AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er i uke 7 og kjenner fremdeles ikke noe kvalme eller noe mer sliten enn før. Jeg trener som normalt. Er klar over at symptomer selvsagt kan melde seg på et senere tidspunkt, men er det virkelig normalt å ikke føle seg noe spesielt annerledes i forhold til før? Har ikke noe spesielle cravings eller aversjoner. Det eneste jeg kan si jeg kjenner er ømme bryst som har vokst betraktelig og en del murringer nederst i magen (som også nå har blitt litt bedre). Magen har vært tregere enn før og ganske oppblåst, men har også blitt bedre nå de siste dagene. Burde jeg være bekymret at jeg ikke har noen flere symptomer per nå? Anonymkode: 53f9d...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Sånn har jeg vært i alle mine tre svangerskap Er i uke 17 nå og begynner å få litt mage, men innimellom så «glemmer» jeg at jeg er gravid, om det ikke hadde vært for magen på en måte .. Ellers har jeg aldri vært kvalm, aldri spydd, aldri hatt noen cravings, ingenting sånt. Større pupper er vel det eneste, og mage så klart 🥳 Anonymkode: 10def...a2e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 I første svangerskap kom ikke kvalmen/utmattelsen eller andre symptomer før rundt uke 8. Det er helt normalt at man ikke kjenner noe med en gang. Det er også 20% heldiggriser som aldri blir kvalme, og ikke alle som kjenner så mye til graviditeten i starten. Det er vist at det er økt risiko for SA for de som ikke er kvalme, men det er snakk om "økt", ikke "stor" Anonymkode: ba42e...5f4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er vist at det er økt risiko for SA for de som ikke er kvalme, men det er snakk om "økt", ikke "stor" Anonymkode: ba42e...5f4 Kilde? Anonymkode: 54c56...15f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Du har mye mer symptomer enn jeg har hatt i mine svangerskap i hvert fall. Anonymkode: 3a41e...826
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilde? Anonymkode: 54c56...15f https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskapskvalme-kan-vare-et-godt-tegn/ Google er din venn. Anonymkode: ba42e...5f4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn har jeg vært i alle mine tre svangerskap Er i uke 17 nå og begynner å få litt mage, men innimellom så «glemmer» jeg at jeg er gravid, om det ikke hadde vært for magen på en måte .. Ellers har jeg aldri vært kvalm, aldri spydd, aldri hatt noen cravings, ingenting sånt. Større pupper er vel det eneste, og mage så klart 🥳 Anonymkode: 10def...a2e Så bra Greit å høre at alt kan være ok selv om man ikke opplever alle de kjente "plagene". 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: I første svangerskap kom ikke kvalmen/utmattelsen eller andre symptomer før rundt uke 8. Det er helt normalt at man ikke kjenner noe med en gang. Det er også 20% heldiggriser som aldri blir kvalme, og ikke alle som kjenner så mye til graviditeten i starten. Det er vist at det er økt risiko for SA for de som ikke er kvalme, men det er snakk om "økt", ikke "stor" Anonymkode: ba42e...5f4 Jeg håper virkelig det ikke stemmer for min del.. det med SA. Men ja jeg er jo bare i uke 7 uansett så er jo fullt mulig at jeg kan bli kvalm i løpet av de neste ukene (men kan ikke si jeg har lyst til å bli kvalm heller.. ). 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har mye mer symptomer enn jeg har hatt i mine svangerskap i hvert fall. Anonymkode: 3a41e...826 Ja jeg har jo faktisk en del symptomer.. men nå tenkte jeg mer på utpreget kvalme og oppkast og ekstrem trøtthet. Anonymkode: 53f9d...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra Greit å høre at alt kan være ok selv om man ikke opplever alle de kjente "plagene". Jeg håper virkelig det ikke stemmer for min del.. det med SA. Men ja jeg er jo bare i uke 7 uansett så er jo fullt mulig at jeg kan bli kvalm i løpet av de neste ukene (men kan ikke si jeg har lyst til å bli kvalm heller.. ). Ja jeg har jo faktisk en del symptomer.. men nå tenkte jeg mer på utpreget kvalme og oppkast og ekstrem trøtthet. Anonymkode: 53f9d...2b0 "Bare" 50% blir så kvalme at de kaster opp. Og som sagt: det er snakk om "økt" fare, ikke alvorlig stor fare. Det er en liten økning, det er fremdeles langt større "fare" for at alt går helt fint. Hadde jeg fått velge, hadde jeg valgt å ikke være kvalm Men som sagt: kvalmen kan komme senere. Anonymkode: ba42e...5f4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Bare" 50% blir så kvalme at de kaster opp. Og som sagt: det er snakk om "økt" fare, ikke alvorlig stor fare. Det er en liten økning, det er fremdeles langt større "fare" for at alt går helt fint. Hadde jeg fått velge, hadde jeg valgt å ikke være kvalm Men som sagt: kvalmen kan komme senere. Anonymkode: ba42e...5f4 Satser på at alt går bra, og at jeg slipper kvalme i tillegg Anonymkode: 53f9d...2b0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 Kvalmen kommer ofte ikke før noen uker senere. Så lenge du er øm i brystene er det et veldig godt tegn. Jeg vil ikke skremme deg, men jeg har nylig gått igjennom en missed abortion i uke 8. Da forsvant ømheten «over natten». Dette var i følge legen veldig typisk når noe har gått galt. Men: DU er jo øm som bare det, så tenker at så lenge du er øm er nok alt som det skal være👍 Hvis du er bekymret kan du evt bestille en time til ultralyd. Anonymkode: daec2...271 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 Nyt det så lenge det varer! Her kom ikke kvalmen før i uke 12-13. Anonymkode: db9b4...0c1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskapskvalme-kan-vare-et-godt-tegn/ Google er din venn. Anonymkode: ba42e...5f4 Poenget mitt var at det er litt ballsy å si at det er økt risiko for SA når man ikke er kvalm. Kan setter tanker i hodet på en som f eks er førstegangs. Da er det greit med kilder når man poster en sånn statement Anonymkode: 54c56...15f 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt var at det er litt ballsy å si at det er økt risiko for SA når man ikke er kvalm. Kan setter tanker i hodet på en som f eks er førstegangs. Da er det greit med kilder når man poster en sånn statement Anonymkode: 54c56...15f Det er det da overhodet ikke. Det er fakta, på samme måte som at diverse andre ting som høy alder o.l. gir økt risiko. Anonymkode: ba42e...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 Har det akkurat likt selv, er i uke 6.Blir også bekymret at jeg ikke er kvalm når jeg leser at veldig mange er nærmest sengeliggende pga kvalme og dårlig form. Anonymkode: 855c4...7e6
Prelunia Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt var at det er litt ballsy å si at det er økt risiko for SA når man ikke er kvalm. Kan setter tanker i hodet på en som f eks er førstegangs. Da er det greit med kilder når man poster en sånn statement Anonymkode: 54c56...15f Ja, jeg kan jo skyte inn at jeg aldri har vært så kvalm noen gang den gangen jeg endte opp med å miste. Da det gikk bra var det kun EN dag hele graviditeten jeg var kvalm og kastet opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå