Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og holder det da frem til nyttårsaften?

Skal ha folk over første helg i desember. Ønsker juletre da. Vil det da holde helt til romjulen, evt nyttårsaften?

Pleier å kjøpe edelgran.

Anonymkode: 47096...0e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beregn at du da må kjøpe 2 trær. På jobben må vi alltid det, ca 2 uker på 1 tre. 

Anonymkode: 11923...9e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et fint kunstig et, billigere selv om det er et dyrere engangsbeløp.

Setter opp i nov jeg

Anonymkode: dcbd1...b93

• Liker 7
Skrevet

Jeg plerier å sette det opp i midten av desember og det pleier å være fint fortsatt nyttår, da har det vel stått ca 3 uker. Jeg kan ta det ned i romjula, da juletre ikke er så viktig for oss på nyttårsaften. Men det blir kanskje lenge for treet helt fra starten av desember?

Kunstig tre har jeg lyst på, men må tenke litt økonomisk denne julen, så vurderer å se om de kommer på salg etter jul. Ts

Skrevet

Jeg setter opp juletreet 1. des (eller en av de nærmeste dagene), og tar det ned igjen i nyttårshelgen :)  Jeg har ikke så mye julepynt, men har det meste fremme i hele desember. 

Anonymkode: e34f9...26d

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har det så varmt i huset og passer på å vanne. Kanskje kappe foten igjen etter 2 uker. Så kanskje treet overlever fint til nyttår :)

Har du sjekket finn etter plasttrær? Kanskje det er et fint der til samme pris som ekte? 

Anonymkode: 5f728...bff

• Liker 1
Skrevet

Jeg får nesten rykninger i øyelokkene av å lese denne tråden. At noen orker å ha alt julejuggelet og alt krimskramset fremme i en hel måned!!? Helt utrolig. Hadde aldri orket alt det der så lenge.

Anonymkode: 14b20...0c3

• Liker 5
Skrevet

For min del må du gjerne pynte treet i juli. Jeg pynter det til jul, altså 23. desember. 

Anonymkode: bc1a2...047

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal ha folk over første helg i desember. Ønsker juletre da. Vil det da holde helt til romjulen, evt nyttårsaften?

Pleier å kjøpe edelgran.

Jeg setter opp treet (edelgran) i stuen 22. desember og tar det ned 20. dag jul. Det er litt over tre uker og treet er veldig tørt og ikke spesielt pent de siste dagene selvom det ikke drysser noe særlig barnåler. Så nei, jeg vil ikke anbefale det. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får nesten rykninger i øyelokkene av å lese denne tråden. At noen orker å ha alt julejuggelet og alt krimskramset fremme i en hel måned!!? Helt utrolig. Hadde aldri orket alt det der så lenge.

Det er folk som meg som synes julen er den fineste/beste tiden på året. Jeg blir nesten lei meg av å ta ned pynten...

Anonymkode: 6cb81...ee5

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er folk som meg som synes julen er den fineste/beste tiden på året. Jeg blir nesten lei meg av å ta ned pynten...

Anonymkode: 6cb81...ee5

Det synes jeg også, men jeg pynter til advent og gleder meg til å julepynte til selve jula, tar julepynten ned 20dag jul. 

Anonymkode: 0a67a...86b

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke det son ble spurt om heller 

Anonymkode: 76759...7e3

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å kjøpe edelgran.

Jeg har de siste 2-3 årene kjøpt tre «tidlig» i midten av desember. Det begynner å lukte og råtne før nyttår 😕

Tror jeg ikke gidder å ha ekte i år, da et i plastikk holder så lenge jeg ønsker.

Anonymkode: dbf80...b21

Skrevet

Selvsagt kan du det! Jeg personlig hadde blitt drittlei hele treet lenge før julaften, men hvis du ikke blir det er det selvsagt opp til deg når du vil sette det opp!

Skrevet
5 timer siden, skrue skrev:

Jeg setter opp treet (edelgran) i stuen 22. desember og tar det ned 20. dag jul. Det er litt over tre uker og treet er veldig tørt og ikke spesielt pent de siste dagene selvom det ikke drysser noe særlig barnåler. Så nei, jeg vil ikke anbefale det. 

Dette er min erfaring også.  Juletreet var oppe lille julaften til 20. dag jul.  Den siste uka er treet da på overtid, tørt og dryssende.  Nå skal det sies at vi har ei lita stue og mannen liker å ha det varmt.  Nå ønsker du å ha treet en hel måned - jeg hadde ikke sett på det som bombesikkert at det er fint på nyttårsaften, nei.

Anonymkode: 98a81...82d

Skrevet

Om det holder seg så lenge, vet jeg ikke. De er jo felt nå i oktober for salg, så de er vel ikke akkurat nyhogd.

Anonymkode: 0c2c6...23a

Skrevet

Kjøper du vanlig gran holder det bare noen få dager, edelgran holder lenger, men er i tvil om det vil holde fra 1. desember og til over jul.

Skrevet

Ikke rart mange blir lei av jula. Skjønner at du ønsker det til en julefest. Kan du ikke bare ha på en lyslenke glitter og ei stjerne, så kan du enkelt ta det av og sette grana på verandaen etter festen. Ute varer den evig.

Anonymkode: dcea7...d69

Skrevet (endret)

Skikkelig juletrefot som kan ha en del vann i seg er et must. Må aldri gå tom for vann, for da drysser det veldig
fort. Personlig bruker jeg ikke tre, men jeg har lang fartstid som juleglad person før i tiden og et tre kan holde
hele desember og litt til med skikkelig stell. Når det er sagt så er juletrær veldig forskjellige. Noen drysser bare
en ser litt brått på dem. Det med å kjøpe inn i god tid og kunne akklimatisere det i en garasje eller kjeller er viktig.
La det få en snill overgang til varm stue. De er ikke ment for stuevarme, så ikke rart at de reagerer med å slippe
nålene. 

Syns faktisk det er fornuftig å feire i desember, for første januar er jula over for min del. Da er det nytt år. 
Advent = "ventetid". Bare pynt og kos deg i desember du, ts. :jepp: 🎄

Endret av Hoppetaujenta
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du kan vist du vil, selv hadde jeg ikke gjort det, hadde blitt dritt lei før julaften :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...