AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Hallo 😊 Dere som jobber i barnehage, når dere kler på barna, og barn som må øve, hjelper dere til så barna ikke går "feil" påkledd? Jeg har flere ganger henta jenta mi, og hun er for dårlig påkledd, synes jeg. I går hadde hun verken hals på seg eller knept igjen jakka si. Du kunne se at det var åpent i halsen. Og hvis et barn ikke vil ha på seg ekstra klær, lar dere de bestemme det? Liksom hva er tankegangen bak det når barna skal kle på seg før dere får ut? Anonymkode: 95cfe...3d5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Selvsagt får de barna som trenger det, hjelp. De store barna må prøve selv, mens de små, som trenger hjelp til alt, hjelpes, men så får de store barna selvsagt hjelp før man går ut. Og nei, selvsagt får ikke en tre-åring bestemme selv.. Tankegangen er at barna skal være passe påkledd. Man kjenner etter på små barn, og spør/kjenner etter på større barn. Barnet løper gjerne og herjer en del, så det kan godt hende barnet har det mest komfortabelt uten hals, og med åpen jakke, enn hva du har, som gjerne ikke løper og herjer i like stor grad. Anonymkode: 1ad68...d75
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt får de barna som trenger det, hjelp. De store barna må prøve selv, mens de små, som trenger hjelp til alt, hjelpes, men så får de store barna selvsagt hjelp før man går ut. Og nei, selvsagt får ikke en tre-åring bestemme selv.. Tankegangen er at barna skal være passe påkledd. Man kjenner etter på små barn, og spør/kjenner etter på større barn. Barnet løper gjerne og herjer en del, så det kan godt hende barnet har det mest komfortabelt uten hals, og med åpen jakke, enn hva du har, som gjerne ikke løper og herjer i like stor grad. Anonymkode: 1ad68...d75 Aha takk for svar, bare tenkte det er upraktisk med åpen jakke i regnvær, hva er poenget med å ikke bli våt da liksom.. Men ja, sikkert mer komfortabelt på et vis. Anonymkode: 95cfe...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha takk for svar, bare tenkte det er upraktisk med åpen jakke i regnvær, hva er poenget med å ikke bli våt da liksom.. Men ja, sikkert mer komfortabelt på et vis. Anonymkode: 95cfe...3d5 Og så åpner jo ungene jakken selv, og river av seg luer, halser, votter o.l. selv. Anonymkode: 1ad68...d75 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så åpner jo ungene jakken selv, og river av seg luer, halser, votter o.l. selv. Anonymkode: 1ad68...d75 Hehe ikke alle 😂 Anonymkode: 95cfe...3d5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 De barnehagene jeg har erfaring med er svært flinke på dette. Ev tar de på barna litt for mye. Overoppheting ødelegger uteopplevelsen for flere barn enn litt frysing. Å være litt tynnkledd stimulerer til aktivitet. Men våte bør de helst ikke være over tid. Anonymkode: 11b98...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De barnehagene jeg har erfaring med er svært flinke på dette. Ev tar de på barna litt for mye. Overoppheting ødelegger uteopplevelsen for flere barn enn litt frysing. Å være litt tynnkledd stimulerer til aktivitet. Men våte bør de helst ikke være over tid. Anonymkode: 11b98...2b0 Jeg synes egentlig hun er greit kledd, særlig når det er hun ene voksne som er tilstede. Kan egentlig se for meg at for mye klær ødelegger. Jeg har bare reagert på hvorfor de aldri tar på hals. Det kan være at det oppleves forskjellig, men jeg blir fort syk om jeg ikke dekker halsen og ørene fra september.. 😂 Anonymkode: 95cfe...3d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå