AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Kjente at jeg begynte å få litt sår hals i går, fremdeles sår/tørr hals i dag, men ellers føler jeg meg helt frisk. Jeg er egentlig så lite sår i halsen at det er ubetydelig, men så var det denne coronaen da, som får meg til å bli usikker på om jeg skal på jobb. Hadde hodepine og litt forkjølelses-symptomer for to uker siden og var dermed borte fra jobb og tok en coronatest som var negativ. Jeg er helt ny i jobben og syns det er ganske fælt å være så mye borte siden jeg er helt ny, folk kan jo tenke at jeg har dårlig arbeidsmoral. Så, hva skal jeg gjøre? Eller hva ville du gjort? Anonymkode: 00f9a...236
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Som leder ville jeg at du ringte eller sendte meg en melding med spørsmål om dette. For dette handler ikke om at du ville gått på jobb ellers, men hva du utsetter andre for dersom du skulle være smittet. Som leder ville jeg ikke at du skulle komme på jobb, selv med slike vage symptomer, dersom de symptomene ikke er normale for deg pga allergi for eksempel. Dersom mulig ville jeg gitt deg hjemmekontor, og bedt deg ringe Corona-telefonen i din kommune og spurt om råd, og forholdt meg til det. Som kollega ville jeg ikke ønsket at du kom på jobb med sår hals. Av hensyn. Så - hva vil du gjøre? Anonymkode: 85471...e19 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Du skal ringe koronatelefonen og høre med de. De er de eneste som kan gi deg det korrekte svaret på det. Anonymkode: 8b659...74e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Altså, selv om det ikke er korona, har du sår hals. Hva hvis du smitter de andre med sår hals? Da må de i karantene, ta koronatest og vente på svar. Det er bedre at du holder deg hjemme til du ikke har noen sykdomstegn, enn at hele arbeidsplassen din må i karantene på grunn av lette symptomer som ikke er korona. Anonymkode: ae2d5...be3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Du skal ikke spørre vilt fremmede på nettet. Du skal ringe sjefen din, så bestemmer h*n om du skal komme inn eller testes Anonymkode: e6089...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå