Gå til innhold

Høst og vinterklær str 146. Litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt småsprø av regn og kulde og de problemene det gir ang påkledning. Jeg har regnsett til sønnen min, og jeg har tjukk vinterjakke. Og en tynnere jakke da. 

Den tjukke vinterjakka er fin om morgenen, men ikke midt på dagen, og ikke når det regner. Vann går rett igjennom. 

Regnsettet er bra når det regner, midt på dagen når man kan ha fleece under, men ikke når det er iskaldt. 

Så hva skal jeg ta på 6åringen når det er iskaldt og regner? Han nekter å ha på ull eller for tjukke klær. Det blir bare vrengt av. 

I dag var det 7 grader, vind og høljet når vi skulle til skolen. Det blir ganske kaldt selv om 7 grader i seg selv ikke er så kaldt. Så når det blir ned mot 1 grader og regn, hva skal jeg kle på han? Det var ikke noe problem før, for da godtok han ull. Men han gjør ikke det lenger, og nå har han i tillegg blitt så sensitiv på flere lag, eller at det føles for tjukt å ha på, særlig nå som han går i 1.klasse og skal ha skolesekk oppå feks en tjukk jakke. (han synes det er ekkelt å ha på, så det varer ikke lenge og blir krangel) 

Anonymkode: aac91...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker han str 146? Min 6 åring er ikke så lang- og da har jeg kjøpt regntøy med fleece inni. Fungerer kjempegodt når hun har et lag med ull under ( ikke tykk ull). Hun har mange av de samme «issuene» som ditt barn har. Alltid mye krangling og diskusjoner når sommmer blir til høst og vinter.🤗

Skrevet

Vindtett/vanntett allværsett og fleece/tynt ullsett under. Tykk lue, hals, votter (må byttes i løpet av dagen) og cherrox. Veldig viktig å være varm på hode, hender og føtter. Er det veldig kaldt går vi over til vanntett/vindtett vinterjakke. Er det ingen regn er det vintersko som gjelder fordi været er såpass kaldt her nå.

Når det er totalt høljeregn er det umulig å unngå å bli våt, har skifteklær liggende på skolen.

Anonymkode: 9da59...5f6

Skrevet

Mine hater også lag på lag, samt at det er mindre praktisk når ungene skal kle seg selv på skolen. Her kjøpte jeg vanntette (10000 mm vannsøyle) vinterjakker som puster godt. I verste fall blir det litt varmt midt på dagen, men jeg slipper i hvertfall våte, kalde unger. 

Anonymkode: 33917...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...