Gå til innhold

Noen menn lukter som en blanding av kaffe og en spesiell type bæsj

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette blir et merkelig emne. Med spesiell type bæsj mener jeg en som ikke lukter så veldig mye bæsj, men som har en ganske særegen lukt. Mener heller ikke direkte kaffe, men en eller annen undertone man finner i kaffe. Har kjent dette oppigjennom oppveksten på enkelte menn, og jeg vet om flere uten noen forbindelse til hverandre som har denne lukta. Er det noen som har noen anelse om hva dette kan være?

Anonymkode: 134e3...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som ikke bruker tanntråd eller har bra nok munnhygiene. Det lukter litt bæsj da

Anonymkode: 3931a...161

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett og slett koffein? Jeg lukter det på folk som drikker mye kaffe... Det lukter ikke direkte vondt, men det lukter. Jeg tror ikke alle lukter den lukta rett og slett... Og den lukta går ikke bort med vanlig såpe en gang. Jeg må vaske armhulene med talgsåpe når jeg har perioder der jeg drikker mye koffein (energidrikk eller pepsi max).

Anonymkode: 1dea7...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir et merkelig emne. Med spesiell type bæsj mener jeg en som ikke lukter så veldig mye bæsj, men som har en ganske særegen lukt. Mener heller ikke direkte kaffe, men en eller annen undertone man finner i kaffe. Har kjent dette oppigjennom oppveksten på enkelte menn, og jeg vet om flere uten noen forbindelse til hverandre som har denne lukta. Er det noen som har noen anelse om hva dette kan være?

Mest sannsynlig er dere en dårlig match fra naturen sin side 🙂 

Kan være deres kombinasjon av f.eks immunforsvar vil bli uheldig for et eventuelt barn. 
Hvis du sjekker ut "Når kjemien stemmer" på NRK så vil du lære mer om lukt blant annet 😊

Anonymkode: 22635...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en god del mennesker oppgjennom som rett og slett har litt bæsje-ånde. Mandelstein og matrester mellom tennene (selv om de er usynlige) kan gi denne effekten. Det kan selvfølgelig også være sykdom/infeksjon inne i bildet, men de fleste med dårlig ånde er ikke syke. Det er i slike tilfeller viktig å bruke tanntråd og å sjekke mandlene jevnlig for mandelstein. At koffein gir litt dårlig ånde er jo også velkjent. 

Anonymkode: 83ac0...870

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bare ut som lukten av arbeidskar. Trucken på jobb lukter sånn. Arbeidsjakka til pappa luktet også sånn husker jeg. Har alltid tenkt at det er en blanding av kaffe, sneip, olje og promp.

Anonymkode: ae7d9...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lukter på en måte kumøkk. Og et snev av sånn ny svart gummimatte til bilen. Lukten kommer fra munnen. 

Jeg har alltid trodd at det var enten karies/periodontitt eller mandelsteiner. Helt til en kompis med perfekt tannhygiene og bort opererte mandler lukter sånn. Han kan jeg faktisk kjenne lukta fra på fire meters avstand. Det er som en vegg av den dunsten kommer ut av kjeften på ham. Men det ser ikke ut som kona hans kjenner noe. Etter det så har jeg stussa over hva det kan være som lukter. 

Mange diabetikere lukter også, litt sånn søtlig/fruktig bæsjelukt. Men de lukter fra huden. 

Ofte så kan folk som ikke har spist på en stund ha en vond lukt, men det er ikke samme luktene som nevnt over, den er en gjenganger hos for eksempel muslimer som faster under ramadan. Jeg jobbet i butikk for noen år siden og kjente fort når det var ramadan og når den var over. 

Jeg kjenner på lukta når folk har halsevondt, og jeg skiller på om det er vond hals eller bronkitt. Jeg hadde selv kronisk bronkitt som barn så det er noe med den lukta som treffer meg. 

Noe jeg også får skikkelig kregla av er når jeg kjenner sovelukt fra håret til folk, spesielt hvis jeg har tatt tog eller buss. Da dør jeg litt innvendig. 

Jeg har luktet meg frem til de merkeligste ting 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lukter det litt sånn lær og gjødsel, kanskje?

Anonymkode: 4d708...db8

JA! Dette var mer spot on på det jeg mener enn bæsj og kaffe 😅

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig er dere en dårlig match fra naturen sin side 🙂 

Kan være deres kombinasjon av f.eks immunforsvar vil bli uheldig for et eventuelt barn. 
Hvis du sjekker ut "Når kjemien stemmer" på NRK så vil du lære mer om lukt blant annet 😊

Anonymkode: 22635...765

Hehe, har samboer og han lukter ikke sånn. Lukta har jeg kun kjent på helt tilfeldige mennesker jeg har møtt på. Det er ganske langt melllom dem, men det lukter veldig sterkt når jeg først møter på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn har dårlig kroppslukt. Enten lukter de sånn lær og bæsj som du beskriver, sur promp eller sterk krydderblanding. 

Anonymkode: 44d86...06c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også forbinder denne lukten med gammel gubbe😂 Har aldri forbundet det med dårlig hygiene eller noe, men at det er kroppslukten som er sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ja, jeg kaller det der for gammel gubbe lukt. Skjønner akkurat hvilken lukt du mener 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente en en gang som hadde helt for jævlig ånde, nesten kvalmende. Det var kaffe blandet med noe annet ubestemmelig. Det var en kort periode, så han har nok fått beskjed om det av en eller annen. Kan det være å ikke pusse tennene på morgenen og så drikke kaffe? Eventuelt medisiner?

Anonymkode: 78a09...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjente en en gang som hadde helt for jævlig ånde, nesten kvalmende. Det var kaffe blandet med noe annet ubestemmelig. Det var en kort periode, så han har nok fått beskjed om det av en eller annen. Kan det være å ikke pusse tennene på morgenen og så drikke kaffe? Eventuelt medisiner?

Anonymkode: 78a09...4dc

Kaffe og røyk kombo lukter helt forferdelig. 

Ser dere over kaller den eimen som flere har for gubbelukt men det er også mange damer som lukter sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at veldig mange snuser. Gir en permanent dårlig ånde.

kjenner den på typen etter jeg sluttet. Ber han pusse tennene rett etter han har pusset dem, brukt tanntråd og munnskyllevann. 

Anonymkode: b5b59...4e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...