Gå til innhold

Stedatter jobber julaften....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble helt knust. Endelig skulle alle barna være hjemme i jula, men så plutselig fikk hun beskjed om å måtte jobbe..Og da blir hun borte hele jula..

Hun er 18 år. Jeg syns det blir ganske sårt at mitt barn, og hennes småsøsken skal være der, men ikke hun. 

Har "trua" med å ringe sjefen hennes (dette er en spøk) 

Flere med barn som ikke er barn lengre? Og som plutselig ikke skal være hjemme i jula?

Anonymkode: 8e3f5...058

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min jobber både julaften og nyttårsaften kveld. Synes  det er synd at hun også må jobbe nyttåraften som hun pleier å ha med gode venner.
Hvorfor kan hun ikke komme resten av jula da?

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere kun sees 24. desember hvert år. Skjønner jeg at det er sårt. Men hvis dere sees i hverdagen trenger ikke 8 timer borte på julaften å bety all verdens. Det er fortsatt 16 timer igjen, og det er uansett hverdagene som teller, ikke høytider. 

Anonymkode: db1a2...c24

• Liker 11
Skrevet

datteren min er også 18 å jobber jula. synes det er veldig trist.

Anonymkode: 53f5c...7b9

• Liker 1
Skrevet

Hun er jo voksen og har selv valgt å jobbe slik at hun kan være nødt til å jobbe jul og andre høytider. Forhåpentligvis synes hun ikke selv det er så ille. Vær positiv og støttende, det blir bare vanskelig for henne hvis du gjør det til et problem. 

Anonymkode: 8d551...2ba

• Liker 13
Skrevet

Takk for svar alle. Nei hun jobber 7 dager i strekk, og har fri 7 dager. Så dette spiser opp hele jula...

Og det vil merkes godt at hun mangler..

Ts 

• Liker 5
Skrevet

Sørg for at hverdagene er bra. Når hverdagene er bra spiller det mindre rolle hva som skjer på julaften. Det er hverdagene som er livet. 

"De som lever for hverdagene trenger ikke ferie".

Anonymkode: 48bb2...904

• Liker 11
Skrevet

Så fint å se at du er så glad i stedattera di! 

Hilsen ei som selv er stedatter på 22.året og fortsatt ikke blir annerkjent som de biologiske barna 

Anonymkode: 2d511...926

• Liker 39
Skrevet

Så flott at du føler så sterkt for din stedatter.

Prøv og tenk tilbake til da du selv ikke feiret jul 'hjemme' lenger. Det går jo greit. Har hatt egen julefeiring i mange år nå, ikke vært 'hjemme' på mange år.

Anonymkode: 814be...988

• Liker 10
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble helt knust. Endelig skulle alle barna være hjemme i jula, men så plutselig fikk hun beskjed om å måtte jobbe..Og da blir hun borte hele jula..

Hun er 18 år. Jeg syns det blir ganske sårt at mitt barn, og hennes småsøsken skal være der, men ikke hun. 

Flere med barn som ikke er barn lengre? Og som plutselig ikke skal være hjemme i jula?

Er du knust fordi barn blir voksne?

Skrevet
2 minutter siden, Ezio skrev:

Er du knust fordi barn blir voksne?

Det er vel lov å bli lei seg for at man ikke blir hele familien på julaften uten å vri det til at det er på grunn av at barn blir voksne? 

• Liker 31
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen må jobbe når det er jul. Slik er det bare. Ikke alle kan ha fri. Skal selv jobbe hele kvelden. Kjipt, men noen må være på jobb, og i år er det min tur.

Anonymkode: 83260...28e

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Det er vel lov å bli lei seg for at man ikke blir hele familien på julaften uten å vri det til at det er på grunn av at barn blir voksne? 

Jeg bare forstår ikke denne sympatifiskingen på KG.

Skrevet

Bare husk å ikke gi stedatteren din dårlig samvittighet. 

Har jobbet mang en julaften vekk fra familien og er bare 26. Det vondeste er egentlig at mamma syter og klager iver at jeg ikke kommer hjem og maser om hvordan det går og om jeg ikke bare kan "bytte vakt".  

Sån er jo livet når barna vokser opp, om man liker det eller ikke. Vær heller stolt av en god arbeidsmoral og at hun jobber og bidrar til samfunnet når alle andre tar seg fri. 

• Liker 34
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer jobber ofte i jula begge to da vi jobber turnus. Vi har begge barn. 

Sånn er det bare. For meg/han er ikke jula noe særlig stort uansett. Feiring tar vi med barna før julaften. Så det handler om å gjøre det beste ut av det. Fint du liker stedattera din da! 

Anonymkode: 321ca...3cb

• Liker 3
Skrevet

Å få helligdagtillegg er ikke synd. Blir fort 4-5k på en vakt da.

Anonymkode: 036c5...f03

• Liker 4
Skrevet

Svarer i plenum :)

Dette er første julen vår hjemme, første julen med alle 3 barna samtidig. Noe som gjør det spesielt. Ellers har vi aldri sagt noe på at hun bestemmer seg i siste liten på om hun vil være hos enten oss eller mor.

Det er ikke sympatifisking, vi har en veldig fin hverdag ellers så jul er ingen kompensering osv osv for å svare dere som kommer med disse innslagene :)

Men kjekt å høre de med felles erfaringer, og dere som selv er stebarn.

Vi skal ha en liten julefeiring sammen før hun drar på jobb.

Ts 

• Liker 8
Skrevet

Og for å legge til. Ikke særlig kult for en 18 åring å ha sin første jul på jobb. Det tenker jeg er kjempetøft. Og det vet jeg hun syns. Hun elsker jul, maten, gaver og alt. Så det har jeg jo i tillegg sympati for. 

Ts 

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, Ane91 skrev:

Har jobbet mang en julaften vekk fra familien og er bare 26. Det vondeste er egentlig at mamma syter og klager iver at jeg ikke kommer hjem og maser om hvordan det går og om jeg ikke bare kan "bytte vakt".  

Dette. Forstår ikke hvorfor det skal være synd på de som har dagjobb og fri på alle røde dager, når det er de som er på jobb det er kjipt for...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og for å legge til. Ikke særlig kult for en 18 åring å ha sin første jul på jobb. Det tenker jeg er kjempetøft. Og det vet jeg hun syns. Hun elsker jul, maten, gaver og alt. Så det har jeg jo i tillegg sympati for. 

Ts 

Hvem mener du skal jobbe da?? 

Anonymkode: 678a8...3dd

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...