AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Del Skrevet 22. oktober 2020 Noen som har erfaring og tips om noen gode vifteovner? Bor i leilighet uten varmeovner, og begynner å bli ganske kaldt. Har kikket på to forskjellige. Den ene er denne fra komplett, men er litt skeptisk til hvor bra den fungerer. Den andre er denne fra jernia og er litt billigere. Hvis denne fungerer bra så kjøper jeg jo helt klart den. Men er det noen som har erfaring med den? Takk for alle råd og innspill Anonymkode: 4bdb9...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Del Skrevet 22. oktober 2020 Forskjellen på vifteovner går stort sett på hvordan de ser ut og hvor mye de bråker. En 1000 W ovn gir 1000W, liksom. Også billigere ovner har i dag veltesikring og smeltesikring (ved overoppheting). Dyrere ovner kan eventuelt ha finesser som digital setting av temperatur, men det trenger du ikke. Anonymkode: 49716...95f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Del Skrevet 22. oktober 2020 Jeg ser at de to ovnene du lenker til har veldig forskjellig effekt, 500W kontra 2000W (i to trinn, 1000W eller 2000W). Dersom du ikke har et problem med at sikringen går, er det lurt å gå for den med høyere effekt, om du vil varme hele rommet/boligen. Men det er ikke helt utenkelig at ovnen på 500W er mer stillegående. Anonymkode: 49716...95f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Del Skrevet 22. oktober 2020 Ok. Da går jeg nok for den på jernia. Anonymkode: 4bdb9...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Del Skrevet 22. oktober 2020 Jeg har selv brukt denne: https://www.power.no/hjem-og-fritid/varmeprodukter/vifteovn/senz-sefh20ba-2000w-hvit-vifteovn/p-261146/store/1111/?gclid=Cj0KCQjw28T8BRDbARIsAEOMBcz2pAQdcnaDDPsfRgr1htzGZIkYV0mWSiEDo01QHZGhkVMoVqGaYkIaAqY_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Brukte den når jeg bode på studenthybel og når jeg flyttet inn i liten leilighet. Den var god og varm når den sto på når jeg brukte den. Men pga. brannfare ol. brukte jeg den kun når jeg var våken og hjemme. Men billig og god Anonymkode: e64bd...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Del Skrevet 22. oktober 2020 Leste først nå hovedinnlegget ordentlig. Du bør ikke ha en vifteovn som eneste varmekilde, siden den ikke bør stå på om natten. Den er kun egnet som tilleggsovn. Kjøp en panelovn eller gulvstående ovn uten vifte som hovedovn. Anonymkode: 49716...95f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå