Gå til innhold

Vondt med sex etter keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen som har samme opplevelse som meg. Jeg fikk barn i august, prøvde meg lenge på "vanlig" fødsel, men endte tilslutt i akutt keisersnitt. Jeg kom til 7 cm, men der stoppet det. Jeg har ikke vondt i snittet lengre og har følt meg klar for samleie (jeg fødte i august). MEN jeg får så sabla vondt under samleie! Uansett hvor våt jeg er og hvor mye tid vi bruker på oppvarming så får jeg vanvittig vondt under og etter samleie. Det verker og dunker. Det føles rett og slett ut som at jeg er kjempetrang, føles ut som at jeg skal sprekke når som helst... Andre som har lignende erfaring? Jeg trodde ikke jeg skulle bli plaget vaginalt siden jeg ikke har født på den måten... 

Anonymkode: 3a62c...1d1

Skrevet

Det der hørtes ikke godt ut. Har du tatt det opp med legen?

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg lurer på om det er noen som har samme opplevelse som meg. Jeg fikk barn i august, prøvde meg lenge på "vanlig" fødsel, men endte tilslutt i akutt keisersnitt. Jeg kom til 7 cm, men der stoppet det. Jeg har ikke vondt i snittet lengre og har følt meg klar for samleie (jeg fødte i august). MEN jeg får så sabla vondt under samleie! Uansett hvor våt jeg er og hvor mye tid vi bruker på oppvarming så får jeg vanvittig vondt under og etter samleie. Det verker og dunker. Det føles rett og slett ut som at jeg er kjempetrang, føles ut som at jeg skal sprekke når som helst... Andre som har lignende erfaring? Jeg trodde ikke jeg skulle bli plaget vaginalt siden jeg ikke har født på den måten... 

Anonymkode: 3a62c...1d1

Det kan være en ide å ta det opp med lege.

Men man kan få mange «skader» selv uten å ha født vaginalt. Man har båret frem et barn, det er mye tyngde som presser nedover i lengre tid, og det kan gi varige men. Det er kvinner som har fått prolaps ol. selv med keisersnitt. Skal ikke si at det er «normalt», vet ikke statistikk for det, men er noe som kan skje.

Anonymkode: 08c44...218

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være en ide å ta det opp med lege.

Men man kan få mange «skader» selv uten å ha født vaginalt. Man har båret frem et barn, det er mye tyngde som presser nedover i lengre tid, og det kan gi varige men. Det er kvinner som har fått prolaps ol. selv med keisersnitt. Skal ikke si at det er «normalt», vet ikke statistikk for det, men er noe som kan skje.

Anonymkode: 08c44...218

Det er ganske vanlig med problemer i skjeden om det er hastekeisersnitt. Babyen har presset på i 9 mnd, og ikke minst har det vært press under begynnende fødsel. Gå til gynekolog? 

Anonymkode: bec61...53a

• Liker 1
Skrevet

Det kan ha oppstått i forbindelse med graviditet og fødsel, selv om det endte i haste- KS. Men det kan også være hormonellt. Jeg hadde det slik så lenge jeg ammet, derfor tror jeg det må ha vært pga hormoner 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...