AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg har de siste ukene fått en syklus hvor jeg faster 30 timer, så spiser jeg det jeg vil, så faster jeg 30 timer igjen. Da får jeg dekket cravings uten å legge på meg. Er det flere som gjør dette? Å kan det senke vektnedgangen? Anonymkode: dc746...c2d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Det er da ikke sunt å leve på cravings. Anonymkode: cad7a...750 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Du har lagt deg til en vane, du har ikke "fått en syklus". De aller fleste fungerer best med å spise 2-4 ganger om dagen, hver dag. Du kan spise det du vil og gå ned i vekt. Faktisk er det de som gjør dette, som lykkes best med vektnedgang, spesielt hvis man regner med tiden etterpå. Det eneste som kan senke vektnedgangen, er om du over tid minsker kaloriunderskuddet. Anonymkode: 2d3bd...d42 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du har lagt deg til en vane, du har ikke "fått en syklus". De aller fleste fungerer best med å spise 2-4 ganger om dagen, hver dag. Du kan spise det du vil og gå ned i vekt. Faktisk er det de som gjør dette, som lykkes best med vektnedgang, spesielt hvis man regner med tiden etterpå. Det eneste som kan senke vektnedgangen, er om du over tid minsker kaloriunderskuddet. Anonymkode: 2d3bd...d42 Dette er ikke nødvendigvis sant. Majoriteten av nyere forskning på periodisk faste (intermittent fasting) viser at mange fungerer optimalt på denne slags livsstil. Personlig fungerer jeg definitivt best ved OMAD - one meal a day. Jeg spiser akkurat hva jeg ønsker, jeg spiser meg svært god og mett, med en balanse av sunn og næringsrik mat samt dessert som noen ganger er usunn, andre ganger frukt eller lignende. Jeg gikk ned i vekt på denne måten uten å noensinne føle verken sult eller savn etter «nei-mat», for jeg tillot meg selv hva enn jeg ønsket å spise for det éne måltidet. Nå har jeg opprettholdt idealvekten min i 1,5 år uten problemer. Anonymkode: 85445...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke nødvendigvis sant. Majoriteten av nyere forskning på periodisk faste (intermittent fasting) viser at mange fun og gerer optimalt på denne slags livsstil. Personlig fungerer jeg definitivt best ved OMAD - one meal a day. Jeg spiser akkurat hva jeg ønsker, jeg spiser meg svært god og mett, med en balanse av sunn og næringsrik mat samt dessert som noen ganger er usunn, andre ganger frukt eller lignende. Jeg gikk ned i vekt på denne måten uten å noensinne føle verken sult eller savn etter «nei-mat», for jeg tillot meg selv hva enn jeg ønsket å spise for det éne måltidet. Nå har jeg opprettholdt idealvekten min i 1,5 år uten problemer. Anonymkode: 85445...0e3 Jeg er ikke uenig med deg. Jeg tenkte først å skrive spise hver dag, men så tenkte jeg "æsj, nei, skriv flere ganger om dagen", så tenkte jeg "det kan misforstås, så skriv de fleste og 2-4 ganger om dagen, for det kan ikke misforstås". 😆 Anonymkode: 2d3bd...d42 2
Forever22 Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. * Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Viser også til deres kilde her (side 187). Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine forever22, mod
Anbefalte innlegg