te_groupies Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) Kunne noen av dere bodd i Sverige i Rinkeby eller tensta/kista?!? Hadde dere passet inn i gigantiske drabantbyer der de ikke nøler med å drepe, sette fyr på mennesker, dyr og andre ting? Jeg vet at jeg ikke hadde passet inn i disse stedene i Sverige. Hadde ikke orka å dag etter dag fått høre om, se og oppleve brutale mord og fått søstrene mine i rullestol pluss pluss pluss pluss. Hva med dere? Er dette noe for dere? Finnes det noe beundringsverdig med disse stedene? Endret 22. oktober 2020 av te_groupies
te_groupies Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2020 7 minutter siden, Dankert skrev: Nei, for pokker. Ikke jeg heller. Hadde ikke turt rett og slett. Etter alt jeg har lest om Rinkeby og lignende områder så vet jeg at jeg ikke hadde hatt det noe bra der. Hadde ikke passet inn heller kanskje fordi jeg er hvit og ikke hadde trivdes med sånne omgivelser
Måndagsbarn Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Skjønner at du spør fordi du vil sette ting på spissen, men umiddelbart tenker jeg at det blir like fjernt for den jevne person her som å spørre hva de ville synes om å bo i Jakarta, Sao Paulo eller Houston, Texas. Alt av nyheter man får servert fra alle disse stedene + de du nevner er tabloide eller basert på ekstreme hendelser og det er umulig å sette seg inn i hvordan hverdag foregår på disse stedene. Med det sagt så kan jeg fortelle at jeg bodde 2 år i drabantby utenfor Stockholm city så jeg kjenner disse stedene. Var en hel del både på gjennomreise mellom Tensta, Spånga, Husby, Kista f.eks. og var mer eller mindre jevnlig på Kista Gallerian. Og jada, det er mange innvandrere i området, og neida det er nok ikke kjempelurt å henge rundt alene på natterstid som ung, enslig jente/dame. Men det er heller ikke snakk om at det ikke går an å reise gjennom, oppholde seg eller bo i nærheten av disse områdene. Jeg bodde en stund i et område som lokalt ble kalt for "Golanhøyden" og opplevde at det skjedde litt rundt; tok mine forholdsregler og var forsiktig. Opplevde ingenting og det var stort sett hyggelige naboer, faktisk. Hadde jeg flyttet dit nå, per i dag? Nei, helst ikke, men da hadde jeg ikke barn heller. Jeg synes Sverige var på vei utfor på den tiden, og det har dessverre ikke blitt bedre. Men det blir rart å skulle svare på om man hadde bodd her eller der; ett sted jeg bodde i Stockholm var ansett som svært trygt, bodde mest barnefamilier og eldre pensjonærer der. En kveld var det en ung jente som ble gjengvoldtatt i rundkjøringen utenfor t-banestasjonen rett ved siden av en designerbutikk.. så det er nok dessverre et spredt og mer tilfeldig problem. De som blir ranet, drept etc i de utsatte områdene er stort sett gjengmedlemmer og kriminelle, slik som det skjer her også. De som blir utsatt for lignende ting utenfor disse områdene, hvor skal de bo for å trygge seg?:/
te_groupies Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 22 minutter siden, Måndagsbarn skrev: Skjønner at du spør fordi du vil sette ting på spissen, men umiddelbart tenker jeg at det blir like fjernt for den jevne person her som å spørre hva de ville synes om å bo i Jakarta, Sao Paulo eller Houston, Texas. Alt av nyheter man får servert fra alle disse stedene + de du nevner er tabloide eller basert på ekstreme hendelser og det er umulig å sette seg inn i hvordan hverdag foregår på disse stedene. Med det sagt så kan jeg fortelle at jeg bodde 2 år i drabantby utenfor Stockholm city så jeg kjenner disse stedene. Var en hel del både på gjennomreise mellom Tensta, Spånga, Husby, Kista f.eks. og var mer eller mindre jevnlig på Kista Gallerian. Og jada, det er mange innvandrere i området, og neida det er nok ikke kjempelurt å henge rundt alene på natterstid som ung, enslig jente/dame. Men det er heller ikke snakk om at det ikke går an å reise gjennom, oppholde seg eller bo i nærheten av disse områdene. Jeg bodde en stund i et område som lokalt ble kalt for "Golanhøyden" og opplevde at det skjedde litt rundt; tok mine forholdsregler og var forsiktig. Opplevde ingenting og det var stort sett hyggelige naboer, faktisk. Hadde jeg flyttet dit nå, per i dag? Nei, helst ikke, men da hadde jeg ikke barn heller. Jeg synes Sverige var på vei utfor på den tiden, og det har dessverre ikke blitt bedre. Men det blir rart å skulle svare på om man hadde bodd her eller der; ett sted jeg bodde i Stockholm var ansett som svært trygt, bodde mest barnefamilier og eldre pensjonærer der. En kveld var det en ung jente som ble gjengvoldtatt i rundkjøringen utenfor t-banestasjonen rett ved siden av en designerbutikk.. så det er nok dessverre et spredt og mer tilfeldig problem. De som blir ranet, drept etc i de utsatte områdene er stort sett gjengmedlemmer og kriminelle, slik som det skjer her også. De som blir utsatt for lignende ting utenfor disse områdene, hvor skal de bo for å trygge seg?:/ Ja. Et fjernt spørsmål ja, men ikke helt siden såpass mange bor der. Visste du dette om de stedene før du flyttet dit? Jeg visste ikke at det var så ille. Trodde Sverige var et flott sted. Visste ikke om Rinkeby eller noen ting. Så på det på nett. Virker grusomt å være der. Ikke pga innvandrere men fordi folk kaster brannbomber etter hverandre og jeg har ikke tall på hvor mange historier jeg har hørt om folk som blir skutt og drept der. Bra du flytta hjem igjen! Endret 22. oktober 2020 av te_groupies
Chomsky89 Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Nei, men ikke fordi jeg tror sannsynligheten er stor for at noe ville skjedd meg. Men de stedene er spesielle nok til at frykten likevel ville vert der. Da blir det selvsagt lavere livskvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå