Gjest Bekymret Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Jeg har brukt Yasmin piller i etpar år og det har funket stort sett greit. Jeg har hatt sterke menssmerter som bare holdes i sjakk med pillene. Smertestillende hjelper ikke. I det siste har jeg begynt å bli fryktelig kvalm og tenkte at det kunne være en bivirkning av p-pillene. (Jeg er ikke gravid). Derfor bestemte jeg meg for å ta en pause i pillene for å se om kvalmen og uvelheten gikk over. Jeg sluttet midt i et brett, egentlig etter bare en uke av brettet. Etter 5 dager uten piller fikk jeg idag menssmerter og blødninger. Smertene er så sterke at jeg ikke holder ut og angrer vanvittig på at jeg tok denne pausen. Så i ren desperasjon tok jeg en pille idag og krysset fingrene for at det er ok. Men nå i kveld ble jeg så sinnsykt kvalm. Klarer ikke å holde meg oppreist, må gå å kaste opp. Hva er dette? Er det kroppen min som sier ifra at jeg har tuklet for mye med hormonene? Er det noen som vet hva jeg skal gjøre, kan jeg fortsette med pillene nå? Kvalmen går vel over? Noen som har erfaring med noe lignenede, eller som vet om det er farlig å drive på slik?
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 30. juli 2005 #2 Skrevet 30. juli 2005 Det er ikke direkte farlig, men du "fucker" opp systemet når du slutter midt i ett brett. Det anbefales ikke...Jeg ville tatt kontakt med legen hvis jeg var deg. I teorien bør kroppen være "pillefri" i en mnd. hvert år. Har ikke gjort det selv da, men Ta kontakt med legen om hva du burde gjøre. Tror du skal la kroppen blø ferdig og starte på nytt brett ved mensen slutt, men igjen: Kontakt lege så du er sikker! Kan hende du burde bytte merke på pillene... Lykke til :grine2:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå