Gå til innhold

Sa for tre uker siden. Gravid på nytt...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg hadde en SA den 2.10. Dette varte i en ukes tid/litt under. Vi har vært veldig aktive etter dette. På lørdags natt så sto jeg oppreist og fikk skikkelig murringer nederst i magen. Tenkte at dette hadde noe med den tidligere SAen å gjøre. Var på kontrollsjekk hos gyn på mandag. Det var det ikke noe rester eller blod igjen i området der fosteret var. Så da begynte jeg jo å stusse. Jeg har begynt å få kviser på brystet og litt på ryggen som var mitt første symptom sist gang. Jeg har vært fryktelig sårbar og gråter av ingenting.

Sikkert ikke noen som har erfaring med dette, men kanskje noe lignende? Når evt er det lurt å ta test? :) Har litt lyst til å ta en nå, men redd for at det enda er hcg i kroppen fra sist. Selvom hcg begynte å syke lenge før jeg faktisk begynte å blø, og det er null rester å se igjen.

Anonymkode: 56a4e...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende, en er gjerne ekstra fruktbar etter en SA. Godt mulig det er for tidlig å teste, dog, og syklusen kan klusse litt etter en SA også. Du kan alltids ta en test nå, men om du ikke har testet i mellomtiden så vet du jo ikke om det er hcg fra forrige graviditet som slår ut. Om det er ny graviditet så vil testene bli sterkere over tid, så ta en ny test tre- fire dager seinere om den blir positiv for å se hvilken vei det går. Lykke til! 🤞

Anonymkode: 57bd1...e09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

men redd for at det enda er hcg i kroppen fra sist. Selvom hcg begynte å syke lenge før jeg faktisk begynte å blø, og det er null rester å se igjen.

Tror det er lite sannsynlig, at du har utslag på test nå 3 uker etterpå da. Men sikker kan man jo ikke være dersom du ikke tok g-test da du opplevde SA helt til den blir blank igjen. Jeg pleier alltid det etter abort for å være sikker på at gammel graviditet er borte.

Det er nok litt tidlig å teste nå. La oss si at du har en normal/gjennomsnittlig lang syklus, da hadde du kanskje EL rundt 16.oktober og er 6 dpo i dag. Men om 1 uke fra nå av vil jeg tro du kan få et klart svar. Dersom du gikk rett i syklus vel og merke. Ofte blir EL flyttet på noen dager i forbindelse med SA... Men håper for deg! Jeg ble gravid igjen på første EL etter begge mine SA'er, så det er fullt mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amatariel skrev:

Tror det er lite sannsynlig, at du har utslag på test nå 3 uker etterpå da. Men sikker kan man jo ikke være dersom du ikke tok g-test da du opplevde SA helt til den blir blank igjen. Jeg pleier alltid det etter abort for å være sikker på at gammel graviditet er borte.

Det er nok litt tidlig å teste nå. La oss si at du har en normal/gjennomsnittlig lang syklus, da hadde du kanskje EL rundt 16.oktober og er 6 dpo i dag. Men om 1 uke fra nå av vil jeg tro du kan få et klart svar. Dersom du gikk rett i syklus vel og merke. Ofte blir EL flyttet på noen dager i forbindelse med SA... Men håper for deg! Jeg ble gravid igjen på første EL etter begge mine SA'er, så det er fullt mulig. 

Takk for utfyllende svar! Testen var vel som den er helt hvit idag. Litt deilig å vite at forrige graviditet er helt borte. Jeg er litt sånn som alltid har kontroll på livmortappen. Jeg måtte bare kjenne etter da jeg hadde et press helt nederst i magen på høyre side, og ellers har hatt litt ubehag der i de siste dagene. Tappen er så godt som lukket igjen, og lang bakover...! Dette har jeg kun opplevd ved graviditeter, så jeg krysser fingrene! Har to barn fra før 😊

Anonymkode: 56a4e...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...