 17 mai.... Anonymkode: 25a5b...526 Det lureste er nok å feire dagen stille og rolig i små vennegrupper, eller i små familiegrupper. For denne pandemien kommer til å bli enda verre enn den er nå etter jul. Det går fint det også, og kan være mye koseligere🙂 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Nyttårsaften blir vel slik den alltid er, stille og rolig. Det vil si en av de kjedeligste dagene i året. Heldigvis er det god mat og godteri. Anonymkode: 994fd...129
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 Så de fleste tror store oppskytninger i byer blir avlyst? Anonymkode: 25a5b...526 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så de fleste tror store oppskytninger i byer blir avlyst? Anonymkode: 25a5b...526 Håper det! Håpet faktisk dette året sitter starten for fyrverkeriløse nyttårsaftener! Mtp dyr og miljø! Anonymkode: 67770...dc5 8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er fryktelig glad i nyttårsaften. Pleier dra til Drøbak, for der er det hvert år et skikkelig stort og fint rakett show! i fjor var det også et stort show i Ås kl 18, (egentlig for de mindre barna, men jeg var selvfølgelig der😂) I Drøbak (og sikkert mange andre tettsteder) pleier det å bli veldig fullt av folk. Ofte står man i store grupper i 30 min for å se på showet. Hvordan skal myndighetene klare kontrollere dette? Skal man bare få lov til på den dagen å være i sin egen kommune/fylke? Da hadde jeg blitt trist, for her jeg bor er det ikke noe show, bare egne stusslige private «raketter». Kan de denne dagen (Om smitte trykket er høyt) benekte offentlige show pga pågang av folk? Eller blir det som 17 mai, at det er «greit» bare denne ene dagen? Nyttårsaften er kanskje ikke like viktig dag som 17 mai.... Anonymkode: 25a5b...526 Hadde de show kl 18 i ås også? Vi pleier å dra til drøbak kl 18. Anonymkode: e03fa...059
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde de show kl 18 i ås også? Vi pleier å dra til drøbak kl 18. Anonymkode: e03fa...059 Ja det var et fakkel tog som gikk fra Ås sentrum og samlet seg på en stor plass ved NMBU, og der var det største fyrverkeriet jeg noen gang har sett!! Var helt villt!! Alt var satt sammen av en mann, som drev med fyrverkeri som hobby og hadde tatt lisens på dette. I samarbeid med kommunen, ønsket han å lage et show for de yngere barna, så showet startet kl 18. Han startet en innsamling av penger og fikk sinnsykt mye penger! I tillegg at han la inn litt penger selv, så ble showet helt sinnsykt! Er noe av det villeste jeg har sett! Så jeg håper dette blir en tradisjon 😍 Anonymkode: 25a5b...526
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde de show kl 18 i ås også? Vi pleier å dra til drøbak kl 18. Anonymkode: e03fa...059 Forresten, hva skjer i Drøbak kl 18? jeg har bare vært der ved midtnatt Anonymkode: 25a5b...526
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #12 Skrevet 23. oktober 2020 Håper og tror at store arrangementer blir avlyst. Altså, alvorlig talt, man bryter ikke smittevernsreglene bare fordi det er nyttårsaften. Smitten sprer seg akkurat like mye selv om det er nyttårsaften, som det ville gjort i et hvilket som helst annet arrangement. Anonymkode: 4ab85...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg er mest bekymra for julaften. Vi er en veldig stor familie, så fatter ikke hvordan vi skal få det til oppdelt sånn. Trist. Anonymkode: c544b...559
Iso1 Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 Blir som normalt, med privat fyrverkeri ved midnatt. Og jul blir som normalt. Nå har corona ødelagt for alt annet så det vil jeg iallfall ha normalt!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mest bekymra for julaften. Vi er en veldig stor familie, så fatter ikke hvordan vi skal få det til oppdelt sånn. Trist. Anonymkode: c544b...559 Vi er flere enn 10 som pleier å feire jul sammen, så i år så deler vi oss i 2. Det er studenter fra flere byer, familier fra flere byer, så om en hos oss skulle ha smitte, ville vi kunne spre det i store deler av landet, og det ønsker vi ikke. Så vi deler oss i 2 mindre grupper i år. Anonymkode: 6d355...3eb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mest bekymra for julaften. Vi er en veldig stor familie, så fatter ikke hvordan vi skal få det til oppdelt sånn. Trist. Anonymkode: c544b...559 Det da ikke vanskelig å dele opp, men ja, trist er det jo. Anonymkode: 4ab85...4bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå