AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Del Skrevet 22. oktober 2020 Jeg har slitt med håravfall i over ett år nå og det ser ikke ut til å avta. Har alltid hatt tynt hår, men hadde masse hår og mye volum. På dette året har det volumet blitt borte, og jeg sliter mer og mer, håravfall vil ikke gi seg. Har vært i mars hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Helt siden da har jeg alltid håpet at han har tatt feil. Det er ingen i min familie som sliter med dette, så fatter ikke hvordan jeg har fått dette. I begynnelsen var det ok, men nå klarer ikke jeg å ordne håret lenger, det ser ikke fint ut når jeg har vasket det. Blir jo bare verre og verre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer, dette går så inn på meg at jeg føler at jeg blir gal. Finner ikke ro. Vet jo at jeg ikke får noe hjelp eller svar her inne, men måtte få det ut. Og si at dere som ikke sliter med dette, dere aner ikke hvor heldige dere er. Anonymkode: ee3fe...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Del Skrevet 22. oktober 2020 Sliter med det samme. Jeg har prøvd midler som skal gi mer hårvekst, det hjalp ikke. Jeg har også tatt vitaminer og drukket øl hver dag, siden øl inneholder vitamin B, men det hjalp heller ikke.. Anonymkode: 89bc5...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Del Skrevet 22. oktober 2020 Har du sjekket stoffskiftet ditt? Lavt stoffskifte kan gi håravfall Anonymkode: 77836...08c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Del Skrevet 22. oktober 2020 Er det et spesielt område du har hårtap eller er det generelt over hele hodet? Anonymkode: bdf20...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Del Skrevet 22. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket stoffskiftet ditt? Lavt stoffskifte kan gi håravfall Anonymkode: 77836...08c Ja. Legen sjekket meg for alt. Anonymkode: ee3fe...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Del Skrevet 22. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et spesielt område du har hårtap eller er det generelt over hele hodet? Anonymkode: bdf20...eb8 Tror det er over hele hodet. Volumet er borte.:( Pluss at bak så har hårfestet gått opp bak ørene og lite hår i vikene. Anonymkode: ee3fe...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Del Skrevet 22. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme. Jeg har prøvd midler som skal gi mer hårvekst, det hjalp ikke. Jeg har også tatt vitaminer og drukket øl hver dag, siden øl inneholder vitamin B, men det hjalp heller ikke.. Anonymkode: 89bc5...ddc Vi er i samme båt 🥺 Anonymkode: ee3fe...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Del Skrevet 22. oktober 2020 Skikkelig dritt ... Jeg vet ikke mine arme råd, jeg heller. Jeg hater å sitte i downlights og være ute i sol uten hodeplagg. Anonymkode: 0dbe8...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Del Skrevet 22. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Legen sjekket meg for alt. Anonymkode: ee3fe...693 Stol ikke nødvendigvis på blodprøvene. De har en mal å gå etter, men stoffskiftet ditt kan ha forandret seg likevel, innenfor malen, og du blir påvirket av det. Eller at det svinger, slik at det kan bli vanskelig å oppdage, sjekk igjen om noen mnd. Bare et tips. Anonymkode: 35947...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Del Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stol ikke nødvendigvis på blodprøvene. De har en mal å gå etter, men stoffskiftet ditt kan ha forandret seg likevel, innenfor malen, og du blir påvirket av det. Eller at det svinger, slik at det kan bli vanskelig å oppdage, sjekk igjen om noen mnd. Bare et tips. Anonymkode: 35947...f22 Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre, jeg sier egentlig til legen min hva av blodprøver hun skal ta. Når hun så tar og alt er i orden så vet hun ikke hva mer hun skal gjøre videre. Hun virker ikke interessert i å hjelpe meg, føler jeg. Men tenker at jeg kan jo bestille time for stoffskifte blodprøve og se. Husker ikke når jeg tik det sist, tror det var i vinteren eller noe. Føler bare at jeg er i en slags boble jeg ikke kommer meg ut av, håravfallet slutter ikke uansett hva jeg gjør. Anonymkode: ee3fe...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #11 Del Skrevet 22. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre, jeg sier egentlig til legen min hva av blodprøver hun skal ta. Når hun så tar og alt er i orden så vet hun ikke hva mer hun skal gjøre videre. Hun virker ikke interessert i å hjelpe meg, føler jeg. Men tenker at jeg kan jo bestille time for stoffskifte blodprøve og se. Husker ikke når jeg tik det sist, tror det var i vinteren eller noe. Føler bare at jeg er i en slags boble jeg ikke kommer meg ut av, håravfallet slutter ikke uansett hva jeg gjør. Anonymkode: ee3fe...693 Begynn å tenke litt på hår toppere eller parykk osv Det vil kanskje hjelpe på selvtilliten. Om ikke legene kan stoppe det må du tenke på hvordan du skal takle at det mest sannsynlig ikke kommer tilbake. Anonymkode: 37e0a...