Gå til innhold

Får alle forvarsel før fødsel starter? Eller er det noen der ute som våknet en morgen, ikke merket noe og så skjedde det ting senere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle forteller de har maserier i flere dager i forveien, eller ble dårlige i magen, eller eller:

Kan man våkne en dag og føle seg nøyaktig som dagen før, og så kommer baby eller fødsel starter senere?

Anonymkode: bbc28...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja min første var sånn. Hele dagen var normal, plutselig uten forvarsel, gikk vannet og to timer etterpå lå guttungen i armene mine. 

Anonymkode: 8ce4e...436

Skrevet

Jeg hadde litt blod på papiret ved dobesøk den morgenen fødselen startet. Men det var det første tegnet, og da kom første rie ca to timer senere. Jeg hadde ikke maserier først. Barnet ble født ca. 7 timer etter tegningsblødningen, 5 timer etter første rie. 

Andre gang gikk plutselig vannet med et plask og riene kom en halvtime etter. Da hadde jeg hatt kraftige kynnere som lignet på de første riene (kanskje noe av det var maserier?) i flere uker, så det var ikke noe nytt tegn på at fødsel var nært forestående.

Anonymkode: 50e7d...d1e

Skrevet

Har 3 barn, ingen forvarsler på at fødsel kom til å skje annet at termin nærmet seg. Ingen maserier, ikke noe nedpress, ingen slimpropp som har gått, ikke løs mage... ingenting før jeg begynte å kjenne regelmessige «kynnere» som gikk over i ganske merkbare rier i løpet av et par timer, ungene ute noen timer senere. Jeg har gått lange turer, måket snø og alt mulig dagen før fødsel uten å føle at nå, nå skjer det snart. Så føler jeg har blitt tatt litt på senga hver gang fordi det ikke har vært noen tegn i forkant 😉

Anonymkode: 3ba57...1a0

Skrevet

Ingen tegn i dagene før. Var på overtid, ingen kynnere i forkant. 
Våknet opp en helt normal dag, etter noen timer litt blod på papiret, noen timer etter gikk vannet og 4 timer senere var hun ute.

Anonymkode: c3e25...38e

Skrevet

Aldri fått noe forvarsel med noen av mine.

Skrevet

Med første gikk vannet spontant når jeg stod opp om morgenen. Ingen tegn i forkant. Nå er jeg 2 dager over termin så venter i spenning på hvordan det vil starte denne gangen 😅

Skrevet

Aldri opplevd maserier eller nedpress. To barn 😊

Anonymkode: e4d4d...3b7

Skrevet

Jeg merket ingenting før vannet plutselig gikk da jeg lagde mat 🤷‍♀️

Anonymkode: 91d06...b26

Skrevet

Aldri forvarsel, aldri hatt en kynner noensinne, men rett på i raske fødsler. Varierer om det er rier eller vannavgang, men alle Begynner og er over på 3-5 timer Max. 

Skrevet

Det var veldig rart fordi dagen før, var jeg full av energi og superhappy. Dagen etter våknet jeg tidlig og var glad. At jeg var så glad var liksom en motsetning til resten av svangerskapet og ellers for jeg er ofte "litt irritert". Så gikk slimproppen, så begynte noe riegreier, men vi hadde god tid så dro på besøk og gjorde vårt. Fødselen var lang da, vi kom inn på sykehuset på kvelden og fødte ikke før et døgn senere 😊

Anonymkode: 75802...41d

Skrevet

Samme natt så fikk jeg ikke sove, full av energi og ikke trøtt. Tidlig på morgenen kjente jeg at noe rant litt mellom beina, spratt opp av senga og sprang på do. Noe av fostervannet kom, en halvtime etterpå hørte jeg at den innerste fosterhinnen sprakk også sa det splæsj. Riene kom plutselig som perler på en snor. 

Dagen før kjente jeg at fødselen var langt unna, og hadde det ikke vært for at man blir satt i gang så var jeg sikker på at jeg kom til å gå helt til jul, selv om termin var i oktober. 

Anonymkode: deebb...7f7

Skrevet

Hadde ingenting som jeg opplevde som tegn. Hadde kynnere de siste 20 ukene så kan ikke regne med det. Våknet om morgenen, måtte tisse, slimproppen gikk, riene startet umiddelbart med to minutters mellomrom og babyen var født tre timer senere. Dette skjedde identisk likt med begge barna. 

Anonymkode: 464e2...552

Skrevet

Tusen takk for så mange erfaringer:) godt å høre man ikke må oppleve masse i forkant for at det skal skje 😄

Anonymkode: bbc28...a57

Skrevet

Var på besøk hos noen på dagen å begynte å få smååå rier men skjønte st det kanskje var begynnelsen på noe når de begynte å øke litt i smerte. Ble å dra til sykehuset på kvelden og babyen kom på morgenen 😊

Anonymkode: 22bcf...c16

• Liker 1
Skrevet

Ja, altså eneste «forvarselet» var at det var nærme termin, men med førstemann så gikk jeg å la meg, våknet på natten av at det føltes som om at jeg tisset på meg; da jeg reiste meg opp så bare POFF, gikk vannet som en bombe. 
Med nr to så jeg i senga å se på film med nr 1, da var hun blitt 9 år, og det samme skjedde, jeg bare «oi nå kommer broren din», så reiste jeg meg opp og POFF så gikk vannet .. Hadde ingen rier og slikt. Med første så kom riene rundt 6 timer senere og med andremann så ble jeg satt igjen pga misfargingen av fostervannet .. Men var ikke noe sliten eller dårlig i magen eller vondt eller noe i forkant :) Det kom brått på, samtidig som det ikke kom brått på siden det var ved termin 🥳😅

Anonymkode: 3bd7b...b74

• Liker 1
Skrevet

Med andremann våknet jeg i 6-tida, frisk og opplagt. Ikke noe som tilsa fødsel. Alle andre sov, så jeg listet meg i fryseren for å hente en saftis (hadde laget smoothie-is med eldste dagen før, og fikk så lyst på😉) I det jeg svelger den andre, iskalde biten, går vannet med et "knepp" i magen, sammen med en ri fra helv...! Så gikk det slag i slag, til babyen var ute 1.5 timer etterpå. Bodde heldigvis nær sykehuset😅

Anonymkode: ab167...4f7

• Liker 1
Skrevet

Ikke ett eneste tegn her. Var på dag 10 på overtid og hadde igangsettelsestime dagen før. Hele formiddagen bare gråt og gråt jeg for jeg var overbevist om at jeg måtte settes i gang (og var livredd det). Jeg kunne jo ikke være moden en gang, når jeg ikke hadde et eneste snev av tegn? 

Men plutselig om ettermiddagen fikk jeg rier, og barnet var født neste morgen 😄

Anonymkode: 3dbac...6f7

• Liker 2
Skrevet

Merket ingenting. Husker søsteren min ringte to dager før termin og spurte om jeg kjente noe.. da svarte jeg at jeg ikke trodde han kom med det første siden jeg ikke hadde noen antydning til å skulle føde. Våknet i 6 tiden neste dag, ante fred og ingen fare, og gikk i dusjen. Plutselig kjente jeg litt murring i korsryggen som kom og gikk. Samme ettermiddag var han ute :)

Anonymkode: 17242...787

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan absolutt skje. Jeg hadde ingen som helst forvarsel eller dagevis med modningstegn før noen av fødslene. Med nr 1 våknet jeg bare plutselig kl 6 en morgen av at vannet gikk, hadde ingen anelse da jeg la meg om at noe kunne være i gang.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...