Gjest Ezio Skrevet 23. oktober 2020 #21 Del Skrevet 23. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja sorry, var en som mente forsikring pris hadde noe å si hvor man bodde Jeg bor i området utenfor Oslo, jeg trodde det var nok å skrive Oslo... ts Anonymkode: f8e8f...458 Det har noe å si. Postnummer samt hvordan du parkerer hjemme er viktige faktorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #22 Del Skrevet 23. oktober 2020 10 minutter siden, Ezio skrev: Det har noe å si. Postnummer samt hvordan du parkerer hjemme er viktige faktorer. Ååja.... har ikke garasje 🙄 Men bilen er helt tett og tørr innvendig! Så ikke noe kodens osv ts Anonymkode: f8e8f...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 23. oktober 2020 #23 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ååja.... har ikke garasje 🙄 Men bilen er helt tett og tørr innvendig! Så ikke noe kodens osv ts Anonymkode: f8e8f...458 Å herre min... Nei, det er ikke derfor de lurer på om du har garasje🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #24 Del Skrevet 23. oktober 2020 9 minutter siden, Ezio skrev: Å herre min... Nei, det er ikke derfor de lurer på om du har garasje🙄 Jeg trodde det kanskje var relevant siden det er en cabriolet og de ofte ikke er tette, større sjanse for vannskade... ts Anonymkode: f8e8f...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #25 Del Skrevet 23. oktober 2020 Går hardt utover deg den tråden her, TS. Beklager at holdningen her er litt slik! Men poenga å ta med seg er vel å sjoppe ulike forsikringstilbud og å gå ned i dekning. Fullkasko hjelper deg lite når forsikringen erklærer bilen som totaltap etter en ulykke og setter markedsverdi på den. Hundre tusen kroner vil du garantert ikke få igjen. Anonymkode: f5ace...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #26 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går hardt utover deg den tråden her, TS. Beklager at holdningen her er litt slik! Men poenga å ta med seg er vel å sjoppe ulike forsikringstilbud og å gå ned i dekning. Fullkasko hjelper deg lite når forsikringen erklærer bilen som totaltap etter en ulykke og setter markedsverdi på den. Hundre tusen kroner vil du garantert ikke få igjen. Anonymkode: f5ace...a7a Okei takk for godt svar Men om jeg skader en annen bil da, da burde jeg vell ha fullkasko? Kan forsikringen ta en avgjørelse på at skaden på min bil koster mer enn det bilen er verdt, og si da at jeg ikke får det dekket, at det er bedre at jeg vraker bilen? ts Anonymkode: f8e8f...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #27 Del Skrevet 23. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om jeg skader en annen bil da, da burde jeg vell ha fullkasko? Kan forsikringen ta en avgjørelse på at skaden på min bil koster mer enn det bilen er verdt, og si da at jeg ikke får det dekket, at det er bedre at jeg vraker bilen? Anonymkode: f8e8f...458 Ansvarsforsikring dekker skadene på den andre bilen. Ja, det er helt vanlig at biler kondemneres ved relativt små skader. Skyldes ofte at moderne sikkerhetssystem distribuerer energien gjennom hele bilen, så små skader kan føre til store reparasjoner som det er rett og slett ikke verdt å ta. Anonymkode: f5ace...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 24. oktober 2020 #28 Del Skrevet 24. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei takk for godt svar Men om jeg skader en annen bil da, da burde jeg vell ha fullkasko? Kan forsikringen ta en avgjørelse på at skaden på min bil koster mer enn det bilen er verdt, og si da at jeg ikke får det dekket, at det er bedre at jeg vraker bilen? ts Anonymkode: f8e8f...458 Huff, dette viser hvorfor privatøkonomi må inn i grunnskolen. Jeg anbefaler å lese litt rundt på nettet om hva som påvirker prisen på forsikring, samt hva de forskjellig typene forsikring innebærer. Dette gjelder egentlig det meste som gjelder privatøkonomi. Det er veldig viktig å ha en forståelse av slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #29 Del Skrevet 24. oktober 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det kanskje var relevant siden det er en cabriolet og de ofte ikke er tette, større sjanse for vannskade... ts Anonymkode: f8e8f...458 Eneste vannskade forsikringen dekker er om du har kasko og kjører den på fjorden...den dekker IKKE lekkasjer. Anonymkode: 884ea...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #30 Del Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste vannskade forsikringen dekker er om du har kasko og kjører den på fjorden...den dekker IKKE lekkasjer. Anonymkode: 884ea...8e6 Ånei selvfølgelig ikke, mente det ikke sånn! Tenkte mer at med cabriolet Er det større sjanse for vannskader, som fukt, rust og råte at det er dyrere å forsikre en cabriolet siden de har en større sjanse for å få flere skader enn vanlige biler, samt verdi på bilen synker om det er vannskade ts Anonymkode: f8e8f...458 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #31 Del Skrevet 24. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ånei selvfølgelig ikke, mente det ikke sånn! Tenkte mer at med cabriolet Er det større sjanse for vannskader, som fukt, rust og råte at det er dyrere å forsikre en cabriolet siden de har en større sjanse for å få flere skader enn vanlige biler, samt verdi på bilen synker om det er vannskade ts Anonymkode: f8e8f...458 Det er ting som forsikringen ikke dekker uansett. Anonymkode: 884ea...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #32 Del Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ting som forsikringen ikke dekker uansett. Anonymkode: 884ea...8e6 Nei har aldri sagt eller spurt om det heller? ts Anonymkode: f8e8f...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #33 Del Skrevet 24. oktober 2020 2 timer siden, Ezio skrev: Huff, dette viser hvorfor privatøkonomi må inn i grunnskolen. Jeg anbefaler å lese litt rundt på nettet om hva som påvirker prisen på forsikring, samt hva de forskjellig typene forsikring innebærer. Dette gjelder egentlig det meste som gjelder privatøkonomi. Det er veldig viktig å ha en forståelse av slike ting. Dette blir et sidespor, men jeg er så enig med deg der!! Vi har ellers oppegående venner som kun tenker avdrag i måneden, for meg et evig eksempel på dårlig økonomistyring. De har lån til langt over pipa, og både hus og bil er kjøpt dyrt med tap i sikte om noen av de skulle miste jobben eller bli alvorlig syk. Mange slike folk blant kollegaene mine også. Anonymkode: f5ace...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #34 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 23.10.2020 den 2.05, AnonymBruker skrev: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=193384774 sånn er bilen min ts Anonymkode: f8e8f...458 En liten kalkulator sier at den bilen er verdt 40 200.- når den har rullet 250 000. Det betyr at om du skulle fått dekket en eventuell skade fra forsikringen din, så ville bilen blitt kondemnert ved en skade som er rundt 30-40 000. Anonymkode: 8e537...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #35 Del Skrevet 24. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En liten kalkulator sier at den bilen er verdt 40 200.- når den har rullet 250 000. Det betyr at om du skulle fått dekket en eventuell skade fra forsikringen din, så ville bilen blitt kondemnert ved en skade som er rundt 30-40 000. Anonymkode: 8e537...cbd Takk for info, dette var jeg ikke klar over! Så tusen takk ts Anonymkode: f8e8f...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #36 Del Skrevet 24. oktober 2020 Her kan du sammenligne priser: https://www.finansportalen.no/forsikring/bilforsikring/ Anonymkode: efc92...910 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå