GĂ„ til innhold

HĂ„ravfall đŸ„ș

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med hÄravfall i over ett Är nÄ og det ser ikke ut til Ä avta. Har alltid hatt tynt hÄr, men hadde masse hÄr og mye volum. PÄ dette Äret har det volumet blitt borte, og jeg sliter mer og mer, hÄravfall vil ikke gi seg.

Har vÊrt i mars hos hudlege og han sa at jeg har genetisk hÄravfall. Helt siden da har jeg alltid hÄpet at han har tatt feil. Det er ingen i min familie som sliter med dette, sÄ fatter ikke hvordan jeg har fÄtt dette. 
I begynnelsen var det ok, men nÄ klarer ikke jeg Ä ordne hÄret lenger, det ser ikke fint ut nÄr jeg har vasket det. Blir jo bare verre og verre. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjÞre mer, dette gÄr sÄ inn pÄ meg at jeg fÞler at jeg blir gal. Finner ikke ro.

Vet jo at jeg ikke fÄr noe hjelp eller svar her inne, men mÄtte fÄ det ut.

Og si at dere som ikke sliter med dette, dere aner ikke hvor heldige dere er.

Anonymkode: ee3fe...693

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme. Jeg har prÞvd midler som skal gi mer hÄrvekst, det hjalp ikke. Jeg har ogsÄ tatt vitaminer og drukket Þl hver dag, siden Þl inneholder vitamin B, men det hjalp heller ikke..

Anonymkode: 89bc5...ddc

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Lavt stoffskifte kan gi hÄravfall 

Anonymkode: 77836...08c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Er det et spesielt omrÄde du har hÄrtap eller er det generelt over hele hodet?

Anonymkode: bdf20...eb8

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Lavt stoffskifte kan gi hÄravfall 

Anonymkode: 77836...08c

Ja. Legen sjekket meg for alt.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et spesielt omrÄde du har hÄrtap eller er det generelt over hele hodet?

Tror det er over hele hodet. Volumet er borte.:( Pluss at bak sÄ har hÄrfestet gÄtt opp bak Þrene og lite hÄr i vikene.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med det samme. Jeg har prÞvd midler som skal gi mer hÄrvekst, det hjalp ikke. Jeg har ogsÄ tatt vitaminer og drukket Þl hver dag, siden Þl inneholder vitamin B, men det hjalp heller ikke..

Anonymkode: 89bc5...ddc

Vi er i samme bĂ„t đŸ„ș

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skikkelig dritt ... Jeg vet ikke mine arme rÄd, jeg heller. Jeg hater Ä sitte i downlights og vÊre ute i sol uten hodeplagg. 

Anonymkode: 0dbe8...258

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Legen sjekket meg for alt.

Stol ikke nÞdvendigvis pÄ blodprÞvene. De har en mal Ä gÄ etter, men stoffskiftet ditt kan ha forandret seg likevel, innenfor malen, og du blir pÄvirket av det. Eller at det svinger, slik at det kan bli vanskelig Ä oppdage, sjekk igjen om noen mnd. Bare et tips. 

Anonymkode: 35947...f22

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stol ikke nÞdvendigvis pÄ blodprÞvene. De har en mal Ä gÄ etter, men stoffskiftet ditt kan ha forandret seg likevel, innenfor malen, og du blir pÄvirket av det. Eller at det svinger, slik at det kan bli vanskelig Ä oppdage, sjekk igjen om noen mnd. Bare et tips. 

Anonymkode: 35947...f22

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjÞre, jeg sier egentlig til legen min hva av blodprÞver hun skal ta. NÄr hun sÄ tar og alt er i orden sÄ vet hun ikke hva mer hun skal gjÞre videre. Hun virker ikke interessert i Ä hjelpe meg, fÞler jeg. Men tenker at jeg kan jo bestille time for stoffskifte blodprÞve og se. Husker ikke nÄr jeg tik det sist, tror det var i vinteren eller noe.

FÞler bare at jeg er i en slags boble jeg ikke kommer meg ut av, hÄravfallet slutter ikke uansett hva jeg gjÞr.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Akkurat nÄ, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjÞre, jeg sier egentlig til legen min hva av blodprÞver hun skal ta. NÄr hun sÄ tar og alt er i orden sÄ vet hun ikke hva mer hun skal gjÞre videre. Hun virker ikke interessert i Ä hjelpe meg, fÞler jeg. Men tenker at jeg kan jo bestille time for stoffskifte blodprÞve og se. Husker ikke nÄr jeg tik det sist, tror det var i vinteren eller noe.

FÞler bare at jeg er i en slags boble jeg ikke kommer meg ut av, hÄravfallet slutter ikke uansett hva jeg gjÞr.

Begynn Ä tenke litt pÄ hÄr toppere eller parykk osv :) Det vil kanskje hjelpe pÄ selvtilliten. Om ikke legene kan stoppe det mÄ du tenke pÄ hvordan du skal takle at det mest sannsynlig ikke kommer tilbake. :hug:

Anonymkode: 37e0a...42f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er over hele hodet. Volumet er borte.:( Pluss at bak sÄ har hÄrfestet gÄtt opp bak Þrene og lite hÄr i vikene.

