Gå til innhold

Hvor personlig har du det på kontoret ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja :) tittelen snakker for seg!

Har du bilder av familie eller dyr? Tegninger barna har laget? Kunst? "Nips"? Planter?

Hjemmekontor gjelder ikke 😛

Anonymkode: 46953...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, litt uprofesjonelt med private bilder og unyttige ting. Mener folk har det for å vise det frem. Har kun ting/oppheng til nytte i jobben. Og et par kort fra kollegaene på arbeidsplassen. 

Anonymkode: f4877...e12

• Liker 5
Skrevet

Har 1 blomst, noen bilder og en skål

Har ikke klienter på kontoret så derfor har jeg gjort det litt personlig. 

Anonymkode: 11c00...821

Skrevet

Har planter og tegninger laget av barn jeg jobber med, fagbøker og ett og annet kursbevis og slikt. Ingenting som sier noe om egen familie. Jeg har ofte møter på kontoret, og en del av de jeg har møter med kan finne på å fremsette trusler. 

Anonymkode: cd3bc...8a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja :) tittelen snakker for seg!

Har du bilder av familie eller dyr? Tegninger barna har laget? Kunst? "Nips"? Planter?

Hjemmekontor gjelder ikke 😛

Nei. 
Men jeg har ikke sånne ting fremme på hjemmekontoret heller. Hjemmekontoret er kjøkkenbordet, da. Så det er en saltkvern der. Teller det som personlig dekor? ;) 

På jobb har jeg dekorert veggene med store kartplansjer av pågående prosjekt (fin icebreaker om folk kommer innom), møtebordet (ikke i bruk i 2020) er dekorert med stabler med nye brosjyrer (ja, de er dekor, ingen trenger papir i 2020. Men de er flotte til å avlede folk med) og ruller med kart (igjen - folk blir unaturlig engasjert om du viser dem et kart i storformat).

Så har jeg en vegg med vindu, masse skjermer og en pakke knekkebrød. :ler: 

Anonymkode: 5b4f4...93c

• Liker 1
Gjest Melis123
Skrevet

Sitter i resepsjonen, så ingen personlige effekter annet enn noen gode ulljakker i hyllene fordi det tidvis er skrekkelig kaldt på jobb😊

Skrevet

Har grønnplanter, et fargetema på stoler duk etc som hentes inn av fargen på veggene, noen kunstfigurer og alt av permer etc skjult i sjalusiskap. Ingen personlige bilder.

Jeg liker å ha det estetisk og koselig rundt meg. Jobber kommunalt.

Anonymkode: 63d89...ae1

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har grønnplanter, et fargetema på stoler duk etc som hentes inn av fargen på veggene, noen kunstfigurer og alt av permer etc skjult i sjalusiskap. Ingen personlige bilder.

Jeg liker å ha det estetisk og koselig rundt meg. Jobber kommunalt.

Hvordan har kollegene dine det rundt deg? Har du fått kommentarer på at ditt er mer "personlig" selv om det ikke er privat med bilder o.l.?

Skrevet

Jeg har kun to grønne planter, ingenting personlig. Har pasienter på kontoret mitt. 

Anonymkode: 40917...b53

Skrevet

Har pasienter på kontoret. Ønsker ikke å ha bilder av egen familie, da jeg for det første ønsker å skille jobb og privatliv, og dessuten er enkelte av dem som kommer innom i en vanskelig situasjon i forhold til egne barn/familie. Har noen (upersonlige og intetsigende) bilder på veggen, ellers ingenting. Nips og pynt passer dårlig hos meg, særlig midt i en pandemi, så det er ganske sterilt.

Anonymkode: d7f43...339

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har kollegene dine det rundt deg? Har du fått kommentarer på at ditt er mer "personlig" selv om det ikke er privat med bilder o.l.?

Har kun fått "åh så koselig du har det" og "skulle ønske jeg hadde det slik", som kommentarer. Jeg liker å ha det fint rundt meg og da blir jeg mer kreativ i jobben.

• Liker 1
Skrevet

Ingen familiebilder, men jeg har kunst jeg liker, gardiner og møbler jeg har valgt ut selv, og mange grønne planter.

Skrevet (endret)

Ingenting, kun tyggegummi, men det går vel ikke under dekor/kos  :)

Endret av Nooni
Skrevet

Av personlige ting har jeg planter, et par "småtterier" som befinner seg i skjæringspunktet mellom privat og jobbrelatert, og ett personlig fotografi. Bildet henger slik at det ikke synes for besøkende. 

Anonymkode: 4bcbd...960

Skrevet

Aldri hatt private bilder. Nærmeste jeg kom personlig var å ha litt snacks, håndkrem og leppepomade, og et teppe til når jeg ble kald. Hadde et par bilder, men det var av kollegaer når vi var på fest, så ikke noe hjemmefra.

Anonymkode: 5103b...bd1

• Liker 1
Skrevet

Har masse personlige ting på pulten. Jeg og sidemannen hadde en konkurranse om å "dekorere" pultene våre så mye som mulig. Har 3 potteplanter, en gigantisk dinosaur kosedyr, et innrammet bilde av kongen på veggen, morsomme lyslenker som henger fra lampene og mye mer. Vi tullet med at vi vi trengte det mer hjemmekoselig, så vi har også en falsk liten elektrisk peis på hyllen bak oss. Jobber i tech-bransjen, og det er mange som dekorerer pultene sine med morsomme og personlig ting. Synes det er koselig, betyr jo bare at det er et godt miljø :) 

Anonymkode: 9211e...ebb

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har masse personlige ting på pulten. Jeg og sidemannen hadde en konkurranse om å "dekorere" pultene våre så mye som mulig. Har 3 potteplanter, en gigantisk dinosaur kosedyr, et innrammet bilde av kongen på veggen, morsomme lyslenker som henger fra lampene og mye mer. Vi tullet med at vi vi trengte det mer hjemmekoselig, så vi har også en falsk liten elektrisk peis på hyllen bak oss. Jobber i tech-bransjen, og det er mange som dekorerer pultene sine med morsomme og personlig ting. Synes det er koselig, betyr jo bare at det er et godt miljø :) 

Anonymkode: 9211e...ebb

Så kult!!

Skrevet

Hvor jeg jobber så er det tidvis rullerende sitteplasser, så ingen rom for å pimpe opp plassen med masse personlige greier. Vi tar med en bærbar PC og kobler oss til hvor det er ledig. Syns det er helt greit. Hjemmet er personlig, jobben er det ikke. 

Anonymkode: a4e07...d08

Skrevet

Ingen bilder. Det har jeg forsåvidt ikke på veggen hjemme heller... Det jeg har som er personlig er noen bittesmå pyntegjenstander som jeg fikk av en god kollega etter han hadde vært på jobbreise. Liker ikke nips men de har affeksjonsverdi og er virkelig bittesmå. Ellers har jeg et kaffekrus. Kjøpte dessuten skriveunderlag og penneholder for egne penger for mange år siden. Jobbens utgave av skriveunderlaget var noe reklamegreier fra nittenhundreoggrønnkål, så jeg kostet på meg et enkelt ensfarget ett fra en billigbutikk. Vet ikke helt om det gjelder som personlig. 

Skrevet

Jeg er lærer, så jeg har bilde av elevene mine, barna mine, katten min, slagord og dikt, lyslenker, planter, bøker, en strutselampe, ørten penner og blyanter, munnbind og kopper. 

Rotete og personlig. 

Anonymkode: db3b3...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...