Gå til innhold

Vanskelig å kjøpe sminke og hudprodukter, føler meg lurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg føler at uansett hvem jeg rådfører meg med, hudpleier, ansatte på parfymeri osv, så er de «selgere». Og jeg føler de foreslår produkter de kommer best ut av å få solgt. I stedet for å gi meg gode råd som gagner meg. 

Føler dere det slik? Evnt hvem føler dere gir gode råd som passer deg individuelt?

Anonymkode: 727e9...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hudlegen

Anonymkode: 84366...8da

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du har spesielle problemer, så er der ikke behov for alt av de produktene. Et minimum som solfaktor er tilstrekkelig. 

Om du har problemhud av noe slag, så er hudlegen rette stedet å gå. 

Men du har rett i at de er selgere. Det er samme ulla på apotekene, de selger også mye unødvenige produkter. 

Anonymkode: b8fbb...f8f

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hudlegen

Anonymkode: 84366...8da

Ja, hudleger vet jo veldig godt hvilken farge man skal velge på foundationen! 

Jeg ber de ansatte om hjelp, man merker jo fort om de er oppriktig interessert i å hjelpe deg, eller om de bare er ute etter raske penger og misfornøyd kunde. 

Anonymkode: c3ee7...d0c

Skrevet

Samme med influencere selvfølgelig, så lite nyttig å prøve å ta sminketips med tanke på merke der. I den ene videoen «denne er min favoritt» og i den neste er det en helt ny favoritt. 

På parfymeri så føler jeg de er gode på farger og kan hjelpe med det. Men om de kan velge mellom 10 merker, er jeg sikker på at de ikke anbefaler det som passer best til min hudtype, men etter hva de får i kassen. Utrolig irriterende!

Skrevet

Enig med deg. Tar alt hva en som selger sier, i denne sammenheng, med en klype salt gitt.

Anonymkode: 8863f...c4f

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hudleger vet jo veldig godt hvilken farge man skal velge på foundationen! 

Jeg ber de ansatte om hjelp, man merker jo fort om de er oppriktig interessert i å hjelpe deg, eller om de bare er ute etter raske penger og misfornøyd kunde. 

Anonymkode: c3ee7...d0c

Jeg kan hjelpe deg.

Hvilken dekningsgrad vil du ha`?

Gi meg et bilde av noen med samme nyanse hudfarge som deg selv og så kan vi jobbe ut fra det.

Skrevet
På 22.10.2020 den 8.23, AnonymBruker skrev:

Samme med influencere selvfølgelig, så lite nyttig å prøve å ta sminketips med tanke på merke der. I den ene videoen «denne er min favoritt» og i den neste er det en helt ny favoritt. 

På parfymeri så føler jeg de er gode på farger og kan hjelpe med det. Men om de kan velge mellom 10 merker, er jeg sikker på at de ikke anbefaler det som passer best til min hudtype, men etter hva de får i kassen. Utrolig irriterende!

Har du noen spesielle merker som du har fått anbefalt? Du kan nemlig søke opp hvilken farge det tilsvarer i andre merker op nett.

Anonymkode: 10b01...b12

Skrevet

Derfor kjøper jeg all min sminke fra Makeup Mekka. Det meste der er kjempe bra og de slo faktisk Dior i blindtest. Følger med på tilbudene og kan da kjøpe litt ekstra for å eksperimentere, leke og lære. Når det koster 30 og 40 for en ting på tilbud er det ikke krise med et par bomkjøp.

Ser på mange av videoene de legger ut på Instagram og har lært det meste jeg kan fra disse. Ikke alle er like flinke, men det at det er de produktene jeg faktisk har tilgjengelig de bruker hjelper masse og så plukker jeg ut de tipsene som passer meg best.

Anonymkode: 9df32...970

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har spesielle problemer med huden anbefaler jeg cerave og the ordinary av hudpleie. Rimelig, trygt og bra. Når det gjelder sminke er både maybelline, wet n wild og loreal like bra/bedre enn de fleste merker. Nesten alt blir produsert i samme fabrikker nå for tiden, og er eid av/kjøpt opp av estee Lauder/loreal. Du betaler for fin forpakning og merke (luksusfølelse) når du går opp i pris. 

Invester i god solkrem! ikke røyke så kommer du langt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...