Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3,5 uke som har blitt mye mer våken den siste tiden. Følger mer med og virker som hun registrerer mer ting rundt seg.

Spørsmålet er om det OK å la baby ligge alene i vugga når hun er våken? Av og til når hun våkner ligger hun bare å kikker, helt rolig. Men jeg får dårlig samvittighet av å la henne ligge alene, selv om hun ikke viser tegn til at det er fælt.

Bør jeg stole på at hun gir beskjed om hun vil opp/ha selskap eller bør jeg unngå å la henne ligge alene?

Anonymkode: 3ca24...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne ligge så lenge hun er fornøyd, og nyt de rolige dagene, det vil tidsnok komme tider der hun krever mer oppmerksomhet😄 jeg har nettopp fått nr 2, og dette er også en slik «selvstendig» baby som gjerne ligger alene lenge og er helt fornøyd med det. Sånn var det ikke med nr 1, som krevde mye mer oppmerksomhet. Synes det er skikkelig digg! Av og til vil de bare ha litt fred, ihvertfall min😊

Anonymkode: 4045c...a6d

• Liker 1
Skrevet

Har baby på 4 uker nå å kan fint la henne ligge alene. Jeg vet det ikke varer lengre enn 5 minutter uansett før hun enten sovner eller blir urolig. 

Synes det er fint om hun sovner for da kanskje hun lærer å finne søvnen selv. 

Jeg skjønner dog følelsen din. De har ikke så mange timer med våkentid, og man føler man burde stimulere dem den lille tiden vi ser de er våken. Hjelper å huske på at de også stimuleres når de sover mtp lyder og lys, særlig om man er utenfor husets 4 vegger. 

Merker hvertfall på vår lille at hun blir overtrøtt og "umulig" om hun overstimuleres. 

Med andre ord, ikke ha dårlig samvittighet  for at hun ligger våken alene. 

Anonymkode: d60be...59c

Skrevet

Det er bare sunt for babyer å få ligge og pludre så lenge babyen ikke viser tegn til å ville noe annet 😊 du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å la babyen din få litt egentid så lenge babyen virker fornøyd 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...