Ta godt vare pÄ hÄrene dine som er igjen! KjÞp deg silke pute trekk, hjelper mot slitasje pÄ hÄret om natta. NÄ lÞser ikke det selve hÄrtapet, men kanskje det ogsÄ er lurt Ä ta godt vare pÄ det hÄret som er igjen! 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har lest noe nytt om at kaffe, sjokolade, macha te kan pÄvirke hÄrveksten slik at man plutselig kan begynne Ä miste hÄret.. Men ogsÄ stress spiller inn. 

Om dere er interessert i Ä prÞve noe nytt, sÄ les om anthony william medical medium og hairthinning and hairloss pÄ nettet. Om dere har Instagram ligger det veldig mye info der. 

Bare spÞr meg om dere lurer pÄ noe. Jeg har plutselig mistet mye hÄr selv, sÄ tenkte Ä prÞve dette. 

Endret av BĂžlle
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Det er utrolig frustrerende Ä miste hÄr. Jeg har hatt to perioder i livet hvor jeg mistet henholdsvis 75% og 50% av alt hÄret. FÞrste gang var etter kyssesyken, du har ikke tilfeldigvis hatt det for ikke sÄ lenge siden? HÄravfall pleier Ä starte ca 3 mnd etter at kroppen har hatt et traume, feks sykdom, en stressende hendelse osv. Den andre gangen var etter et stort vekttap pÄ kort tid.  

NÄ siste gangen mÄtte jeg klippe det lange hÄret i en kortere frisyre spm jeg overhodt ikke trives med. Det er vanskelig Ä style det, og det ser alltid pjuskete og frizzy ut uansett hva jeg gjÞr. I tillegg sier frisÞren at jeg mÄ unngÄ varmeverktÞy for enhver pris, sÄ jeg gÄr nÄ rundt med hÄr som jeg ikke fÞler meg som meg selv i.

Anonymkode: 4fd10...b14

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

7 timer siden, BĂžlle skrev:

Har lest noe nytt om at kaffe, sjokolade, macha te kan pÄvirke hÄrveksten slik at man plutselig kan begynne Ä miste hÄret.. Men ogsÄ stress spiller inn. 

Om dere er interessert i Ä prÞve noe nytt, sÄ les om anthony william medical medium og hairthinning and hairloss pÄ nettet. Om dere har Instagram ligger det veldig mye info der. 

Bare spÞr meg om dere lurer pÄ noe. Jeg har plutselig mistet mye hÄr selv, sÄ tenkte Ä prÞve dette. 

Ja jo, engler er jo kjent for Ä fremstilles med fantastisk hÄr, sÄ kanskje han fÄr hÄrtips fra englene han kommuniserer med ogsÄ? 

Anonymkode: d8968...c78

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med hÄravfall i over ett Är nÄ og det ser ikke ut til Ä avta. Har alltid hatt tynt hÄr, men hadde masse hÄr og mye volum. PÄ dette Äret har det volumet blitt borte, og jeg sliter mer og mer, hÄravfall vil ikke gi seg.

Har vÊrt i mars hos hudlege og han sa at jeg har genetisk hÄravfall. Helt siden da har jeg alltid hÄpet at han har tatt feil. Det er ingen i min familie som sliter med dette, sÄ fatter ikke hvordan jeg har fÄtt dette. 
I begynnelsen var det ok, men nÄ klarer ikke jeg Ä ordne hÄret lenger, det ser ikke fint ut nÄr jeg har vasket det. Blir jo bare verre og verre. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjÞre mer, dette gÄr sÄ inn pÄ meg at jeg fÞler at jeg blir gal. Finner ikke ro.

Vet jo at jeg ikke fÄr noe hjelp eller svar her inne, men mÄtte fÄ det ut.

Og si at dere som ikke sliter med dette, dere aner ikke hvor heldige dere er.

Flekkvis hÄrtap (alopecia areata)
Er det dette?

Anonymkode: af4a6...0ce

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Genetisk hÄravfall kan skylden en oversensitivitet for DHT (testosteron). Menn mister gjerne hÄr i vikene og pÄ krona, mens kvinner mister hÄr litt overalt, men ogsÄ rundt hÄrfestet/vikene. Jeg sliter med dette selv. Mister man hÄrstrÄ som er korte (2-3-4 cm), sÄ er dette en indikasjon pÄ androgent hÄravfall. Jeg prÞver Ä holde det i sjakk med nisim produkter, hvilket har hjulpet en god del, men er redd jeg mÄ fortsette Ä bruke det hvis effekten skal vare. Finnes andre preparater man kan bruke f.eks Nanoxidil, som er et mindre skummelt alternativ til Minoxidil som kan ha en del bivirkninger.

Anonymkode: 14994...165

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...