Gå til innhold

Canesten- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det står på pakningen at man bare skal smøre 2-3 ganger daglig. Og jeg har hatt soppinfeksjon i tre dager nå og har ikke merket noe bedring, kun i det jeg påfører kremen så føles det lindrende. Men så kommer kløen tilbake igjen like etterpå. Har tatt tabletten også. Men jeg bare lurer på om jeg kan smøre flere en 3 ganger? Eller er det farlig/ikke lurt.. det er det eneste som hjelper 😢.. 

Anonymkode: 3528c...a85

Skrevet

Da ville jeg heller kontaktet legen igjen, kanskje det finnes noe annet som fungerer bedre. Canesten virker vanligvis veldig raskt. 

Anonymkode: e69fa...05c

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg heller kontaktet legen igjen, kanskje det finnes noe annet som fungerer bedre. Canesten virker vanligvis veldig raskt. 

Ja.. men vil helst ikke sjekke meg hos legen da jeg har mannlig lege. det føles bare litt ukomfortabelt.. 

ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. men vil helst ikke sjekke meg hos legen da jeg har mannlig lege. det føles bare litt ukomfortabelt.. 

ts

Hvordan vet du at det er soppinfeksjon du har da? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det er soppinfeksjon du har da? 

Det er vel mest sannsynlig at jeg har det.. har hatt det før og det føles helt likt. Hva annet kan det være? 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mest sannsynlig at jeg har det.. har hatt det før og det føles helt likt. Hva annet kan det være? 

Jeg vet ikke symptomene dine da, men bakteriell vaginose er jo et alternativ. Herpes er et annet. Hvis det bare er kløe du har så kan det også bare komme av fukt, stoffet i klærne.. 

• Liker 1
Skrevet

Tørre slimhinner  føles ut som det  sopp infeksjon faktisk.  Veldig ubehagelig og candesten hjalp kun npr jeg smurte på 

Anonymkode: 033f0...8cf

Skrevet

Lukter det? Er utfloden klumpete? Ser utfloden tørr ut? 

Jeg hadde bakteriell vaginose en gang uten å viste det selv fordi utfloden ikke så eller luktet annerledes enn før. Eller, den var mer flytende - men jeg tenkte at det var fordi jeg var gravid.

Behandlet bv og like etterpå la jeg merke til at utfloden var blitt klumpete og tørr, akkurat som dopapir som har smuldret seg opp i vann og blitt til små klumper. Snakket med jordmor og ble anbefalt canesten mot sopp. 

Hadde ingen andre symptomer enn endringer i utflodens konsistens. 
(veldig ofte lukter bakteriell vaginose råtten fisk og kan også klø slik som sopp)

Anonymkode: 60319...656

Skrevet

Du kan kjøpe en tablett på apoteket som du kan svelge som tar knekk på sopp. Den heter diflucan og er reseptfri. Da slipper du stikkpiller og krem. 

Anonymkode: cb2d6...d2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kløe innimellom, spesielt etter sex og etter endt mens. Smører da med canesten i 1-2 dager også forsvinner det. Har aldri klumpete utflod. 

Anonymkode: d4540...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...