Gå til innhold

Hvor kan jeg...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp flytta til Bergen, og har derfor ingen fastlege her. Har tenkt å begynne på p-piller men...hvor skal jeg henvende meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går et sted som heter Muren legekontor, synes de er veldig flinke :lol: Det ligger i sentrum, du kan jo ringe dit....

Skrevet

Hei!

Sjekk telefonkatalogen eller opplysningen og spør etter tlf nummeret til fastlegekontoret i Bergensområdet eller et trygdekontor nær deg. De kan hjelpe deg med liste over fastleger som har ledig plass på listene sine.

Lykke til :D

NB : Søknadsprosessen kan ta et par uker. Varierer veldig.

Skrevet

For det første- hva er nummeret til Muren legekontor? Fant det ikke i tlf-katalogen (oki- den er ikke helt oppdatert :lol:)

Og- må man få seg fastlege for å få time? Aner jo ikke hvor lenge jeg blir i Bergen, og er jo greit å ha den jeg har fra før om jeg skulle flytte igjen. Noen som vet noe om dette?

Ellers- takk!

Skrevet

Hei! Det varierer fra sted til sted. Du må nesten ringe det/de legekontoret/legekontorene du er interessert i og høre. Du kan nok få time, men det kan ta enda lengre tid da pasientene som er på listene til legen(e) er prioritert. Du kan også ringe og høre på legekontoret hvor lang ventetid de har. Det er ikke alle som er like travle og da er sjansen bedre å få time tidligere. Det blir sagt at du også betaler litt mer for konsultasjonen når du står uten fastlege.

La oss si at du ringer et trygdekontor/fastlegekontor og får tilsendt liste og fyller den inn raskt og sender den litt hurtig, vil jeg tro du er på lista til ønsket lege om alt fra 2 uker til en måned. Sånn var det med meg i allefall...

Håper det ikke ble en altfor klussete forklaring.... :oops:

Lykke til da :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...