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Del Skrevet 22. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det er over hele hodet. Volumet er borte.:( Pluss at bak så har hårfestet gått opp bak ørene og lite hår i vikene. Anonymkode: ee3fe...693 Ta godt vare på hårene dine som er igjen! Kjøp deg silke pute trekk, hjelper mot slitasje på håret om natta. Nå løser ikke det selve hårtapet, men kanskje det også er lurt å ta godt vare på det håret som er igjen! Anonymkode: bdf20...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 22. oktober 2020 #13 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) Har lest noe nytt om at kaffe, sjokolade, macha te kan påvirke hårveksten slik at man plutselig kan begynne å miste håret.. Men også stress spiller inn. Om dere er interessert i å prøve noe nytt, så les om anthony william medical medium og hairthinning and hairloss på nettet. Om dere har Instagram ligger det veldig mye info der. Bare spør meg om dere lurer på noe. Jeg har plutselig mistet mye hår selv, så tenkte å prøve dette. Endret 23. oktober 2020 av Bølle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Del Skrevet 23. oktober 2020 Det er utrolig frustrerende å miste hår. Jeg har hatt to perioder i livet hvor jeg mistet henholdsvis 75% og 50% av alt håret. Første gang var etter kyssesyken, du har ikke tilfeldigvis hatt det for ikke så lenge siden? Håravfall pleier å starte ca 3 mnd etter at kroppen har hatt et traume, feks sykdom, en stressende hendelse osv. Den andre gangen var etter et stort vekttap på kort tid. Nå siste gangen måtte jeg klippe det lange håret i en kortere frisyre spm jeg overhodt ikke trives med. Det er vanskelig å style det, og det ser alltid pjuskete og frizzy ut uansett hva jeg gjør. I tillegg sier frisøren at jeg må unngå varmeverktøy for enhver pris, så jeg går nå rundt med hår som jeg ikke føler meg som meg selv i. Anonymkode: 4fd10...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Del Skrevet 23. oktober 2020 7 timer siden, Bølle skrev: Har lest noe nytt om at kaffe, sjokolade, macha te kan påvirke hårveksten slik at man plutselig kan begynne å miste håret.. Men også stress spiller inn. Om dere er interessert i å prøve noe nytt, så les om anthony william medical medium og hairthinning and hairloss på nettet. Om dere har Instagram ligger det veldig mye info der. Bare spør meg om dere lurer på noe. Jeg har plutselig mistet mye hår selv, så tenkte å prøve dette. Ja jo, engler er jo kjent for å fremstilles med fantastisk hår, så kanskje han får hårtips fra englene han kommuniserer med også? Anonymkode: d8968...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Del Skrevet 23. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med håravfall i over ett år nå og det ser ikke ut til å avta. Har alltid hatt tynt hår, men hadde masse hår og mye volum. På dette året har det volumet blitt borte, og jeg sliter mer og mer, håravfall vil ikke gi seg. Har vært i mars hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Helt siden da har jeg alltid håpet at han har tatt feil. Det er ingen i min familie som sliter med dette, så fatter ikke hvordan jeg har fått dette. I begynnelsen var det ok, men nå klarer ikke jeg å ordne håret lenger, det ser ikke fint ut når jeg har vasket det. Blir jo bare verre og verre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer, dette går så inn på meg at jeg føler at jeg blir gal. Finner ikke ro. Vet jo at jeg ikke får noe hjelp eller svar her inne, men måtte få det ut. Og si at dere som ikke sliter med dette, dere aner ikke hvor heldige dere er. Anonymkode: ee3fe...693 Flekkvis hårtap (alopecia areata) Er det dette? Anonymkode: af4a6...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #17 Del Skrevet 23. oktober 2020 Genetisk håravfall kan skylden en oversensitivitet for DHT (testosteron). Menn mister gjerne hår i vikene og på krona, mens kvinner mister hår litt overalt, men også rundt hårfestet/vikene. Jeg sliter med dette selv. Mister man hårstrå som er korte (2-3-4 cm), så er dette en indikasjon på androgent håravfall. Jeg prøver å holde det i sjakk med nisim produkter, hvilket har hjulpet en god del, men er redd jeg må fortsette å bruke det hvis effekten skal vare. Finnes andre preparater man kan bruke f.eks Nanoxidil, som er et mindre skummelt alternativ til Minoxidil som kan ha en del bivirkninger. Anonymkode: 14994...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå